|
|
|
|
|
|
Hohenadel i Piccini zwycięzcami głównego wyścigu GT1 w Saksonii | |
Sachsenring okazał się bardzo szczęśliwy dla kierowców Aston Martinów. Niedzielny główny wyścig wygrała załoga z numerem 4 (Hexis) w składzie Christian Hohenadel/Andrea Piccini. Z niemieckiego toru ze spuszczonymi głowami na pewno wyjadą wszyscy kierowcy Fordów GT, ponieważ mimo bardzo dobrego tempa tej maszyny w Saksonii, zdobyli tutaj ledwie kilka punktów.
Startujący z pole position Ford GT z numerem 41 pogubił się na pierwszych metrach wyścigu i już po pierwszym zakręcie spadł o pięć pozycji, w międzyczasie zaliczając kontakt z kierowcami Astona Martina ekipy Hexis. Na tym kłopoty się nie skończyły, na 8 okrążeniu Ford złapał „kapcia”. Było to spowodowane najprawdopodobniej kontaktem z pierwszego zakrętu, ponieważ po zjeździe do boksu i wymianie pękniętej opony auto nie wyjechało na tor.
Zwycięzcy z ekipy Hexis pojechali praktycznie bezproblemowy wyścig. Już po pierwszym okrążeniu było wiadomo, że prezentują lesze tempo od kierowcy Young Driver i po 9 kółkach wyszli na prowadzenie. Aston Martin był później nie do doścignięcia, a ekipa wykorzystała ten fakt bezbłędnie. „Wszystko poszło po naszej myśli: start, postój i czysta jazda” – powiedział Christian Hohenadel. Jego partner Clivio Piccione po zmianie opon musiał jedynie kontrolować przebieg kolejnych okrążeń, sam zainteresowany dodał: „Nigdy nie jest łatwo na pierwszej pozycji, zawsze może coś pójść nie tak, jak powinno, można popełnić błąd, ale na szczęście dzisiaj nic takiego nie miało miejsca i wygraliśmy”.
Drugie na mecie Lamborghini z numerem 37 zaliczyło świetny start, przeskakując z 7 lokaty na 3. „Na samym początku starałem się uniknąć jakiegokolwiek kontaktu. Nie jest to łatwe, ponieważ w naszej serii każdy chce zyskać na starcie jak najwięcej i często przez to są kolizje” – przyznał Dominik Schwarger. Następnie załoga uporała się z Astonem Martinem i wskoczyła na drugą lokatę, którą utraciła po zjeździe do boksów, aczkolwiek odzyskała ją niecałe okrążenie później.
Na najniższym stopniu podium stanęli kierowcy Astona Martina z numerem 8, Darren Turner i Stefan Mucke. Teoretycznie utrzymali pozycję startową, jednak po pierwszym okrążeniu to oni byli liderami. Kłopoty z temperaturą opon sprawiły jednak, że spadli na trzecią pozycję i nie byli już w stanie walczyć o wyższe lokaty.
O pechu mogą mówić kierowcy Hexis startujący do dzisiejszego wyścigu z drugiej pozycji. Na pierwszym zakręcie zostali wypchnięci przez Forda GT, a już po postoju, który tradycyjnie wywindował ten zespół w górę, odpadli z rywalizacji z powodu awarii opony. Po powrocie do garażu nie wyjechali już na tor i zakończyli swoją przygodę z Sachsenringiem.
•GT1 Championship > 2011 > Niemcy (główny), Sachsenring - 3,700 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 4 | Christian Hohenadel (D) Andrea Piccini (D) |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 42 | 1h00m27,349 | 25 |
2. | 37 | Dominik Schwager Nicky Pastorelli |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 42 | +0:02,523 | 18 |
3. | 8 | Darren Turner Stefan Mucke |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 42 | +0:04,218 | 15 |
4. | 20 | Enrique Bernoldi Warren Hughes |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 42 | +0:22,861 | 12 |
5. | 21 | David Brabham (D) Jamie Campbell-Walter (D) |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 42 | +0:23,547 | 10 |
6. | 11 | Mike Hezemans Nick Catsburg |
| Exim Bank Team China | Chevrolet Corvette Z06 | 42 | +0:23,867 | 8 |
7. | 22 | Peter Dumbreck Richard Westbrook |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 42 | +0:24,287 | 6 |
8. | 40 | Bas Leinders Marc Hennerici |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 42 | +0:25,272 | 4 |
9. | 23 | Michael Krumm Lucas Luhr |
| JR Motorsports | Nissan GT-R | 42 | +0:26,477 | 2 |
10. | 10 | Antoine Leclerc Yann Clairay |
| Belgian Racing | Ford GT | 42 | +0:29,419 | 1 |
11. | 3 | Stef Dusseldorp (D) Clivio Piccione (D) |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 42 | +0:55,554 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 38 | Markus Winkelhock (D) Marc Basseng (D) |
| All-Inkl.com Münnich Mot. | Lamborghini Murcielago R-SV | 19 | | |
| 41 | Frederic Makowiecki Maxime Martin |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 9 | | |
| 9 | Vanina Ickx Christoffer Nygaard |
| Belgian Racing | Ford GT | 2 | | |
| 5 | Karl Wendlinger Peter Kox |
| Swiss Racing Team | Lamborghini Murcielago R-SV | 0 | | |
| 6 | Max Nilsson Jiri Janak |
| Swiss Racing Team | Lamborghini Murcielago R-SV | 0 | | |
| 7 | Tomas Enge Alex Müller |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|