|
|
|
|
|
|
Stippler i Sandstrom wygrywają główny wyścig GT Series (akt.) | |
Rene Rast i Nikolaus Mayr-Melnhof wygrali główny wyścig FIA GT Series na francuskim torze Nogaro, jednak kara po wyścigu zepchnęła ich na szóste miejsce dając zwycięstwo Frankowi Stipplerowi i Edwardowi Sandstromowi.
Rywalizacja rozpoczęła się za samochodem bezpieczeństwa z powodu bardzo mokrej nawierzchni i startujący z pole position Sebastian Loeb z każdym okrążeniem powoli oddalał się od Melnhofa.
Francuz tuż przed zmianą kierowców zaczął tracić tempo i Austriak zbliżył się na pół sekundy. W boksach ekipa Audi dała świetny popis umiejętności i mimo problemow Rast wyjechał tuż przed Alvaro Parente.
Kierowca McLarena jednak nie odpuszczał i niedługo później doszło pomiędzy nimi do kontaktu. Rast obrócił się i stracił kilka sekund, a Parente uszkodził przód swojego samochodu i mocno stracił tempo, przez co Niemiec dość szybko odrabiał straty. Sędziowie zdecydowali się nie nakładać kary na Portugalczyka za kolizję, jednak dopatrzyli się, że Loeb zbyt szybko odpiął pasy podczas zmiany i nałożyli na McLarena z numerem 9 karę przejazdu przez boksy, co pozwoliło Audi objąć prowadzenie i bez problemów dowieźć zwycięstwo do mety.
Poniedziałek był wyjątkowo dobrym dniem dla ekipy Belgian WRT, gdyż na drugim miejscu uplasowało się drugie Audi prowadzone przez Edwarda Sandstroma i Franka Stipplera. Zawodnicy przebijali się w górę stawki po starcie z dopiero 22 pola, a Szwed przedarł się na drugie miejsce po ładnym z manewrów na Alonie Dayu, kiedy znalazł niewielką lukę i zaatakował po wewnętrznej ocierając się o Mercedesa. Kierowca z Izraela nie miał jednak łatwego życia przy obronie trzeciej pozycji, gdyż w końcówce wyścigu był naciskany przez Enzo Ide z Phoenix Racing, a tą walkę fantastycznie wykorzystał na ostatnim okrążeniu Laurens Vanthoor, który najpierw w pierwszym zakręcie od zewnętrznej wyprzedził Belga, a później poradził sobie z Mercedesem po długi prostej. Ostatecznie ekipa HTP Gravity Charouz zameldowała się tuż za podium.
Piąte było Audi zespołu Phoenix Racing. Na szóste miejsce po karze przejazdu przez boksy spadli Loeb i Parente, a pięć sekund za nimi finiszowała kolejne Audi, wystawiane przez ekipę Novadriver. Ósme miejsce zdobyli Alexander Buncombe i Lucas Ordonez, którzy w końcówce poradzili sobie z Lamborghini zespołu Grasser Racing oraz Allamem Khodairem w BMW.
Aktualizacja: Rene Rast i Nikolaus Mayr-Melnhof zostali po wyścigu ukarani doliczeniem 30 sekund do końcowego rezultatu, gdyż załoga nie zgasiła silnika przed rozpoczęciem zmiany kierowców. Ponadto sędziowie zdecydowali się ukarać Loeba i Parente identyczną karą za kolizję z Rene Rastem. W wyniku tego załoga Audi spadła na szóste miejsce, a McLarena na dwunaste.
•GT Series > 2013 > Francja (główny), Nogaro - 3,636 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 13 | Edward Sandstrom Frank Stippler |
| Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS Ultra Klasa Pro Cup | 35 | 1h00m25,029 | |
2. | 11 | Laurens Vanthoor Stephane Ortelli |
| Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS Ultra Klasa Pro Cup | 35 | +0:08,041 | |
3. | 1 | Alon Day Maximilian Buhk |
| HTP Gravity Charouz | Mercedes SLS AMG GT3 Klasa Pro Cup | 35 | +0:08,950 | |
4. | 4 | Anthony Kumpen Enzo Ide |
| Phoenix Racing | Audi R8 LMS Ultra Klasa Pro Cup | 35 | +0:08,950 | |
5. | 14 | Cesar Campanico Carlos Viera |
| Novadriver | Audi R8 LMS Ultra Klasa Pro-Am Cup | 35 | +0:15,248 | |
6. | 12 | Rene Rast Nikolaus Mayr-Melnhof |
| Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS Ultra Klasa Pro Cup | 35 | +0:18,050 | |
7. | 35 | Alexander Buncombe Lucas Ordonez |
| Nissan GT Academy Team RJN | Nissan GT-R Nismo GT3 Klasa Pro-Am Cup | 35 | +0:18,637 | |
8. | 25 | Hari Proczyk Dominik Baumann |
| Grasser Racing | Lamborghini Gallardo LP600+ Klasa Pro-Am Cup | 35 | +0:31,438 | |
9. | 20 | Allam Khodair Caca Bueno |
| BMW Team Brazil | BMW Z4 Klasa Pro Cup | 35 | +0:34,599 | |
10. | 28 | Karun Chandhok Jan Seyffarth |
| Seyffarth Motorsport | Mercedes SLS AMG GT3 Klasa Pro Cup | 35 | +0:35,056 | |
11. | 10 | Andreas Zuber Mike Parisy |
| Sebastien Loeb Racing | McLaren MP4-12C GT3 Klasa Pro Cup | 35 | +0:36,407 | |
12. | 9 | Alvaro Parente Sebastien Loeb |
| Sebastien Loeb Racing | McLaren MP4-12C GT3 Klasa Pro Cup | 35 | +0:41,035 | |
13. | 21 | Sergio Jimenez Ricardo Zonta |
| BMW Team Brazil | BMW Z4 Klasa Pro Cup | 35 | +0:53,581 | |
14. | 32 | Mark Szulżickij Wolfgang Reip |
| Nissan GT Academy Team RJN | Nissan GT-R Nismo GT3 Klasa Pro-Am Cup | 35 | +1:08,511 | |
15. | 7 | Matheus Stumpf Claudio Ricci |
| Rodrive Competicoes | Ford GT Klasa Pro-Am Cup | 35 | +1:15,160 | |
16. | 2 | Andreas Simonsen Siergiej Afanasjew |
| HTP Gravity Charouz | Mercedes SLS AMG GT3 Klasa Pro-Am Cup | 35 | +1:23,670 | |
17. | 16 | Niclas Kentenich Daniel Keilwitz |
| Doer Motorsport | McLaren MP4-12C GT3 Klasa Pro Cup | 35 | +1:24,393 | |
18. | 6 | Armaan Ebrahim Julien Jousse |
| BMW Team India | BMW Z4 Klasa Pro-Am Cup | 34 | 1 okr. | |
19. | 30 | Soheil Ayari Jean-Luc Beaubelique |
| SOFREV Auto Sport Promotion | Ferrari 458 Italia Klasa Pro-Am Cup | 34 | 1 okr. | |
20. | 31 | Fabien Barthez Gerard Tonelli |
| SOFREV Auto Sport Promotion | Ferrari 458 Italia Klasa Gen. Trop. | 34 | 1 okr. | |
21. | 3 | Jan Stovicek Petr Charouz |
| HTP Gravity Charouz | Mercedes SLS AMG GT3 Klasa Gen. Trop. | 33 | 2 okr. | |
22. | 8 | Felipe Tozzo Raijan Mascarello |
| Rodrive Competicoes | Ford GT Klasa Gen. Trop. | 33 | 2 okr. | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|