|
|
|
|
|
|
Varhaug wygrywa pierwszy wyścig na torze Sonoma | |
Pal Varhaug wygrał pierwszy wyścig serii Auto GP na torze Sonoma.
Niektórzy kierowcy pożegnali się z rywalizacją już na samym początku. W pierwszym zakręcie doszło do kolizji pomiędzy Francesco Dracone, a Maksimem Sniegirowem, po której obaj musieli się wycofać.
Kilkaset metrów dalej Antonio Pizzonia postanowił ściąć zakręt, co niestety zakończyło się kolizją pomiędzy nim, a liderującym Adrianem Quaife-Hobbsem. Na torze powstało spore zamieszanie i do akcji musiał wkroczyć samochód bezpieczeństwa. W pierwszej trójce znaleźli się odpowiednio Varhaug, Ricci oraz de Jong.
W trakcie neutralizacji zostały otwarte boksy, dlatego też cała stawka zjechała na czwartym okrążeniu odbyć swój postój. Problemy nie ominęły Giacomo Ricciego, Giuseppe Ciprianiego oraz Pippę Mann, którzy przez wydłużone postoje spadli o kilka pozycji. W przypadku Ricciego, z drugiego miejsca na piąte.
Samochód bezpieczeństwa zjechał z toru na piątym okrążeniu i restart przebiegł spokojnie. Pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: pierwszy podążał Varhaug, de Jong i Sirotkin, czwarty był Campana, potem Ricci, Serenelli, la Rosa, Sakurai, Spavone, Cipriani.
Siódmego okrążenia dobrze wspominać nie będzie Michele la Rosa, który spadł z siódmego miejsca na dziewiąte. Na następnym kółku pobocze zwiedził koło pierwszego zakrętu Giuseppe Cipriani, aby okrążenie później pożegnać się z rywalizacją w tym dokładnie samym miejscu. Włoch próbując wrócić na tor utracił kontrolę nad bolidem, uszkadzając przednie skrzydło i gasząc silnik. Tymczasem Pippa Mann awansowała na dziewiąte miejsce po udanym ataku na Michele la Rosę.
Na czele stawki mieliśmy dosyć specyficzny pojedynek. Jadący na pierwszym miejscu Varhaug prezentował dosyć solidne tempo, utrzymując przez większość dystansu tą samą przewagę czasową nad drugim de Jongiem, który z kolei musiał uważać na jadącego raz szybciej raz wolniej Sirotkina. Ta sytuacja była wodą na młyn dla podążającego na czwartym miejscu Campany, zbliżającego się z okrążenia na okrążenie do pierwszej trójki.
Ostatecznie wszyscy zameldowali się na mecie na tych samych pozycjach, na jakich praktycznie jechali przez cały wyścig. Pierwszy na mecie zameldował się Pal Varhaug, który dzięki temu umocnił się na pozycji wicelidera, drugi Daniel de Jong, a trzeci Sergiej Sirotkin.
•Auto GP World Series > 2012 > Stany Zjednoczone 1, Sonoma - 4,024 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Pal Varhaug (D) | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 21 | 35:20,704 | 25 |
2. | 32 | Daniel de Jong | | Manor MP Motorsport | Lola B05/52 | 21 | +0:01,481 | 18 |
3. | 12 | Siergiej Sirotkin (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:03,062 | 15 |
4. | 8 | Sergio Campana | | Zele Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:04,190 | 12 |
5. | 5 | Giacomo Ricci | | Team MLR71 | Lola B05/52 | 21 | +0:12,875 | 10 |
6. | 45 | Giancarlo Serenelli (D) | | Ombra Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:24,124 | 8 |
7. | 14 | Kotaro Sakurai | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:31,442 | 6 |
8. | 23 | Antonio Spavone | | Ombra Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:48,695 | 4 |
9. | 1 | Pippa Mann | | Campos Racing | Lola B05/52 | 21 | +1:00,705 | 2 |
10. | 71 | Michele la Rosa | | Team MLR71 | Lola B05/52 | 21 | +1:02,979 | 1 |
|
Niesklasyfikowani | |
| 2 | Giuseppe Cipriani | | Campos Racing | Lola B05/52 | 8 | | |
| 10 | Adrian Quaife-Hobbs (D) | | Super Nova International | Lola B05/52 | 0 | | |
| 9 | Antonio Pizzonia | | Zele Racing | Lola B05/52 | 0 | | |
| 6 | Francesco Dracone | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 0 | | |
| 3 | Maksim Sniegirow (D) | | Campos Racing | Lola B05/52 | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|