F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Audi zdominowało sześciogodzinny wyścig na Spa
    Łukasz Godula, 6 maja 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Loic Duval, Marc Gene i Romain Dumas wykorzystali atut niesamowitej szybkości Audi R18 Ultra i pokonali rywali z napędem hybrydowym, który debiutował w tym wyścigu. Maszyny Audi zdominowały zawody na Spa i zajęły pierwsze cztery miejsca na mecie.

    Druga runda World Endurance Championship została kompletnie zdominowana przez samochody Audi, jednak świetne osiągi na suchej nawierzchni maszyny z numerem 3 sprawiły, że to Duvalm Gene i Dumas osiągnęli zasłużone zwycięstwo nad swoimi partnerami.

    Wyścig rozpoczął się w mokrych warunkach, które dały przewagę maszynom e-tron posiadającym napęd na cztery koła, przez co początkowo prowadził Tom Kristensen przed Andre Lottererem. Na trzecim okrążeniu kolejność się zmieniła i Lotterer szybko umocnił się na prowadzeniu. Za nimi jechały samochody z konwencjonalnym napędem.

    Dwie hybrydy jako pierwsze zjechały do boksu i pozostały na przejściowych oponach, jednak były kierowca Peugeota, Gene zmienił opony na gładkie i było to sprytne posunięcie, które umożliwiło mu pościg za maszynami e-tron. Pomógł mu również problem z przednią lampą w samochodzie Kristensena, który zmusił go do zmiany nosa oraz kosztował 45 sekund, co zepchnęło tą załogę na trzecie miejsce. Gene zmniejszył stratę do Lotterera pod koniec przejazdu, zanim przekazał stery Duvalowi, który zaprezentował świetne osiągi i wyprzedził Benoit Trelutera.

    Niedługo po objęciu przez Duvala prowadzenia, na tor dwa razy wyjechał samochód bezpieczeństwa, drugi raz był spowodowany dużym wypadkiem samochodu klasy LMP2, a dzięki szczęśliwemu układowi na torze zapewniło to samochodowi z numerem 3 bezpieczną przewagę. Następnie Dumas musiał jedynie dowieźć maszynę do mety podczas ostatnich dwóch przejazdów.

    „O zwycięstwie zadecydowało wiele rzeczy” – powiedział po wszystkim Duval. „Wybór opon na początku wyścigu był jedną sprawą. Później moje tempo pozwoliło nam złapać liderów i wyprzedzić ich. Drugi samochód bezpieczeństwa też nam trochę pomógł, jednak nawet bez tego myślę, że moglibyśmy wygrać”.

    Marcel Fassler dowiózł samochód z numerem 1 do mety na drugiej pozycji dzięki późnemu postojowi i był to mimo wszystko imponujący rezultat jak na debiut nowej hybrydowej maszyny. Olivier Jarvis również zjechał późno, jednak jego załoga zakończyła zawody na podium przed Zwycięzcami z Sebring: Kristensenem, McNishem i Capello, którzy doświadczyli wielu problemów podczas wyścigu.

    Za samochodami Audi, Rebellin wygrał walkę pośród maszyn zasilanych benzyną, a Nicolas Prost dowiózł Lolę z numerem 12 na piątej pozycji. Nick Heidfeld przejechał bardzo mocny przejazd i wyprzedził Dome Pescarolo, w czasie gdy Strakka HPD również uczestniczyła w walce.

    Samochód Dome, prowadzony przez Sebastiana Bourdais i Nicolasa Minassiana, ostatecznie ukończył zmagania na 16 miejscu z powodu problemów, których doświadczyli, co oznaczało, że siostrzany Rebellion zakończył wyścig na szóstej lokacie przed samochodem Strakka.

    Sam Hancock i Simon Dolan odnieśli zasłużone zwycięstwo w klasie LMP2 po odebraniu prowadzenia w późnej fazie wyścigu z rąk Robbiego Kerra, który zjechał po paliwo na pięć minut przed końcem. Samochód ADR-Delta prowadził przez większość wyścigu, jednak Zytek zespołu Jota zawsze trzymał się za nimi w zasięgu ataku.

    Wyścig w klasie GT dostarczył niezwykłych emocji, gdyż Porsche prowadzone przez Richarda Lietza odparło ataki Gianmarii Bruniego w Ferrari i na mecie oba samochody zameldowały się z różnicą mniejszą od sekundy. Porsche ustanowiło dużą przewagę w początkowej fazie zawodów na mokrej nawierzchni, jednak pościg Bruniego oznaczał, że rezultat nie był pewny aż do samej końcówki.

    World Endurance Championship > 2012 > Spa 6 Hours, Spa-Francorchamps - 7,004 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Romain Dumas
    Loic Duval
    Marc Gene



    Audi Sport Team JoestAudi R18 Ultra
    Klasa LMP1
    1606h00m22,708
    2. 1Andre Lotterer
    Benoit Treluyer
    Marcel Fassler



    Audi Sport Team JoestAudi R18 e-tron quattro
    Klasa LMP1
    160+0:46,801
    3. 4Oliver Jarvis
    Marco Bonanomi


    Audi Sport North AmericaAudi R18 Ultra
    Klasa LMP1
    1591 okr.
    4. 2Allan McNish
    Tom Kristensen
    Rinaldo Capello



    Audi Sport Team JoestAudi R18 e-tron quattro
    Klasa LMP1
    1591 okr.
    5. 12Nicolas Prost
    Neel Jani
    Nick Heidfeld



    Rebellion RacingLola B12/60 Coupé - Toyota
    Klasa LMP1
    1564 okr.
    6. 13Harold Primat
    Andrea Belicchi


    Rebellion RacingLola B12/60 Coupé - Toyota
    Klasa LMP1
    1555 okr.
    7. 21Nick Leventis
    Danny Watts
    Jonny Kane



    Strakka RacingHPD ARX 03a - Honda
    Klasa LMP1
    1546 okr.
    8. 38Simon Dolan
    Sam Hancock


    JOTAZytek Z11SN - Nissan
    Klasa LMP2
    1519 okr.
    9. 25John Martin
    Robbie Kerr
    Tor Graves



    Adr-DeltaOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    1519 okr.
    10. 48Jody Firth
    Warren Hughes
    Brendon Hartley



    Murphy PrototypesOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    1519 okr.
    11. 35David Hansson
    Bas Leinders


    Oak RacingMorgan - Judd HK
    Klasa LMP2
    15010 okr.
    12. 22David Brabham
    Karun Chandhok
    Peter Dumbreck



    JR MotorsportsHPD ARX 03a - Honda
    Klasa LMP1
    15010 okr.
    13. 45Jack Clarke
    Bastien Briere
    Jens Petersen



    Boutsen Ginion RacingOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    14911 okr.
    14. 28Fabien Giroix
    Maxime Jousse
    Stefan Johansson



    Gulf Racing Middle EastLola B12/80 Coupé - Nissan
    Klasa LMP2
    14812 okr.
    15. 17Sebastien Bourdais
    Nicolas Minassian


    Pescarolo TeamDome S102.5 - Judd
    Klasa LMP1
    14713 okr.
    16. 41Christian Zugel
    Ricardo Gonzalez
    Elton Julian



    Greaves MotorsportZytek Z11SN - Nissan
    Klasa LMP2
    14713 okr.
    17. 24Jacques Nicolet
    Mathieu Lahaye
    Olivier Pla



    Oak RacingMorgan - Judd
    Klasa LMP2
    14416 okr.
    18. 77Richard Lietz
    Marc Lieb


    Team Felbermayr-ProtonPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Pro
    14416 okr.
    19. 51Giancarlo Fisichella
    Gianmaria Bruni


    AF CorseFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Pro
    14416 okr.
    20. 59Frederic Makowiecki
    Jaime Melo


    Luxury RacingFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Pro
    14317 okr.
    21. 71Andrea Bertolini
    Olivier Beretta


    AF CorseFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Pro
    14119 okr.
    22. 67Nicolas Armindo
    Raymond Narac
    Anthony Pons



    IMSA Performance - MatmutPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    13921 okr.
    23. 29Jean-Denis Deletraz
    Keiko Ihara
    Frederic Fatien



    Gulf Racing Middle EastLola B12/80 Coupé - Nissan
    Klasa LMP2
    13921 okr.
    24. 88Christian Ried
    Gianluca Roda
    Paolo Ruberti



    Team Felbermayr-ProtonPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    13921 okr.
    25. 49Luis Perez-Companc
    Pierre Kaffer
    Soheil Ayari



    Pecom RacingOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    13921 okr.
    26. 81Piergiuseppe Perazzini
    Marco Cioci
    Matt Griffin



    AF CorseFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Am
    13822 okr.
    27. 50Patrick Bornhauser
    Julien Canal
    Pedro Lamy



    Labre CompetitionChevrolet Corvette C6-ZR1
    Klasa GT-Am
    13723 okr.
    28. 58Pierre Ehret
    Frankie Montecalvo
    Gunnar Jeannette



    Luxury RacingFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Am
    13723 okr.
    29. 32Luca Moro
    Kevin Weeda
    James Rossiter



    LotusLola B12/80 Coupé - Lotus
    Klasa LMP2
    13723 okr.
    30. 26Pierre Ragues
    Nelson Panciatici
    Roman Rusinow



    Signatech NissanOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    13624 okr.
    31. 55Markus Palttala
    Paul Daniels
    Joel Camathias



    JWA-AVILAPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    13426 okr.
    32. 57Tracy Krohn
    Niclas Jonsson
    Michele Rugolo



    Krohn RacingFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Am
    12931 okr.
    33. 23Jordan Tresson
    Franck Mailleux
    Olivier Lombard



    Signatech NissanOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    12832 okr.
    34. 44Stephane Sarrazin
    Ryan Dalziel
    Vicente Potolicchio



    Starworks MotorsportsHPD ARX 03b - Honda
    Klasa LMP2
    12337 okr.
    Niesklasyfikowani
    15Guillaume Moreau
    Bertrand Baguette
    Dominik Kraihamer



    Oak RacingOak Pescarolo - Judd
    Klasa LMP1
    151
    31Thomas Holzer
    Mirco Schultis
    Dariusch Ahrabian



    LotusLola B12/80 Coupé - Lotus
    Klasa LMP2
    124
    43Philippe Thirion
    Philippe Haezebrouck


    Extreme Limite AricNorma M200P - Judd
    Klasa LMP2
    83
    40Michel Frey
    Jonathan Hirschi
    Ralph Meichtry



    Race PerformanceOreca 03 - Judd
    Klasa LMP2
    45
    70Christophe Bourret
    Pascal Gibon
    Jean-Philippe Belloc



    Labre CompetitionChevrolet Corvette C6-ZR1
    Klasa GT-Am
    39
    97Stefan Mucke
    Adrian Fernandez
    Darren Turner



    Aston Martin RacingAston Martin Vantage V8
    Klasa GT-Pro
    11
    61Robert Kauffman
    Rui Aguas
    Brian Vickers



    AF Corse - WaltripFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Am
    0
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Pokaż rezultat tego wyścigu z rozbiciem na klasy



    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    adnowseb, 06.05.2012 14:38[!]
    Niestety norma :((
    Kamikadze2000, 06.05.2012 15:21[!]
    Jak to jest, że z przeciętniaków może wyjśc na prawdę dobry zespół. Peugeot stawiał na gwiazdy - może z tym się przeliczyli. Wyścigi długodystansowe to jednak zupełnie coś innego - stąd też Robert nigdy się nimi nie interesował.
    calsonic, 06.05.2012 15:22[!]
    W tym roku Le Mans w kontekście LMP1 można sobie darować...
    witek2403, 06.05.2012 17:26[!]
    Quick Nick najlepszy spoza Audi!
    Sar trek, 06.05.2012 23:44[!]
    Brian Vickers. Czy on nie jeździł jeszcze niedawno w NASCAR?
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca