|
|
|
|
|
|
Matsushita wygrywa spring F2 na torze Catalunya | |
Nobuharu Matsushita wygrał sprint Formuły 2 w Barcelonie po tym jak liderujący przez dłuższy czas Nicholas Latifi popełnił błąd w końcówce wyścigu.
Wspierany przez Hondę Matsushita zwyciężył po raz pierwszy w tym sezonie, a za nim na podium uplasował się Oliiver Rowland oraz Latifi, podczas gdy wczorajszy wygrany, Charles Leclerc był dziś czwarty. Na starcie Latifi ruszył jak z katapulty i wyszedł na prowadzenie, podczas gdy Markiełow spadł na dziewiąte miejsce po słabym ruszeniu i długim dojeździe do pierwszego zakrętu.
Latifi utrzymał prowadzenie podczas neutralizacji spowodowanej kraksą Nycka De Vriesa oraz Antonio Fuoco, którzy wypadli z trasy w siódmym zakręcie. Wyścig wznowiono na trzecim okrążeniu i Latifi szybko odjechał od Malji, podczas gdy Leclerc wyprzedził Jordana Kinga i przeskoczył na siódme miejsce.
Junior Ferrari stoczył długą walkę z Alexandrem Albonem, podczas gdy Latifi umocnij się wtedy na prowadzeniu. W tym momencie Matsushita był trzeci, za Malją po awansie z piątej lokaty na starcie. Na 14 kółku Japończyk wyszedł na drugie miejsce, po ataku na Malji w pierwszym zakręcie, a wykorzystał to również Rowland wyprzedzając rywala.
Latifi jechał ówcześnie z przewagą 3,4 sekundy i wszystko wskazywało, iż wygra wyścig, jednak na 22 okrążeniu pojechał zbyt głęboko w piątym zakręcie i wyjechał na żwir. Był w stanie powrócić na tor, ale Matsushita wyszedł wtedy na prowadzenie, którego nie oddał do mety. Rowland szybko przeskoczył na trzecie miejsce i zdobył swoje drugie podium w ten weekend.
Leclerc ostatecznie wyprzedził Albona na 20 okrążeniu po kilku śmiałych próbach, a później przeskoczył na czwarte miejsce, gdy pokonał Malję w piątym zakręcie. King zepchnął go na szóste miejsce, podczas gdy Ghiotto finiszował siódmy, przed Albonem, co uzupełniło punktowane pozycje.
•Formula 2 > 2017 > Hiszpania 1/2 (sprint), Catalunya - 4,655 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Nobuharu Matsushita | | ART Grand Prix | Dallara F2/11 | 26 | 42:20,450 | 15 |
2. | 9 | Oliver Rowland | | DAMS | Dallara F2/11 | 26 | +0:03,309 | 12 |
3. | 10 | Nicholas Latifi | | DAMS | Dallara F2/11 | 26 | +0:04,621 | 10 |
4. | 1 | Charles Leclerc | | Prema Racing | Dallara F2/11 | 26 | +0:09,177 | 8 |
5. | 15 | Jordan King | | MP Motorsport | Dallara F2/11 | 26 | +0:15,333 | 6 |
6. | 4 | Gustav Malja | | Racing Engineering | Dallara F2/11 | 26 | +0:17,987 | 4 |
7. | 5 | Luca Ghiotto | | Russian Time | Dallara F2/11 | 26 | +0:18,092 | 2 |
8. | 8 | Alexander Albon | | ART Grand Prix | Dallara F2/11 | 26 | +0:21,135 | 1 |
9. | 6 | Artiom Markiełow | | Russian Time | Dallara F2/11 | 26 | +0:21,552 | |
10. | 19 | Johnny Cecotto Jr | | Rapax | Dallara F2/11 | 26 | +0:30,744 | |
11. | 17 | Sergio Canamasas | | Trident | Dallara F2/11 | 26 | +0:31,549 | |
12. | 12 | Roberto Merhi | | Campos Racing | Dallara F2/11 | 26 | +0:34,434 | |
13. | 20 | Norman Nato | | Pertamina Arden | Dallara F2/11 | 26 | +0:35,271 | |
14. | 3 | Louis Deletraz | | Racing Engineering | Dallara F2/11 | 26 | +0:38,090 | |
15. | 14 | Sergio Sette Camara | | MP Motorsport | Dallara F2/11 | 26 | +0:39,446 | |
16. | 21 | Sean Gelael | | Pertamina Arden | Dallara F2/11 | 26 | +0:46,950 | |
17. | 11 | Ralph Boschung | | Campos Racing | Dallara F2/11 | 26 | +0:50,226 | |
18. | 16 | Nabil Jeffri | | Trident | Dallara F2/11 | 26 | +0:59,912 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 18 | Nyck de Vries | | Rapax | Dallara F2/11 | 0 | | |
| 2 | Antonio Fuoco | | Prema Racing | Dallara F2/11 | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|