F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    McLaren wygrywa chaotyczny wyścig na Donington (akt.)
    Paweł Zając, 30 wrze?nia 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Frederic Makowiecki i Stef Dusseldorp w McLarenie wygrali główny wyścig Mistrzostw Świata FIA GT1 na torze Donington. Podium uzupełniło Lamborghini i druga załoga McLarena.

    Wyścig został przedwcześnie zakończony po groźnie wyglądającym wypadku Mercedesa i BMW. Markus Winkelhock uderzył w tył samochodu Yelmera Buurmana na wyjściu z drugiego zakrętu. Uszkodzenia w Mercedesie były kosmetyczne, jednak Holender z dużą szybkością uderzył w bariery i na torze pojawiła się kartka.

    Wcześniej rywalizacja została przerwana po kolizji BMW i Forda tuż po starcie. Nikolaus Mayr-Melnhof wyjechał na trawę, stracił kontrolę nad pojazdem i wracając na tor strącił Laurenta Groppi. Obaj zakończyli wyścig na ścianie, a opony z uszkodzonej bariery zniszczyły kamerę telewizyjną, jednak nic się nikomu nie stało.

    Poza tymi incydentami zawodnicy toczyli bardzo emocjonującą walkę. Po starcie Makowiecki utrzymał prowadzenie, jednak za jego plecami znalazło się ruszające z czwartego pola Lamborghini. Świetnie wystartował także Nicky Pastorelli w Mercedesie, który znalazł się przed Alvaro Parente. Portugalczyk mocno naciskał Niemca i na piątym okrążeniu udało mu się udanie zaatakować Holendra w nawrocie Melbourne, Pastorelli jednak za szeroko wszedł w ten zakręt i stracił pozycję także na rzecz Ferrari, Audi i drugiego Mercedesa, więc spadł na ósme miejsce.

    Tuż przed zmianą kierowców Frank Stippler przeskoczył przed Marca Bassenga w ostatnim zakręcie, a Alvaro Parente wskoczył na podium, po tym jak wyprzedził Laurensa Vanthoora na dojeździe do szykany. Nim rozpoczęły się pierwsze zjazdy do boksów na czele mieliśmy McLarena, przed Lamborghini, McLarenem, Audi, Ferrari, Audi, dwoma Mercedesami i BMW.

    Pierwszy na zmianę kierowców zjechał Filip Salaquarda w Ferrari, zaraz potem Audi i BMW. Pit stopy nie zmieniły kolejności, jednak Yelmer Buurman jechał niesamowitym tempem i bez problemów poradził sobie z Oliverem Jarvisem. Winkelhock, po przejęciu Mercedesa, wyjechał prawie pół długości prostej przed Buurmanem, jednak Holender w przeciągu jednego okrążenia zredukował tę stratę i zaatakował Niemca w drugim zakręcie, kiedy to doszło do wypadku.

    Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, a ostatecznie sędziowie zdecydowali się zakończyć wyścig przed czasem. Pit stopy nic nie zmieniły w czołówce i na czwartym miejscu znalazło się Audi #32, Ferrari z czwórką, a czołową ósemkę zamknął Mercedes, drugie Audi i drugie Ferrari.

    Aktualizacja: Marc Basseng i Markus Winkelhock zostali zdyskwalifikowani z wyników dzisiejszego wyścigu i nie zdobywają żadnych punktów, jednak to i tak pozwoliło zachować im tytuł w klasyfikacji kierowców. Ich ekipa wywalczyła również tytuł w klasyfikacji zespołów.

    GT1 Championship > 2012 > Wielka Brytania (główny), Donington Park - 4,020 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Stef Dusseldorp
    Frederic Makowiecki


    Hexis RacingMcLaren MP4-12C GT3271h27m00,87925
    2. 25Stefan Rosina
    Peter Kox


    Reiter EngineeringLamborghini Gallardo LP 60027+0:01,09118
    3. 2Alvaro Parente
    Gregoire Demoustier


    Hexis RacingMcLaren MP4-12C GT327+0:01,68215
    4. 32Laurens Vanthoor
    Adam Carroll


    Belgian Audi Club WRTAudi R8 LMS27+0:02,18512
    5. 4Francesco Castellacci
    Enzo Ide


    AF CorseFerrari 458 Italia GT327+0:03,17210
    6. 37Nicky Pastorelli
    Thomas Jager


    All-Inkl.com Münnich MotorsportMercedes SLS AMG GT327+0:04,5298
    7. 33Frank Stippler
    Oliver Jarvis


    Belgian Audi Club WRTAudi R8 LMS27+0:05,6096
    8. 3Filip Salaquarda
    Marco Cioci


    AF CorseFerrari 458 Italia GT327+0:06,8874
    Niesklasyfikowani
    18Michael Bartels
    Yelmer Buurman


    BMW Team Vita4OneBMW E89 Z4182
    17Mathias Lauda
    Nikolaus Mayr-Melnhof


    BMW Team Vita4OneBMW E89 Z40
    10Benjamin Lariche
    Laurent Groppi


    SUNREDFord GT0
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    38Marc Basseng
    Markus Winkelhock


    All-Inkl.com Münnich MotorsportMercedes SLS AMG GT318
    Pole position: Frederic Makowiecki (Hexis Racing) - 60:03,851
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kamikadze2000, 01.10.2012 15:20[!]
    Jako, że Hamilton opuścił McLarena, a trafił do niego Perez, liczę na dublet McLarena w przyszłym roku! :))
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca