F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Ferrari wygrywa Słowacki dreszczowiec w GT1
    Paweł Zając, 9 czerwca 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Toni Vilander i Filip Salaquarda wygrali wyścig kwalifikacyjny Mistrzostw Świata GT1 na Slovakia Ringu. Drugie miejsce, po fantastycznej szarży, zajęli Tomas Enge i Albert von Thurn und Taxis. Podium uzupełnili Michael Bartels i Yelmer Buurman.

    Start wyścigu został opóźniony z powodu ogromnej ilości oleju, który znalazł się na torze podczas zmagań jednej z serii towarzyszących, a w między czasie zaczął padać deszcz. Zmagania rozpoczęły się za samochodem bezpieczeństwa i chyba dla żadnego z kierowców nie był to łatwy wyścig.

    Safety Car zniknął w pit lane po 5 okrążeniach. Restart genialnie wykorzystało Ferrari, które już w pierwszym zakręcie znalazło się na drugim miejscu. Kilka chwil później Vilander poradził sobie z McLarenem i awansował na pozycji lidera. Po pierwszym okrążeniu Ferrari miało ponad 2 sekundy przewagi nad drugim zawodnikiem. Po zmianie kierowców AF Corse utrzymało prowadzenie, którego nie oddało już do mety, jednak niewiele zabrakło, a zwycięstwo przypadłoby Lamborghini, które jechało jak z innej planety w drugiej połowie wyścigu.

    Albert von Thurn und Taxis startował dopiero z dwunastego pola i w pierwszej połowie rywalizacji nic nie zwiastowało takiego sukcesu. Problemy podczas zmiany kierowców również nie pomogły, jednak Tomas Enge świetnie wykorzystał nasilający się deszcz i na oponach typu slick jechał przeszło 4 sekundy szybciej niż reszta rywali. Czech był szybszy nawet od Stephane Orteliego, który używał opon na mokrą nawierzchnie. Lambo wyprzedzało kolejne samochody, a wisienką na torcie była awans na drugie miejsce, w pierwszym zakręcie ostatniego okrążenia.

    Nie zanosiło się również na to, że to właśnie BMW zobaczymy na trzecim miejscu. Co prawda Bartels ruszał z trzeciego pola, jednak stracił je już w pierwszym zakręcie, a później wyraźnie brakowało mu prędkości maksymalnej na prostych i ciągle tracił pozycję. Kolejna w tym sezonie bardzo dobra zmiana kierowców pozwoliła na odrobienie strat, a dobre tempo Yelmera Buurmana pozwoliło na utrzymanie trzeciego miejsca.

    Czwarty na mecie był Mercedes prowadzony przez Markusa Winkelhocka i Marc Basseng. Niemcy przy nasilającym się deszczu poradzili sobie z Audi, które straciło pozycję również na rzecz Porsche ekipy Exim Bank. Ostatecznie Frank Stippler i Oliver Jarvis musieli się zadowolić ostatnim punktowanym miejscem. Wyścig był katastrofalny dla McLarena, który mimo startu z pierwszego pola i wysokich pozycji w pierwszej połowie wyścigu nie wywalczył punktów. Samochód z numerem dwa odpadł z rywalizacji na 15 okrążeniu z powodu awarii. Zanosiło się, że drugi McLaren stanie na podium, jednak Frederic Makowiecki nie umiał utrzymać tempra rywali i tracił kolejne pozycję, by ostatecznie ledwo dotoczyć się do mety z powodu awarii.

    GT1 Championship > 2012 > Słowacja (kwal.), Slovakiaring - 5,922 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Toni Vilander
    Filip Salaquarda


    AF CorseFerrari 458 Italia GT3251h01m26,5488
    2. 25Tomas Enge
    Albert von Thurn und Taxis


    Reiter EngineeringLamborghini Gallardo LP 60025+0:04,5686
    3. 18Michael Bartels
    Yelmer Buurman


    BMW Team Vita4OneBMW E89 Z425+0:16,1064
    4. 38Marc Basseng
    Markus Winkelhock


    All-Inkl.com Münnich MotorsportMercedes SLS AMG GT325+0:19,7773
    5. 9Mike Parisy
    Matt Halliday


    Exim Bank Team ChinaPorsche 911 GT3 R25+0:26,6932
    6. 33Oliver Jarvis
    Frank Stippler


    Belgian Audi Club WRTAudi R8 LMS25+0:37,8471
    7. 11Milos Pavlovic
    Matteo Cressoni


    SUNREDFord GT25+0:39,986
    8. 37Thomas Jager
    Nicky Pastorelli


    All-Inkl.com Münnich MotorsportMercedes SLS AMG GT325+0:51,851
    9. 1Frederic Makowiecki
    Stef Dusseldorp


    Hexis RacingMcLaren MP4-12C GT325+1:05,548
    10. 17Mathias Lauda
    Nikolaus Mayr-Melnhof


    BMW Team Vita4OneBMW E89 Z425+1:18,101
    11. 32Stephane Ortelli
    Laurens Vanthoor


    Belgian Audi Club WRTAudi R8 LMS25+1:21,780
    12. 4Francesco Castellacci
    Enzo Ide


    AF CorseFerrari 458 Italia GT325+1:23,159
    Niesklasyfikowani
    24Darryl O'Young
    Stefan Rosina


    Reiter EngineeringLamborghini Gallardo LP 60020
    2Alvaro Parente
    Gregoire Demoustier


    Hexis RacingMcLaren MP4-12C GT315
    Nie wystartowali
    8Benjamin Lariche
    Andreas Zuber


    Exim Bank Team ChinaPorsche 911 GT3 R0
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca