|
|
|
|
|
|
Toyota wygrywa w Chinach, załoga Audi #1 z tytułem | |
Alexander Wurz i Nicolas Lapierre z Toyoty wygrali sześciogodzinny wyścig na torze w Szanghaju po starcie z pierwszego pola.
Na mecie austriacko-francuski duet wyprzedził Audi prowadzone przez Toma Kristensena oraz Allana McNisha. Podium uzupełniła załoga Audi z numerem 1 w składzie Andre Lotterer, Benoit Treluyer i Marcel Fässler, którzy zostali pierwszymi mistrzami Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Lapierre i Wurz od samego początku kontrolowali przebieg wyścigu i jeszcze przed upływem drugiej godziny zmagań mieli ponad 40 sekund przewagi, które były niezbędne aby wykonać dodatkowy pit stop w końcówce wyścigu.
Po zakończeniu rywalizacji Lapierre przyznał, że wszystko potoczyło się łatwiej niż przewidywali. „Wszystko wyglądało lepiej niż przypuszczaliśmy, ale wcale nie było aż tak łatwo. Byliśmy bardzo ostrożni podczas dublowania i zawsze zachowywaliśmy pewien margines. Ostatecznie dominowaliśmy podczas tego weekendu”.
Z kolei reprezentant mistrzowskiej załogi, Benoit Treluyer stwierdził: „Zostanie mistrzami świata kierowców to najlepsza rzecz, jaka mogła nas spotkać. Czyni nas to bardzo szczęśliwymi i daje nam ogromną satysfakcję. W tym momencie przede wszystkim musimy podziękować Audi!”
Wśród prywatnych ekip w kategorii LMP1 zwycięstwo przypadło załodze Rebellion Racing. Lola-Toyota B12/60 prowadzona przez Andreę Belicchiego, Harolda Primata i Cong fu Chenga zajęła czwarte miejsce, podczas gdy drugi samochód szwajcarskiej ekipy musiał zakończyć jazdę na siedem minut przed końcem rywalizacji po awarii skrzyni biegów.
Najlepszy wynik w LMP2 osiągnął zespół ADR-Delta, który już po raz czwarty w tym roku wygrał w swojej klasie. Dzięki temu wynikowi, brytyjska ekipa przypieczętowała drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. John Martin i Tor Graves, których w Chinach wspierał Mathias Beche, wyprzedzili o ponad pół minuty samochód HPD ARX-O3B zespołu Starworks, prowadzony przez Stephane Sarrazin, Enzo Potolicchio i Ryana Dalziela.
W klasyfikacji GTE Pro zwycięstwo, po walce do samego końca, odnieśli kierowcy Astona Martina Vantage GTE, Stefan Mucke i Darren Turner. Z kolei w klasyfikacji GTE Am, zespół Larbre Competition zdobył tytuł po trzecim zwycięstwie w tym roku. Pedro Lamy, Julien Canal i Patrick Bornhauser poprowadzili Chevroleta Corvette C6-ZR1.
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|