F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szczegółowy opis przebiegu wyścigu o Grand Prix Belgii

Marek Roczniak, 28 sierpnia 2000, wyświetlenia: 5365<< | lista | T- | T+ | >>
Na życzenie kierowców, a także dyrektora wyścigu start odbył się za samochodem bezpieczeństwa, ze względu na mokrą nawierzchnię toru. Dodatkowo okrążenie rozgrzewające zostało potraktowane jako pierwsze okrążenie wyścigu. Ze wszystkich kierowców tylko Pedro Diniz zdecydował się na start z oponami przeznaczonymi do jazdy po suchym torze. Tor był jednak na tyle mokry, iż pomimo zwolnionego tempa wyścigu Brazylijczyk miał problemy z utrzymaniem bolidu na torze. Wykorzystał to Pedro de la Rosa, który w pewnym momencie wyprzedził Diniza. Hiszpan zapomniał jednak chyba, że na torze znajdował się w tym momencie samochód bezpieczeństwa, co równało się z zakazem wyprzedzania i najprawdopodobniej czekała go za to kara.

Na początku drugiego okrążenia już po opuszczeniu toru przez samochód bezpieczeństwa Rubens Barrichello wyprzedził Johnny'ego Herberta i znalazł się na dziewiątej pozycji. Pod koniec następnego okrążenia Mika Salo wyprzedził de la Rosę i awansował na 15 pozycję. Na początku czwartego okrążenia Jenson Button próbował wyprzedzić Jarna Trullego, jednak po minięciu pierwszego zakrętu Trulli wykorzystał bardziej optymalny tor jazdy i ponownie znalazł się na drugiej pozycji. Pod koniec tego okrążenia Michael Schumacher wyprzedził Buttona, a zaraz po przekroczeniu linii start/meta zaatakował również Trullego i znalazł się na drugiej pozycji. W ślady Niemca próbował pójść Button, jednak dla niego zabrakło już miejsca i Brytyjczyk uderzył w bolid Trullego, wprawiając go w poślizg. W bolidzie Włocha zgasł silnik i to był dla niego koniec jazdy, natomiast Button kontynuował jazdę z niewielkimi uszkodzeniami przedniego skrzydła, ale zaraz po zderzeniu został wyprzedzony przez Davida Coultharda oraz Ralfa Schumachera i spadł na piątą pozycję. W chwilę później w boksach pojawił się Jean Alesi, który jako pierwszy zdecydował się na założenie opon do jazdy po suchej nawierzchni, jako że tor wysychał bardzo szybko.

Po pięciu okrążeniach Mika Hakkinen miał ponad dziesięć sekund przewagi nad znajdującym się na drugiej pozycji Michaelem Schumacherem, a w boksach pojawili się kolejni kierowcy: Nick Heidfeld, Jos Verstappen oraz Marc Gene. Podczas opuszczania stanowiska serwisowego zespołu Prost Heidfeld uszkodził skrzynię biegów w swym bolidzie (stracił pierwszy bieg) i z tego powodu boksy opuścił jako ostatni, natomiast Gene dzięki szybkiej obsłudze mechaników z zespołu Minardi na tor powrócił przed Verstappenem.

Na następnym okrążeniu do boksów zjechali bracia Schumacherowie, a także większość pozostałych kierowców, którzy nadal jechali na deszczowych oponach. Wyjątek stanowili kierowcy z zespołu McLaren oraz Button, który ze zrozumiałych względów (miejsce serwisowe w boksie zajęte w tym momencie przez drugiego kierowcę z zespołu Williams) musiał pokonać jeszcze jedno okrążenie na deszczowych oponach. Wraz z nim zmianę opon pod koniec szóstego okrążenia zaliczył również Hakkinen. W tym momencie Fin miał już na tyle dużą przewagę nad Coulthardem, iż bez większych problemów zdołał utrzymać pozycję lidera, natomiast Szkota czekał jeszcze postój w boksach. Na trzeciej i czwartej pozycji znaleźli się kolejno Michael oraz Ralf Schumacherowie, a na piątej pozycji pojawił się niespodziewania Alesi, który jako pierwszy zdecydował się na założenie opon do jazdy po suchym torze. Coulthard do boksów zjechał dopiero pod koniec siódmego okrążenia i w tym momencie było już wiadomo, że tak późny postój będzie go sporo kosztował. Tak też się stało, ponieważ Szkot po zmianie opon spadł aż na dziewiątą pozycję.

Na dziewiątym okrążeniu Barrichello wyprzedził Frentzena i awansował na siódmą pozycję. Na tym samym okrążeniu jazdę zakończył Giancarlo Fisichella ze względu na problemy z elektryką bolidu. Zanim jednak Włoch zjechał na pobocze w jego bolid uderzył Verstappen, uszkadzając w ten sposób przednie skrzydło w swoim bolidzie. Z tego powodu Holender na następnym okrążeniu musiał po raz drugi w tym wyścigu udać się do boksów. Tymczasem Michael Schumacher zaczął powoli zbliżać się do Hakkinena, który po zmianie opon nie czuł się zbyt pewnie na wysychającym torze. Konsekwencją tego był poślizg Fina na trzynastym okrążeniu, dzięki któremu na prowadzeniu znalazł się Michael Schumacher. Na szczęście Hakkinen w miarę szybko powrócił na tor i skończyło się tylko na utracie jednej pozycji. Na tym samym okrążeniu z wyścigu wycofał się Heidfeld ze względu na awarię silnika, która była następstwem wcześniejszego uszkodzenia skrzyni biegów. Na 13 okrążeniu de la Rosa odbył karę 10-sekundowego postoju w boksach, którą otrzymał za wyprzedzenie Diniza podczas obecności samochodu bezpieczeństwa na torze.

Na 18 okrążeniu Alesi zjechał do boksów po paliwo i świeże opony, a czas postoju wskazywał na to, że nie jest to ostatni postój Francuza w tym wyścigu. Alesi do wyścigu powrócił na dziewiątej pozycji. Dwa okrążenia później w boksach zatrzymywał się także Barrichello i w tym przypadku czas postoju również wskazywał na to, że strategia postojów Brazylijczyka zakłada jeszcze jeden postój. Po wyjechaniu z boksów Barrichello znalazł się na 12 pozycji. Dokładnie w połowie dystansu wyścigu do boksów zjechał lider wyścigu, Michael Schumacher. Postój trwał ponad 11 sekund i był to raczej ostatni postój Niemca w tym wyścigu. Przed postojem Schumacher miał ponad 10 sekund przewagi nad Hakkinenem, który w tym momencie tymczasowo znalazł się ponownie na prowadzeniu. Mniej więcej w tym samym czasie Barrichello awansował na dziewiątą pozycję po wyprzedzeniu Herberta. Na 24 okrążeniu Villeneuve odbył swój postój, po którym znalazł się na 10 pozycji. Na następnym okrążeniu w boksach zatrzymywał się Ralf Schumacher, a dwa okrążenia później także i drugi kierowca z zespołu Williams – Button odbył postój i spadł na ósmą pozycję.

Na 27 okrążeniu Hakkinen odbył ostatni postój w tym wyścigu. W tym momencie kolejność pierwszych trzech kierowców wróciła do stanu sprzed postojów. Na następnym okrążeniu do boksów zjechali ostatni kierowcy z czołówki, którzy na swoim koncie mieli tylko jeden postój w boksach – Frentzen i Coulthard. Jednak na tor powrócili w odwrotnej kolejności, ponieważ mechanicy z zespołu McLaren uwinęli się szybciej od mechaników z zespołu Jordan i tak Coulthard znalazł się na pozycji siódmej, natomiast Frentzen spadł na dziewiątą pozycję, gdyż przed nim znalazł się dodatkowo Herbert, który jeszcze nie odbył drugiego postoju. Na tej rundzie postojów zdecydowanie najgorzej wyszedł Villeneuve, ponieważ znalazł się za Coulthardem i Frentzenem.

Podczas drugiego postoju Hakkinena mechanicy z zespołu McLaren musięli dokonać jakichś poprawek w ustawieniach bolidu, ponieważ od tego momentu Fin zaczął jechać bardzo szybko i po 30 okrążeniach od Schumachera dzieliły go już tylko trzy sekundy. Jednak Hakkinen nie był najszybszym kierowcą na torze, gdyż jeszcze szybszy był Barrichello, chociaż w tym przypadku było to wynikiem małej ilości paliwa w bolidzie Brazylijczyka, którego czekał jeszcze jeden postój. Na 31 okrążeniu w boksach pojawił się Alesi, aby odbyć trzeci i ostatni postój w tym wyścigu. Po postoju Francuz spadł na dziewiątą pozycję i w tym momencie było już wiadomo, że w tym wyścigu nie uda mu się zdobyć żadnego punktu. Dwa okrążenia później Barrichello także chciał odbyć trzeci postój, jednak zabrakło mu paliwa i jego bolid zatrzymał się we wjeździe do boksów. Jakby tego było mało, musiał jeszcze czekać na mechaników ze swojego zespołu, ponieważ tylko im wolno było zapchać jego bolid na stanowisko serwisowe. Kiedy wreszcie bolid Brazylijczyka znalazł się na stanowisku serwisowym okazało się, że nie można ponownie uruchomić silnika i w ten sposób Barrichello zakończył udział w tym wyścigu. W tym samym czasie z wyścigu odpadł także Alesi ze względu na awarię systemu paliwowego.

Dziesięć okrążeń przed końcem wyścigu Hakkinen miał już tylko sekundę straty do Michaela Schumachera. Drugi kierowca z zespołu McLaren – Coulthard także przymierzał się do ataku, ale w tym przypadku był to pojedynek o czwartą pozycję między nim i Buttonem. Rozstrzygnięcie tego pojedynku nastąpiło dwa okrążenia później, kiedy to Coulthard na prostej wyprzedził bez większych trudności Buttona, natomiast pojedynek pomiędzy Schumacherem i Hakkinenem zaczął być emocjonujący pięć okrążeń przed końcem wyścigu, kiedy to Fin pierwszy raz miał możliwość wyprzedzenia Niemca. Schumacher jednak bardzo skutecznie bronił zarówno lewej jak i prawej strony, przy czym bardziej starał się zablokować lewą stroną, jako że zakręt, przed którym znajdowali się obydwaj kierowcy był w prawą stronę. Dopiero w momencie, kiedy bolidy obu kierowców dotknęły się kołami Hakkinen zdał sobie sprawę, że w tym momencie nie uda mu się wyprzedzić Niemca. Na następnym okrążeniu w tym samym miejscu toru Hakkinen ponownie znalazł się bardzo blisko Schumachera, ale w tym przypadku również wydawało się, że Niemiec bez trudu obroni się, wykorzystując do tego celu obecność Zonty, którego miał w tym momencie zdublować. Hakkinen jednak nie poddał się i w momencie, kiedy Schumacher wyprzedzał Zontę po lewej stronie, sam zjechał na prawą stronę toru i po wyminięciu Zonty znalazł się tuż obok Schumachera. Zaskoczony Niemiec nie miał już innego wyboru, jak tylko przepuścić Fina, który dzięki temu dosyć odważnemu manewrowi po raz pierwszy w swojej karierze został zwycięzcą Grand Prix Belgii.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Spa

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca