F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Audi e-tron wygrywa Silverstone 6h
    Paweł Zając, 26 sierpnia 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Andre Lotterer, Benoit Treluyer i Marcel Fassler, po zaciętej walce z Toyotą i drugą załogą Audi, jako pierwsi przejechali linię mety w sześciogodzinnym wyścigu na Silverstone.

    Rywalizacja na angielskim torze została rozstrzygnięta przez ilość pit stopów. Załoga japońskiego producenta na całym dystansie wyścigu była realnym zagrożeniem dla bolidów z Ingolstadt, jednak jeden postój mniej w wykonaniu obu R18 zapewnił Audi zwycięstwo.

    Możliwości Toyoty były szczególnie widoczne na początku wyścigu, kiedy Alex Wurz przeskoczył na starcie Toma Kristensena, a później wyprzedził Lotterera i objął prowadzenie. Austriak musiał jednak zjechać po paliwo na 22 okrążeniu, podczas gdy Audi zjechały na 25 i 26. To zapoczątkowało serię ciągłych zmian na prowadzeniu, pomiędzy hybrydowym Audi i Toyotą, za każdym razem kiedy obie ekipy przechodziły przez cykl pit stopów.

    Podczas ostatniej godziny samochód bezpieczeństwa pomógł jednak zwycięzcom tegorocznego Le Mans przekroczyć linię mety jednym pit stopem mniej niż rywale. To pozwoliło Lottererowi odetchnąć w końcówce, a także zaowocowało zaciętą walką pomiędzy Wurzem i Kristensenem w konwencjonalnym Audi. Wcześniej w wyścigu Brytyjsko-duński duet stracił trochę czasu z powodu przebitej opony i kary postoju w boksach i ostatecznie zakończył wyścig na trzecim miejscu.

    Wśród prywatnych LMP1 rywalizacja okazała się równie zacięta, gdyż wszystkie cztery ekipy przez większość czasu znajdowały się na tym samym okrążeniu. Pod koniec walka toczyła się pomiędzy Lolą Rebellion prowadzoną przez Janiego i Prosta, a Strakką HPD, która odrabiała straty i zabrakło jej zaledwie sekundy do zwycięstwa.

    Sytuacja podobnie wyglądała również w klasie LMP2, gdzie lider zmieniał się praktycznie przez całe sześć godzin. Kwestia zwycięstwa rozstrzygała się pomiędzy ekipami ADR-Delta, Starworks i Signatech, które na dwa okrążenia przed metą dzieliło mniej niż 20 sekund. Stephane Sarrazin w Starworksie był najszybszy z tej trójki, jednak ostatecznie zabrakło mu czasu, by wydrzeć zwycięstwo z rąk Johna Martina, Tora Gravesa i Jana Charouza.

    W klasie GTE-Pro decydującym czynnikiem również było zużycie paliwa, które zaowocowało dubletem Ferrari. Jako pierwsi linię mety minęli Gianmaria Bruni i Giancarlo Fisichella, z dorobkiem o dwa okrążenia lepszym niż Jonny Cocker i James Walker z ekipy JMW Motorsport. O trzecie miejsce toczyła się zacięta walka pomiędzy Astonem Martinem, a drugim Ferrari zespołu AF Corse. Auto brytyjskiej marki wypadło poza czołową trójkę po dodatkowym pit stopie, jednak Stefan Mucke dzięki fantastycznej jeździe odrobił stratę do Bertoliniego. Na ostatnim okrążeniu, na trzy zakręty przed metą, Ferrari i Aston jechały bok w bok stykając się lusterkami, jednak Włoch popełnił błąd na dohamowaniu i zakończył wyścig w żwirze.

    W klasie GTE-Am również triumfowało Ferrari ekipy AF Corse. Piergiuseppe Perazzini, Marco Cioci i Matt Griffin prowadzili przez większość dystansu.

    World Endurance Championship > 2012 > Silverstone 6 Hours, Silverstone Arena - 5,901 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Andre Lotterer
    Benoit Treluyer
    Marcel Fassler



    Audi Sport Team JoestAudi R18 e-tron quattro
    Klasa LMP1
    1946h00m39,594
    2. 7Alex Wurz
    Nicolas Lapierre
    Kazuki Nakajima



    Toyota RacingToyota TS 030 - Hybrid
    Klasa LMP1
    194+0:55,675
    3. 2Tom Kristensen
    Allan McNish


    Audi Sport Team JoestAudi R18 Ultra
    Klasa LMP1
    194+1:14,427
    4. 13Harold Primat
    Andrea Belicchi


    Rebellion RacingLola B12/60 Coupé - Toyota
    Klasa LMP1
    1895 okr.
    5. 21Nick Leventis
    Danny Watts
    Jonny Kane



    Strakka RacingHPD ARX 03a - Honda
    Klasa LMP1
    1895 okr.
    6. 12Nicolas Prost
    Neel Jani


    Rebellion RacingLola B12/60 Coupé - Toyota
    Klasa LMP1
    1895 okr.
    7. 22David Brabham
    Karun Chandhok
    Peter Dumbreck



    JR MotorsportsHPD ARX 03a - Honda
    Klasa LMP1
    1877 okr.
    8. 25John Martin
    Tor Graves
    Jan Charouz



    Adr-DeltaOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    18311 okr.
    9. 44Stephane Sarrazin
    Ryan Dalziel
    Vicente Potolicchio



    Starworks MotorsportsHPD ARX 03b - Honda
    Klasa LMP2
    18311 okr.
    10. 26Pierre Ragues
    Nelson Panciatici
    Roman Rusinow



    Signatech NissanOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    18311 okr.
    11. 49Luis Perez-Companc
    Pierre Kaffer
    Soheil Ayari



    Pecom RacingOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    18212 okr.
    12. 42Alex Brundle
    Lucas Ordonez
    Martin Brundle



    Greaves MotorsportZytek Z11SN - Nissan
    Klasa LMP2
    18212 okr.
    13. 24Jacques Nicolet
    Mathieu Lahaye
    Olivier Pla



    Oak RacingMorgan - Judd
    Klasa LMP2
    18212 okr.
    14. 38Simon Dolan
    Sam Hancock
    Nicolas Minassian



    JOTAZytek Z11SN - Nissan
    Klasa LMP2
    18212 okr.
    15. 30Alexander Sims
    Maxime Jousse
    Julien Jousse



    Status GPLola B12/80 Coupe - Judd
    Klasa LMP2
    18113 okr.
    16. 48Jody Firth
    Warren Hughes
    Brendon Hartley



    Murphy PrototypesOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    18014 okr.
    17. 35David Hansson
    Bertrand Baguette
    Dominik Kraihamer



    Oak RacingMorgan - Judd HK
    Klasa LMP2
    17618 okr.
    18. 29Jean-Denis Deletraz
    Keiko Ihara
    Fabien Giroix



    Gulf Racing Middle EastLola B12/80 Coupé - Nissan
    Klasa LMP2
    17618 okr.
    19. 31Thomas Holzer
    Mirco Schultis
    Christijan Albers



    LotusLola B12/80 Coupé - Lotus
    Klasa LMP2
    17420 okr.
    20. 41Christian Zugel
    Ricardo Gonzalez
    Elton Julian



    Greaves MotorsportZytek Z11SN - Nissan
    Klasa LMP2
    17321 okr.
    21. 51Giancarlo Fisichella
    Gianmaria Bruni


    AF CorseFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Pro
    17123 okr.
    22. 66Jonny Cocker
    James Walker


    JMW MotorsportFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Pro
    16925 okr.
    23. 97Stefan Mucke
    Adrian Fernandez
    Darren Turner



    Aston Martin RacingAston Martin Vantage V8
    Klasa GT-Pro
    16925 okr.
    24. 61Marco Cioci
    Piergiuseppe Perazzini
    Matt Griffin



    AF Corse - WaltripFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Am
    16628 okr.
    25. 50Patrick Bornhauser
    Julien Canal
    Fernando Rees



    Labre CompetitionChevrolet Corvette C6-ZR1
    Klasa GT-Am
    16628 okr.
    26. 88Christian Ried
    Gianluca Roda
    Paolo Ruberti



    Team Felbermayr-ProtonPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    16628 okr.
    27. 57Tracy Krohn
    Niclas Jonsson
    Michele Rugolo



    Krohn RacingFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Am
    16529 okr.
    28. 77Richard Lietz
    Marc Lieb


    Team Felbermayr-ProtonPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Pro
    16430 okr.
    29. 98Stuart Hall
    Roald Goethe


    Aston Martin RacingAston Martin Vantage V8
    Klasa GT-Am
    16331 okr.
    30. 70Christophe Bourret
    Pascal Gibon
    Jean-Philippe Belloc



    Labre CompetitionChevrolet Corvette C6-ZR1
    Klasa GT-Am
    16232 okr.
    31. 55Markus Palttala
    Paul Daniels
    Joel Camathias



    JWA-AVILAPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    16133 okr.
    Niesklasyfikowani
    71Andrea Bertolini
    Olivier Beretta


    AF CorseFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Pro
    168
    99Paul White
    Jonathan Adam
    Andrew Howard



    Aston Martin RacingAston Martin Vantage V8
    Klasa GT-Am
    157
    23Jordan Tresson
    Franck Mailleux
    Olivier Lombard



    Signatech NissanOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    135
    32Kevin Weeda
    James Rossiter
    Vitantonio Liuzzi



    LotusLola B12/80 Coupé - Lotus
    Klasa LMP2
    26
    Pole position: Andre Lotterer ( Audi Sport Team Joest) - 1:43,663
    Najszybsze okrążenie: Alex Wurz (Toyota Racing) - 1:44,059 na 139 okrążeniu
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Pokaż rezultat tego wyścigu z rozbiciem na klasy


    Źródło: autosport.com


      Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


      F1WM
      F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
      Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
      Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
      Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
      Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
      Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
       
        •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
      Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca