|
|
|
|
|
|
Pal Varhaug zwycięzcą drugiego wyścigu Auto GP na Węgrzech | |
Pal Varhaug odniósł niesamowite zwycięstwo w drugim wyścigu Auto GP na torze Hungaroring po zaciętej walce z Adrianem Quaife-Hobbsem. To druga wygrana Varhauga w tym sezonie, po sukcesie na torze Monza. Zwycięstwo dało 21-latkowi awans na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej i traci obecnie 43 punkty do lidera, Quaife-Hobbsa.
Zaliczając swój najlepszy rezultat w tym roku, Giuseppe Cipriani prowadził na pierwszych okrążeniach, zanim Varhaug wyprzedził go w dziesiątym zakręcie na szóstym kółku. Startujący z ósmego miejsca po odwróceniu stawki, Quaife-Hobbs szybko za nim podążył i wyprzedził Ciprianiego w pierwszym zakręcie kolejnego okrążenia.
Kierowca ekipy Super Nova zmniejszył stratę do nowego lidera do 1,2 sekundy i naciskał Varhauga przez kolejne 12 kółek. Nie mogąc wyprzedzić rywala na torze, Quaife-Hobbs zdecydował się zrobić to podczas postoju w boksie i niemal nie zdążył wyhamować przed pitlane, by zmieścić się w limicie prędkości.
Mimo tego, mechanicy Varhauga spisali się dwa okrążenia później wyśmienicie i ten jeszcze powiększył swoją przewagę. Jednak Varhaug miał problemy z zimnymi oponami, przez co pozwolił na ponowne dojście do niego Quaife-Hobbsa.
Oba bolidy wjechały bok w bok w zakręty dwa i trzy, aczkolwiek lepszą linię utrzymał Varhaug. Błąd na ostatnim zakręcie przedostatniego okrążenia dał kolejną szansę Hobbsowi na wyprzedzenie rywala, ale Varhaug utrzymał pozycję lidera i wygrał zawody.
Sergiej Sirotkin uzupełnił podium, co nieco osłodziło mu rozczarowujący pierwszy wyścig, w którym mógł zająć drugą lokatę, jednak awaria skrzyni biegów zmusiła go do wycofania się z zawodów. W drugim wyścigu jego zadanie nie było proste, gdyż startował z 14 miejsca, jednak świetny start i mocne tempo dało mu duży progres w górę stawki.
W drugim starcie w tym roku w Auto GP, powracający do serii Sten Pentus finiszował na czwartej lokacie. Zwycięzca drugiego wyścigu w Marrakeszu, Chris van der Drift metę minął jako piąty, przed Ciprianim, którego postój jest analizowany przez sędziów.
•Auto GP World Series > 2012 > Węgry 2, Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Pal Varhaug (D) | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 19 | 32:02,890 | 20 |
2. | 10 | Adrian Quaife-Hobbs (D) | | Super Nova International | Lola B05/52 | 19 | +0:00,789 | 15 |
3. | 12 | Siergiej Sirotkin (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:02,765 | 12 |
4. | 8 | Sten Pentus (D) | | Zele Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:10,524 | 10 |
5. | 33 | Chris van der Drift (D) | | Manor MP Motorsport | Lola B05/52 | 19 | +0:21,195 | 8 |
6. | 2 | Giuseppe Cipriani | | Campos Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:25,445 | 6 |
7. | 5 | Sergio Campana (D) | | Team MLR71 | Lola B05/52 | 19 | +0:25,903 | 4 |
8. | 14 | Antonio Spavone (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:26,511 | 3 |
9. | 45 | Giancarlo Serenelli (D) | | Ombra Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:31,302 | 2 |
10. | 1 | Facu Regalia (D) | | Campos Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:31,759 | 1 |
11. | 3 | Maksim Sniegirow (D) | | Campos Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:34,627 | |
12. | 32 | Daniel de Jong | | Manor MP Motorsport | Lola B05/52 | 19 | +0:36,656 | |
13. | 23 | Adderly Fong (D) | | Ombra Racing | Lola B05/52 | 19 | +0:36,942 | |
14. | 6 | Francesco Dracone | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 19 | +0:41,504 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 11 | Victor Guerin (D) | | Super Nova International | Lola B05/52 | 4 | | |
| 71 | Michele la Rosa | | Team MLR71 | Lola B05/52 | 1 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|