F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Toyota #8 wygrywa na koniec sezonu WEC, tytuł dla #7
    Nataniel Piórkowski, 6 listopada 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley wygrali 8-godzinny wyścig w Bahrajnie, podczas gdy ich zespołowi koledzy z Toyoty: Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez przypieczętowali zdobycie mistrzostwa świata. Robert Kubica wraz z kolegami uplasowali się na ósmym miejscu w klasie LMP2. Lepiej wyścig ułożył się dla Jakuba Śmiechowskiego.

    Toyota #7 rozpoczęła zmagania na torze Sakhir z pole position, jednak na starcie Mike Conway został zaskoczony doskonałym startem Alpine Gibson #36 z Nicolasem Lapierre'em za kierownicą, który objął prowadzenie. Bez większej niespodzianki Francuz stracił niedługo później prowadzenie a dodatkowo w jego prototypie zaczęła szwankować skrzynia biegów.

    W drugiej godzinie dysponujący szybszym tempem Buemi trafił przed Conwaya. Ostatecznie ekipa Szwajcara zdołała przejechać 247 okrążeń toru w Bahrajnie. Zwycięstwo symbolicznie zamknęło blisko dziesięcioletnią karierę Kazukiego Nakajimy w WEC, w całości spędzonej na startach z japońskim producentem.

    Zdobycie drugiego tytułu z rzędu świętowali Conway, Kobayashi i Lopez, którzy ostatecznie uplasowali się na drugiej lokacie. Trzecia pozycja przypadła Lapierre'owi, Andre Negrao i Matthieu Vaxiviere'owi, którzy stracili do triumfatorów siedem kółek.

    W LMP2 wyścig zwyciężała ekipa WRT, która w debiutanckim sezonie zapewniła sobie tytuł mistrzowski. Belgijski team wyszedł na prowadzenie w trzeciej godzinie zawodów, w dużej mierzy dzięki świetnemu otwierającemu stintowi w wykonaniu Ferdinanda Habsburga. Na najwyższym stopniu podium stanęli także Robin Frijns i Charles Milesi.

    Na drugim miejscu sklasyfikowani zostali Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Costa i Anthony Davidson, który ogłosił zakończenie profesjonalnej kariery w wyścigach samochodowych. Trzecie miejsce zajęła druga ekipa Joty w składzie Vandoorne, Blomqvist i Gelael.

    Na piątej pozycji w klasie sklasyfikowany został team Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim i jego kompanami: Rengerem van der Zande i Alexem Brundle'em. Team High Class Racing, którego barw broni Robert Kubica, zajął ostatecznie ósme miejsce w LMP2 a trzecie w kategorii Pro Am.

    W GTE Pro pasjonującą walkę o zwycięstwo stoczyły ekipy AF Corse i Porsche. Apogeum zaciętej rywalizacji stał się incydent do którego doszło pomiędzy Pierem Guidim i Michaelem Christiansenem. W ostatnim zakręcie kierowca Ferrari uderzył w tył samochodu Duńczyka, który obrócił się wokół własnej osi. Pomimo tego, że dyrekcja wyścigu poleciła Włochowi oddanie prowadzenia, ten nie zrobił tego aż do zakończenia wyścigu. Tym samym wraz z Jamesem Calado mógł świętować zdobycie tytułu w klasie.

    W GTE Am mistrzowską koronę zdobyło po zwycięstwie AF Corse #83 z Francoisem Perrodo, Nicklasem Nielsenem i Alesso Roverą. W Bahrajnie włoski team walczył o tytuł z TF Sport – walka ta skończyła się praktycznie na pierwszym okrążeniu, gdy Bean Keeting obrócił swojego Astona Martina w wyniku kontaktu. Drugie miejsce dla składu Team Project 1, podczas gdy podium uzupełnili kierowcy Dempsey Proton Racing #77.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca