F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Bearman zdobywa pole position do wyścigu w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Hybrydowe Audi z nr 1 wygrywa jubileuszowe Le Mans 24h
    Paweł Zając, 17 czerwca 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Andre Lotterer, Marcel Fassler i Benoit Treluyer w Audi R18 e-tron quattro z numerem 1 wygrali osiemdziesiąty wyścig Le Mans. Załoga wyprzedziła o jedno okrążenie drugie hybrydowe Audi. Najniższy stopień podium również uzupełnił samochód niemieckiego producenta – Audi R18 Ultra #3.

    Startujący z pierwszego pola Lotterer dość szybko zaczął oddalać się od swoich rywali, ale w początkowej fazie wyścigu jeszcze wszystko było możliwe. Toyota straciła trzecie miejsce jeszcze przed wjazdem na prostą Mulsanne, jednak japońska ekipa dobre tempo z kwalifikacji przełożyła także na wyścig i mimo odrobinę częstszych postojów, cały czas pozostawała w kontakcie z Audi.

    Najważniejsze wydarzenia działy się pięć godzin po rozpoczęciu wyścigu. Nicolas Lapierre podczas postojów mocno zbliżył się do Audi #1 i po pięknej walce objął pozycję lidera. Kilka chwil później jednak druga Toyota, prowadzona przez Anthonego Davidsona, zderzyła się z Ferrari #81 pod koniec prostej. Japoński prototyp wykonał w powietrzu tak zwanego "back-flipa" i twardo wylądował w barierach. Przyczyną wypadku był najpewniej fakt, że Piergiuseppe Perazzini, nie zauważył Brytyjczyka. Włoch nie odniósł poważniejszych obrażeń, u Davidsona w szpitalu zdiagnozowano pęknięcie dwóch kręgów, jednak kierowca po za bólem czuje się dobrze i nawet chodzi o własnych siłach.



    W związku z wypadkiem ogłoszono neutralizację, a usuwanie uszkodzonych aut i naprawa barier potrwała ponad godzinę. Jadąc za samochodem bezpieczeństwa zarówno Toyota #7 jak i Audi #1 zdecydowały się na pit stop, po którym samochód z pod znaku czterech pierścieni powrócił na czoło. Toyota znajdowała się tuż za Audi, jednak podczas restartu pojawiły się problemy. Kazuki Nakajima, w ogniu walki, zahaczył o DeltaWinga, po którym ten skończył na barierach, a Toyota również została uszkodzona. Mechanicy najpierw wymienili w prototypie z numerem 7 tył, jednak zniszczenia byłby zbyt poważne i po prawie pięciu godzinach walki o powrót samochodu na tor ekipa zdecydowała się wycofać.

    Audi zostało samotne na placu boju, gdyż prywatne auta klasy LMP1 nie były w stanie nawiązać jakiejkolwiek walki z niemieckim producentem. Pomimo tego fakt, że podopieczni Dr Ulricha nie dołączyli do załóg, które pożegnały się z wyścigiem, należy uznać za spore szczęście. Audi #2 i #4 już na początku miały problemy, jednak mechanicy bardzo szybko je rozwiązali. Audi z numerem 3 po czterech i pół godzinach uderzyło w bariery na wyjściu z szykany Forza i urwało zawieszenie.

    Mechanicy naprawili usterkę i samochód wrócił do walki, podczas której pokonał Lolę Rebelliona #12 i wskoczył na czwarte miejsce, by dziś o 12 wypaść dokładnie w tym samym miejscu i ponownie wracać do boksów z urwanym zawieszeniem. W tym samym momencie o bariery w zakrętach Porsche uderzyło Audi #2, co zaowocowało trzecią neutralizacją i wypadnięciem załogi z bratobójczej walki o wygraną. Zwycięzców również nie ominęły problemy. O czwartej nad ranem Fassler stracił panowanie nad samochodem i stracił prowadzenie. Tylko druga neutralizacja, zarządzona w odpowiednim momencie i późniejsze problemu numeru dwa pozwoliły im na odniesienie wygranej.

    Czwarta na mecie była Lola Rebellion z numerem 12 prowadzona przed Nicka Heidfelda, Nicolasa Prosta i Neela Jani. Kierowcy w barwach Lotusa przez cały wyścig utrzymywali dobre tempo i bezlitośnie wykorzystywali błędy Audi. W pierwszej połowie rywalizacji za ich plecami jechał drugi skład Rebelliona, jednak powracające problemy z autem spowodowały spadek po za pierwszą dziesiątkę. Piąte było Audi #3, a czołową szóstkę uzupełnili Brabham, Dumbreck i Chandhok w HPD ARX 03a z silnikiem w Hondy.

    W klasie LMP2 najszybszy był samochód z numerem 44 ekipy Starworks Motorsport. Walka w klasie była niesamowicie zacięta i lider zmieniał się kilkukrotnie, jednak Ryan Dalziel, Vicente Potolicchio i Tom Kimber-Smith jechali swój wyścig i unikali kłopotów, co pozwoliło im przeskoczyć z piątego miejsca po siedmiu godzinach, na pierwsze na mecie z przewagą jednego okrążenia. Zwycięstwo w klasie dało im także siódme miejsce w klasyfikacji generalnej. Podium LMP2 uzupełniły ekipy Thiriet by TDS Racing i Pecom Racing.

    W klasie GTE-Pro również toczyła się bardzo zacięta walka. Jaimie Melo w Luxyry Racing nie potrafił utrzymać dobrego tempa po starcie i spadł w głąb stawki. W pierwszej fazie rywalizacji walka toczyła się pomiędzy Astonem Martinem, a Corvettą #74. Obie ekipy nie miały jednak szczęścia w tym wyścigu i po sporych problemach – Aston przedwcześnie zmieniał hamulce i uderzył w barierę w zakręcie Indianapolis, a Corvetta prawie całe okrążenie przejechała bez koła, które odpadło zaraz po wyjeździe z pit lane – musiały zadowolić się niższymi pozycjami.

    Najskuteczniejsza w tej klasie okazała się szarża zawodników AF Corse. Ferrari #51, po sporych problemach i wymianie nadwozia jeszcze w czasie kwalifikacji, startowało z dalekiej pozycji. Vilanderowi, Fisichelli i Bruniemu udawało się jednak unikać kłopotów, a także rzadziej od rywali pojawiać się w boksach co zapewniło im wygraną.

    Drudzy na mecie byli zwodnicy Luxury Racing, którzy uporali się z wcześniejszym brakiem tempa i nie bez problemów dojechali do mety dwa okrążenia za liderami. Astona Martin był ostatecznie trzeci, a czołową piątkę uzupełniło drugie Ferrari AF Corse z numerem 71 i druga Corvetta. Chevrolet, który wcześniej walczył o wygraną, zajął ostatecznie szóstą pozycję.

    W klasie GTE-Am walka o pierwsze miejsce rozstrzygnęła się dopiero na nieco ponad 15 minut przed końcem wyścigu, kiedy Corvetta ekipy Labre Competition wyprzedziła Porsche zespołu IMSA Performance. Walka pomiędzy tymi samochodami toczyła się przez większą część wyścigu i decydujące okazało się tempo na ostatnim stincie. Porsche jednak i tak nie miało szans na wygraną, gdyż kilka chwil po spadku na drugą pozycję doszło do przebicia opony. Trzecie miejsce, sześć okrążeń za liderem, zajęło Ferrari zespołu Krohn Racing.

    World Endurance Championship > 2012 > Le Mans 24 Hours, Circuit de la Sarthe - 13,629 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Andre Lotterer
    Benoit Treluyer
    Marcel Fassler



    Audi Sport Team JoestAudi R18 e-tron quattro
    Klasa LMP1
    37824h01m16,128
    2. 2Allan McNish
    Tom Kristensen
    Rinaldo Capello



    Audi Sport Team JoestAudi R18 e-tron quattro
    Klasa LMP1
    3771 okr.
    3. 4Oliver Jarvis
    Marco Bonanomi
    Mike Rockenfeller



    Audi Sport North AmericaAudi R18 Ultra
    Klasa LMP1
    3753 okr.
    4. 12Nicolas Prost
    Neel Jani
    Nick Heidfeld



    Rebellion RacingLola B12/60 Coupé - Toyota
    Klasa LMP1
    36711 okr.
    5. 3Romain Dumas
    Loic Duval
    Marc Gene



    Audi Sport Team JoestAudi R18 Ultra
    Klasa LMP1
    36612 okr.
    6. 22David Brabham
    Karun Chandhok
    Peter Dumbreck



    JR MotorsportsHPD ARX 03a - Honda
    Klasa LMP1
    35721 okr.
    7. 44Ryan Dalziel
    Vicente Potolicchio
    Tom Kimber-Smith



    Starworks MotorsportsHPD ARX 03b - Honda
    Klasa LMP2
    35424 okr.
    8. 46Pierre Thiriet
    Mathias Beche
    Christophe Tinseau



    Thiriet by TDS RacingOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    35325 okr.
    9. 49Luis Perez-Companc
    Pierre Kaffer
    Soheil Ayari



    Pecom RacingOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    35226 okr.
    10. 26Pierre Ragues
    Nelson Panciatici
    Roman Rusinow



    Signatech NissanOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    35127 okr.
    11. 13Harold Primat
    Andrea Belicchi
    Jeroen Bleekemolen



    Rebellion RacingLola B12/60 Coupé - Toyota
    Klasa LMP1
    35028 okr.
    12. 41Christian Zugel
    Ricardo Gonzalez
    Elton Julian



    Greaves MotorsportZytek Z11SN - Nissan
    Klasa LMP2
    34830 okr.
    13. 25John Martin
    Tor Graves
    Jan Charouz



    Adr-DeltaOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    34632 okr.
    14. 35David Hansson
    Bas Leinders
    Maxime Martin



    Oak RacingMorgan - Judd HK
    Klasa LMP2
    34137 okr.
    15. 42Alex Brundle
    Lucas Ordonez
    Martin Brundle



    Greaves MotorsportZytek Z11SN - Nissan
    Klasa LMP2
    34038 okr.
    16. 23Jordan Tresson
    Franck Mailleux
    Olivier Lombard



    Signatech NissanOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    34038 okr.
    17. 51Giancarlo Fisichella
    Gianmaria Bruni
    Toni Vilander



    AF CorseFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Pro
    33642 okr.
    18. 59Frederic Makowiecki
    Jaime Melo
    Dominik Farnbacher



    Luxury RacingFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Pro
    33345 okr.
    19. 97Stefan Mucke
    Adrian Fernandez
    Darren Turner



    Aston Martin RacingAston Martin Vantage V8
    Klasa GT-Pro
    33246 okr.
    20. 50Patrick Bornhauser
    Julien Canal
    Pedro Lamy



    Labre CompetitionChevrolet Corvette C6-ZR1
    Klasa GT-Am
    32949 okr.
    21. 67Nicolas Armindo
    Raymond Narac
    Anthony Pons



    IMSA Performance - MatmutPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    32850 okr.
    22. 71Andrea Bertolini
    Olivier Beretta
    Marco Cioci



    AF CorseFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Pro
    32652 okr.
    23. 73Antonio Garcia
    Jan Magnussen
    Jordan Taylor



    Corvette Racing Chevrolet Corvette C6 ZR1
    Klasa GT-Pro
    32652 okr.
    24. 45Bastien Briere
    Jens Petersen
    Shinji Nakano



    Boutsen Ginion RacingOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    32553 okr.
    25. 57Tracy Krohn
    Niclas Jonsson
    Michele Rugolo



    Krohn RacingFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Am
    32355 okr.
    26. 40Michel Frey
    Jonathan Hirschi
    Ralph Meichtry



    Race PerformanceOreca 03 - Judd
    Klasa LMP2
    32058 okr.
    27. 79Darren Law
    Spencer Pumpelly
    Patrick Pilet



    Flying Lizard Motorsports Porsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    31365 okr.
    28. 70Christophe Bourret
    Pascal Gibon
    Jean-Philippe Belloc



    Labre CompetitionChevrolet Corvette C6-ZR1
    Klasa GT-Am
    30969 okr.
    29. 43Philippe Thirion
    Philippe Haezebrouck
    Fabien Rosier



    Extreme Limite AricNorma M200P - Judd
    Klasa LMP2
    30870 okr.
    30. 21Nick Leventis
    Danny Watts
    Jonny Kane



    Strakka RacingHPD ARX 03a - Honda
    Klasa LMP1
    30375 okr.
    31. 61Robert Kauffman
    Rui Aguas
    Brian Vickers



    AF Corse - WaltripFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Am
    29484 okr.
    32. 83Manuel Rodrigues
    Alain Ferte
    Philippe Illiano



    JMB RacingPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    29286 okr.
    33. 55Markus Palttala
    Paul Daniels
    Joel Camathias



    JWA-AVILAPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    29088 okr.
    Niesklasyfikowani
    74Oliver Gavin
    Richard Westbrook
    Tom Milner



    Corvette Racing Chevrolet Corvette C6 ZR1
    Klasa GT-Pro
    215
    17Sebastien Bourdais
    Nicolas Minassian
    Seiji Ara



    Pescarolo TeamDome S102.5 - Judd
    Klasa LMP1
    203
    38Simon Dolan
    Sam Hancock
    Haruki Kurosawa



    JOTAZytek Z11SN - Nissan
    Klasa LMP2
    271
    33Scott Tucker
    Luis Diaz
    Christophe Bouchut



    Level 5 MotorsportHPD ARX 03b - Honda
    Klasa LMP2
    240
    30Alexander Sims
    Yelmer Buurman
    Romain Iannetta



    Status GPLola B12/80 Coupe - Judd
    Klasa LMP2
    239
    88Christian Ried
    Gianluca Roda
    Paolo Ruberti



    Team Felbermayr-ProtonPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    222
    15Bertrand Baguette
    Dominik Kraihamer
    Franck Montagny



    Oak RacingOak Pescarolo - Judd
    Klasa LMP1
    219
    66Jonny Cocker
    James Walker
    Roger Wills



    JMW MotorsportFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Pro
    204
    48Jody Firth
    Warren Hughes
    Brendon Hartley



    Murphy PrototypesOreca 03 - Nissan
    Klasa LMP2
    196
    77Richard Lietz
    Marc Lieb
    Wolf Henzler



    Team Felbermayr-ProtonPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Pro
    184
    75Sean Edwards
    Abdulaziz Al Faisal
    Bret Curtis



    Prospeed CompetitionPorsche 911 RSR
    Klasa GT-Am
    180
    31Thomas Holzer
    Mirco Schultis
    Luca Moro



    LotusLola B12/80 Coupé - Lotus
    Klasa LMP2
    155
    58Pierre Ehret
    Frankie Montecalvo
    Gunnar Jeannette



    Luxury RacingFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Am
    146
    24Jacques Nicolet
    Mathieu Lahaye
    Olivier Pla



    Oak RacingMorgan - Judd
    Klasa LMP2
    139
    7Alex Wurz
    Nicolas Lapierre
    Kazuki Nakajima



    Toyota RacingToyota TS 030 - Hybrid
    Klasa LMP1
    134
    80Marco Holzer
    Jorg Bergmeister
    Patrick Long



    Flying Lizard Motorsports Porsche 911 RSR
    Klasa GT-Pro
    114
    28Fabien Giroix
    Stefan Johansson
    Ludovic Badey



    Gulf Racing Middle EastLola B12/80 Coupé - Nissan
    Klasa LMP2
    92
    8Anthony Davidson
    Sebastien Buemi
    Stephane Sarrazin



    Toyota RacingToyota TS 030 - Hybrid
    Klasa LMP1
    82
    -Marino Franchitti
    Michael Krumm
    Satoshi Motoyama



    Highcroft RacingDelta Wing Nissan
    Klasa CDNT
    75
    61Robert Kauffman
    Rui Aguas
    Brian Vickers



    AF Corse - WaltripFerrari F458 Italia
    Klasa GT-Am
    70
    99Christoffer Nygaard
    Kristian Poulsen
    Allan Simonsen



    Aston Martin RacingAston Martin Vantage V8
    Klasa GT-Am
    31
    16Emmanuel Collard
    Jean-Christophe Boullion
    Stuart Hall



    Pescarolo TeamPescarolo 03 - Judd
    Klasa LMP1
    20
    29Jean-Denis Deletraz
    Keiko Ihara
    Marc Rostan



    Gulf Racing Middle EastLola B12/80 Coupé - Nissan
    Klasa LMP2
    17
    Pole position: Andre Lotterer ( Audi Sport Team Joest) - 3:23,787
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Pokaż rezultat tego wyścigu z rozbiciem na klasy


      Komentarze  
    Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
    Dante, 18.06.2012 19:15[!]
    @Adakar - Akurat Juke to jeden z niewielu nowych nissanów który mi się podoba. ;) Jakoś wyjątkowo przemawiają do mnie te okrągłe światła. Ale dość oftopu.
    Kamil-F1, 18.06.2012 22:17[!]
    Le Mans schodzi na dno przez ekologię.Szkoda, że najważniejsza po F1 seria jest niszczona.Jedyne pocieszenie jest takie, że Toyoty nie dojechały.Jednak największym skandalem było dopuszczenie do wyścigu pseudo pojazdu zwanego Deltawing.
    michal2111, 18.06.2012 22:24[!]
    Cytat Kamil-F1 :
    Le Mans schodzi na dno przez ekologię.Szkoda, że najważniejsza po F1 seria jest niszczona.Jedyne pocieszenie jest takie, że Toyoty nie dojechały.Jednak największym skandalem było dopuszczenie do wyścigu pseudo pojazdu zwanego Deltawing.


    Co najmniej kontrowersyjna opinia.
    Kamil-F1, 18.06.2012 22:27[!]
    @michal2111 Taka jest rzeczywistość.Nie ma w tym kontrowersji.
    Ta seria nie jest już taka, jak kiedyś...
    michal2111, 18.06.2012 22:35[!]
    @Kamil-F1 Każda seria się zmienia. W każdej są jakieś innowacje, zmiany przepisów, etc. I raczej przyzwyczaj się, iż obecne trendy motoryzacyjne będą miały także wpływ na motorsport. Czy to F1, Le Mans, GT1, czy jakakolwiek inna seria. Tak czy siak.

    Cytat Kamil-F1 :
    Ta seria nie jest już taka, jak kiedyś...


    Co ciekawe, w swoich komentarzach mówisz tak o każdej serii :-P.
    Kamil-F1, 18.06.2012 23:41[!]
    @michal2111 Mówię tak ponieważ obecnie już wszystkie serie wyścigowe i rajdowe zostały zajęte przez ''zielonych''. Najgorzej jest z tymi pod ''patronatem'' FIA, ale każdy wie jakiego pokroju człowiekiem jest Jean Todt, szef tej organizacji...
    Dante, 20.06.2012 18:56[!]
    @Kamil-F1 - Załóż własną organizację podobną do FIA i organizuj sobie wyścigi pod tytułem "V16 Challange" w której co tydzień kierowcy jeździli by po torach bez barierek (no bo po co one? To psuje widowisko!) a dodatkowe punkty były by za spalenie jak największej ilości paliwa na całym dystansie wyścigów jak również rozjechaniu kilku "zielonych".


    A tak na poważnie - skoro ci się te wszystkie serie tak bardzo nie podobają ze względu na miniaturyzację silników to po co ty to jeszcze oglądasz?
    krzysiek_aleks, 21.06.2012 14:48[!]
    @plastic
    Źle cię zrozumiałem. Myślałem, że pisałeś o Nakajimie, bo nie oglądałem :P
    Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca