|
|
|
|
|
|
Nissan odnosi drugie zwycięstwo w GT1 | |
Ekipa JR Motorsports odniosła drugie zwycięstwo w Mistrzostwach Świata GT1 podczas głównego wyścigu w Portugalii. Tym razem najszybsi okazali się Lucas Luhr i Michael Krumm. Ich koledzy zespołowi, Richard Westbrook i Peret Dumbreck nie ukończyli wyścigu z powodu awarii skrzyni biegów.
Zwycięzcy wczorajszego wyścigu prowadzili przed zjazdem do boksów, jednak im bardziej zbliżała się zmiana kierowców, tym bardziej jasnym stawało się, że samochód z numerem 22 ma problemy. Niedługo później Dumbreck przepuścił Krumma, oddając mu prowadzenie. Zespół miał nadzieję, że Nissan da radę dojechać do mety, jednak ostatecznie brytyjski kierowca musiał zatrzymać się na poboczu.
Krumm zaczął oddalać się od reszty stawki i wywalczył pierwsze w tym roku zwycięstwo dla Nissana w wyścigu głównym. Niecałe 5,5s później na metę wjechał Aston Martin Stefana Mucke i Darrena Turnera. Podczas zmiany kierowców udało im się wyprzedzić Nissana Sumo Power prowadzonego przez Jamiego Campbella-Waltera i Davida Brabhama, jednak Turner aż do mety musiał bronić się przed zaciekłymi atakami Brabhama i Nicka Pastorellego w Lamborghini.
Samochody ekipy All-Inkl przed zmianą kierowców jechały razem, jednak opóźnienie zjazdu do boksów nie opłaciło się Markusowi Winkelhockowi i Marcowi Bassengowi, którzy spadli przez to za Karla Wendlingera i Petera Koxa z ekipy Swiss Racing. Basseng dodatkowo musiał uznać wyższość Basa Leindersa w Fordzie Marc VDS, jednak udało mu się obronić siódmą pozycję przed atakami Ricardo Zonty.
•GT1 Championship > 2011 > Portugalia (główny), Algarve - 4,652 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 23 | Lucas Luhr Michael Krumm |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 34 | 1h00m25,013 | 25 |
2. | 8 | Stefan Mucke Darren Turner |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 34 | +0:05,497 | 18 |
3. | 21 | David Brabham (D) Jamie Campbell-Walter (D) |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 34 | +0:06,273 | 15 |
4. | 37 | Nicky Pastorelli Dominik Schwager |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 34 | +0:08,095 | 12 |
5. | 5 | Karl Wendlinger Peter Kox |
| Swiss Racing Team | Lamborghini Murcielago R-SV | 34 | +0:19,651 | 10 |
6. | 38 | Markus Winkelhock (D) Marc Basseng (D) |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 34 | +0:28,713 | 8 |
7. | 20 | Ricardo Zonta Enrique Bernoldi |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 34 | +0:29,045 | 6 |
8. | 4 | Christian Hohenadel (D) Andrea Piccini (D) |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 34 | +0:31,111 | 4 |
9. | 11 | Mike Hezemans Nick Catsburg |
| Exim Bank Team China | Chevrolet Corvette Z06 | 34 | +0:31,929 | 2 |
10. | 40 | Marc Hennerici Bas Leinders |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 34 | +0:25,248 | 1 |
11. | 9 | Vanina Ickx Christoffer Nygaard |
| Belgian Racing | Ford GT | 34 | +1:34,717 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 22 | Peter Dumbreck Richard Westbrook |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 26 | | |
| 7 | Tomas Enge Alex Müller |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 20 | | |
| 47 | Michael Rossi (D) Matteo Bobbi (D) |
| DKR Engineering | Chevrolet Corvette Z06 | 6 | | |
| 41 | Maxime Martin | | Marc VDS Racing Team | Ford GT | 3 | | |
| 10 | Yann Clairay | | Belgian Racing | Ford GT | 3 | | |
| 6 | Max Nilsson Jiri Janak |
| Swiss Racing Team | Lamborghini Murcielago R-SV | 2 | | |
| 10 | Martin Matzke (D) Antoine Leclerc (D) |
| Belgian Racing | Ford GT | 1 | | |
| 3 | Stef Dusseldorp (D) Clivio Piccione (D) |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 0 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|