F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    McLaren dominuje w wyścigu kwalifikacyjnym GT1
    Paweł Zając, 26 maja 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Frederic Makowiecki i Stef Dusseldorp wygrali wyścig Mistrzostw Świata GT1 na hiszpańskim torze Navarra. Na drugim miejscu stanęli ich koledzy zespołowi – Alvargo Parente i Gregoire Demoustier, a podium uzupełniło BMW z Michaelem Bartelsem i Yelmerem Buurmanem za kierownicą.

    Dla kierowców Hexisa nie był to łatwy wyścig, gdyż Parente startował dopiero z siódmego pola, a Dusseldorp z ostatniego. Mimo to już po pierwszym okrążeniu było wiadomo, że McLaren na duże szanse na podium. Startujący z pierwszego pola Darryl O'Young został trochę z tyłu i w pierwszym zakręcie przed nim znalazło się Porsche i Ford.

    Pomiędzy nimi doszło jednak do kontaktu, co bezlitośnie wykorzystał Parente i wskoczył na pierwsze miejsce. Portugalczyk cały czas oddalał się od rywali i dopiero w drugiej połowie wyścigu McLaren z numerem dwa musiał uznać wyższość swoich kolegów zespołowych. Stef Dusseldorp również bardzo dobrze wystartował i sukcesywnie przebijał się w górę stawki. Przed otwarciem pit lane był już drugi i Frederick Makowiecki bezproblemowo utrzymał tą pozycję. Francuz odrabiał później sekundę na okrążeniu i objęcie prowadzenia było tylko kwestią czasu.

    Trzecie na mecie BMW zaliczyło jeszcze lepszy występ, gdyż Yelmer Buurman startował z pit lane. W pierwszej połowie wyścigu Holender próbował wyprzedzić Audi w walce dwunaste miejsce. Udało mu się to przed samym zjazdem do boksu, a kilka szybkich okrążeń w czystym powietrzu i maksymalnie opóźniona zmiana kierowców sprawiła, że Michael Bartels wyjechał na trzecim miejscu – koło w koło z Mercedesem numer 38, jednak ostatecznie Niemiec utrzymał swoją pozycję.

    Niewiele brakowało, a na trzeciej pozycji znalazłoby się Lamborghini z numerem 24. Darryl O'Young przez większość swojej zmiany jechał na drugiej pozycji, jednak słaby pit stop spowodował spadek na szóste miejsce. Peter Kox udanie walczył z Mercedesami i ostatecznie zakończył wyścig jako czwarty – mniej niż sekundę za BMW.

    Piąte i szóste miejsce przypadło Mercedesom ekipy All-Inkl.com, które przejechały dość spokojny wyścig. W walce o siódmą pozycję działy się jednak niesamowite rzeczy. Jeszcze na pięć minut przed końcem na tej pozycji jechał Toni Vilander, który zaraz po zmianie kierowców gonił Petera Koxa. Ferrari jednak nagle straciło tempo i musiało się bronić przed atakami dwóch Audi, BMW i Porsche. W pewnym momencie samochody tych czterech marek koło w koło wjeżdżały w jeden z zakrętów, a ostatecznie z tej walki zwycięsko wyszedł Mathias Lauda w BMW. Austriak nie będzie jednak świętował tego miejsca, gdyż przed słabym pit stopem jego zmiennik był czwarty.

    Ósme miejsce wywalczył Olivier Jarvis w Audi, tuż przed Stephane Ortelli w drugim R8. Vilander dowiózł swoje Ferrari na dziesiątej pozycji. Dla Forda i Porsche wyścig był pomyślny tylko do pierwszego zakrętu. Po kolizji Ford, co prawda utrzymał się na piątym miejscu, jednak awaria sprawiła, że zobaczyliśmy go w boksach jeszcze przed zmianą kierowców. Porsche w pierwszym zakręcie straciło jeszcze bardziej, a słaby pit stop dopełnił goryczy i zaowocował dopiero 11. miejscem.

    GT1 Championship > 2012 > Hiszpania (kwal.), Navarra - 3,933 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Stef Dusseldorp
    Frederic Makowiecki


    Hexis RacingMcLaren MP4-12C GT3361h01m14,5388
    2. 2Alvaro Parente
    Gregoire Demoustier


    Hexis RacingMcLaren MP4-12C GT336+0:03,5986
    3. 18Michael Bartels
    Yelmer Buurman


    BMW Team Vita4OneBMW E89 Z436+0:21,6944
    4. 24Peter Kox
    Darryl O'Young


    Reiter EngineeringLamborghini Gallardo LP 60036+0:22,5163
    5. 38Marc Basseng
    Markus Winkelhock


    All-Inkl.com Münnich MotorsportMercedes SLS AMG GT336+0:28,6882
    6. 37Nicky Pastorelli
    Thomas Jager


    All-Inkl.com Münnich MotorsportMercedes SLS AMG GT336+0:30,4061
    7. 17Mathias Lauda
    Nikolaus Mayr-Melnhof


    BMW Team Vita4OneBMW E89 Z436+0:36,685
    8. 33Oliver Jarvis
    Frank Stippler


    Belgian Audi Club WRTAudi R8 LMS36+0:37,345
    9. 32Laurens Vanthoor
    Stephane Ortelli


    Belgian Audi Club WRTAudi R8 LMS36+0:38,302
    10. 3Filip Salaquarda
    Toni Vilander


    AF CorseFerrari 458 Italia GT336+0:40,162
    11. 9Mike Parisy
    Matt Halliday


    Exim Bank Team ChinaPorsche 911 GT3 R36+0:40,565
    12. 25Tomas Enge
    Albert von Thurn und Taxis


    Reiter EngineeringLamborghini Gallardo LP 60036+0:40,686
    13. 4Enzo Ide
    Francesco Castellacci


    AF CorseFerrari 458 Italia GT336+0:45,975
    14. 7Maxime Martin
    Leonid Machitski


    Valmon Racing Team RussiaAston Martin DBRS936+1:31,612
    15. 6Siergiej Afanasjew
    Andreas Zuber


    Valmon Racing Team RussiaAston Martin DBRS936+1:32,465
    Niesklasyfikowani
    8Benjamin Lariche
    Dino Lunardi


    Exim Bank Team ChinaPorsche 911 GT3 R20
    11Milos Pavlovic
    Matteo Cressoni


    SUNREDFord GT13
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kamikadze2000, 26.05.2012 21:47[!]
    No, tutaj niech sobie dominują... ;]
    m3nel23, 26.05.2012 21:58[!]
    @Kamikadze2000

    Haha, bardzo śmieszne ... Oby tak było w F1 ;0
    MatiXF1, 27.05.2012 09:10[!]
    McLaren MP4-12C GT3 to dobre auto, a Hexis jest zespołem, który może zostać mistrzem drugi raz z rzędu. Mają dobrych kierowców, którzy potrafią wycisnąć z auta wszystko. Oby wygrali również wyścig główny.
    opooona ;S, 27.05.2012 10:32[!]
    Oglądałem nawet fajne kwal.., pod koniec była ciekawa walka trzy samochody obok siebie.:)
    Adakar, 27.05.2012 12:21[!]
    @MatiXF1
    W Navarra Mclaren zmiażdżył konkurencję. Dosłownie. Nie startowali z P1 i P2 a już w połowie wyścigu byli na p1 i p2, pod koniec zamieniając się miejscami.
    Jedynymi którzy będą mogli im zagrozić w race nr 2 będzie BMW Z4 Bartels/Burmann. Dojechali na 3. miejscu startując z BOKSÓW !

    Dobry występ Forda GT ... do czasu awarii. Astony jak zwykle daleko.
    Porażka Audi
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca