|
|
|
|
|
|
Ferrari wygrywa Słowacki dreszczowiec w GT1 | |
Toni Vilander i Filip Salaquarda wygrali wyścig kwalifikacyjny Mistrzostw Świata GT1 na Slovakia Ringu. Drugie miejsce, po fantastycznej szarży, zajęli Tomas Enge i Albert von Thurn und Taxis. Podium uzupełnili Michael Bartels i Yelmer Buurman.
Start wyścigu został opóźniony z powodu ogromnej ilości oleju, który znalazł się na torze podczas zmagań jednej z serii towarzyszących, a w między czasie zaczął padać deszcz. Zmagania rozpoczęły się za samochodem bezpieczeństwa i chyba dla żadnego z kierowców nie był to łatwy wyścig.
Safety Car zniknął w pit lane po 5 okrążeniach. Restart genialnie wykorzystało Ferrari, które już w pierwszym zakręcie znalazło się na drugim miejscu. Kilka chwil później Vilander poradził sobie z McLarenem i awansował na pozycji lidera. Po pierwszym okrążeniu Ferrari miało ponad 2 sekundy przewagi nad drugim zawodnikiem. Po zmianie kierowców AF Corse utrzymało prowadzenie, którego nie oddało już do mety, jednak niewiele zabrakło, a zwycięstwo przypadłoby Lamborghini, które jechało jak z innej planety w drugiej połowie wyścigu.
Albert von Thurn und Taxis startował dopiero z dwunastego pola i w pierwszej połowie rywalizacji nic nie zwiastowało takiego sukcesu. Problemy podczas zmiany kierowców również nie pomogły, jednak Tomas Enge świetnie wykorzystał nasilający się deszcz i na oponach typu slick jechał przeszło 4 sekundy szybciej niż reszta rywali. Czech był szybszy nawet od Stephane Orteliego, który używał opon na mokrą nawierzchnie. Lambo wyprzedzało kolejne samochody, a wisienką na torcie była awans na drugie miejsce, w pierwszym zakręcie ostatniego okrążenia.
Nie zanosiło się również na to, że to właśnie BMW zobaczymy na trzecim miejscu. Co prawda Bartels ruszał z trzeciego pola, jednak stracił je już w pierwszym zakręcie, a później wyraźnie brakowało mu prędkości maksymalnej na prostych i ciągle tracił pozycję. Kolejna w tym sezonie bardzo dobra zmiana kierowców pozwoliła na odrobienie strat, a dobre tempo Yelmera Buurmana pozwoliło na utrzymanie trzeciego miejsca.
Czwarty na mecie był Mercedes prowadzony przez Markusa Winkelhocka i Marc Basseng. Niemcy przy nasilającym się deszczu poradzili sobie z Audi, które straciło pozycję również na rzecz Porsche ekipy Exim Bank. Ostatecznie Frank Stippler i Oliver Jarvis musieli się zadowolić ostatnim punktowanym miejscem. Wyścig był katastrofalny dla McLarena, który mimo startu z pierwszego pola i wysokich pozycji w pierwszej połowie wyścigu nie wywalczył punktów. Samochód z numerem dwa odpadł z rywalizacji na 15 okrążeniu z powodu awarii. Zanosiło się, że drugi McLaren stanie na podium, jednak Frederic Makowiecki nie umiał utrzymać tempra rywali i tracił kolejne pozycję, by ostatecznie ledwo dotoczyć się do mety z powodu awarii.
•GT1 Championship > 2012 > Słowacja (kwal.), Slovakiaring - 5,922 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 3 | Toni Vilander Filip Salaquarda |
| AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | 25 | 1h01m26,548 | 8 |
2. | 25 | Tomas Enge Albert von Thurn und Taxis |
| Reiter Engineering | Lamborghini Gallardo LP 600 | 25 | +0:04,568 | 6 |
3. | 18 | Michael Bartels Yelmer Buurman |
| BMW Team Vita4One | BMW E89 Z4 | 25 | +0:16,106 | 4 |
4. | 38 | Marc Basseng Markus Winkelhock |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Mercedes SLS AMG GT3 | 25 | +0:19,777 | 3 |
5. | 9 | Mike Parisy Matt Halliday |
| Exim Bank Team China | Porsche 911 GT3 R | 25 | +0:26,693 | 2 |
6. | 33 | Oliver Jarvis Frank Stippler |
| Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS | 25 | +0:37,847 | 1 |
7. | 11 | Milos Pavlovic Matteo Cressoni |
| SUNRED | Ford GT | 25 | +0:39,986 | |
8. | 37 | Thomas Jager Nicky Pastorelli |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Mercedes SLS AMG GT3 | 25 | +0:51,851 | |
9. | 1 | Frederic Makowiecki Stef Dusseldorp |
| Hexis Racing | McLaren MP4-12C GT3 | 25 | +1:05,548 | |
10. | 17 | Mathias Lauda Nikolaus Mayr-Melnhof |
| BMW Team Vita4One | BMW E89 Z4 | 25 | +1:18,101 | |
11. | 32 | Stephane Ortelli Laurens Vanthoor |
| Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS | 25 | +1:21,780 | |
12. | 4 | Francesco Castellacci Enzo Ide |
| AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | 25 | +1:23,159 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 24 | Darryl O'Young Stefan Rosina |
| Reiter Engineering | Lamborghini Gallardo LP 600 | 20 | | |
| 2 | Alvaro Parente Gregoire Demoustier |
| Hexis Racing | McLaren MP4-12C GT3 | 15 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 8 | Benjamin Lariche Andreas Zuber |
| Exim Bank Team China | Porsche 911 GT3 R | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|