F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Początek testów na torach w Barcelonie i Walencji

Marek Roczniak, 25 listopada 2003, wyświetlenia: 1190<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Catalunya (Barcelona)
1.Luca Badoer Ferrari 1:17,799   76 
2.Felipe Massa Ferrari 1:18,103 +0,304 86 
3.Giancarlo Fisichella Sauber Petronas 1:18,527 +0,728 98 
4.Takuma Sato B.A.R Honda 1:18,556 +0,757 45 
5.Luciano Burti Ferrari 1:19,154 +1,355 36 
6.Jenson Button B.A.R Honda 1:31,792 +13,993 
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo (Walencja)
1.Juan Pablo Montoya Williams BMW 1:10,081   69 
2.Ralf Schumacher Williams BMW 1:10,718 +0,637 37 
3.Marc Gene Williams BMW 1:11,224 +1,143 57 
4.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:11,299 +1,218 53 
5.Franck Montagny Renault 1:11,823 +1,742 84 
6.Mark Webber Jaguar Cosworth 1:11,876 +1,795 37 
7.Jarno Trulli Renault 1:11,950 +1,869 89 
8.Christian Klien Jaguar Cosworth 1:11,955 +1,874 84 
9.David Coulthard McLaren Mercedes 1:12,035 +1,954 47 
10.Townsend Bell Jaguar Cosworth 1:12,330 +2,249 63 
11.Ryan Briscoe Toyota 1:12,660 +2,579 71 
Po zakończeniu trwającego sześć tygodni zakazu testów prawie wszystkie zespoły Formuły Jeden (z wyjątkiem Jordana i Minardi) rozpoczęły dzisiaj zimowe przygotowania do sezonu 2004 na dwóch hiszpańskich torach. W Barcelonie obecne były zespoły Ferrari, Sauber i B.A.R. Włoską stajnię reprezentowali dwaj oficjalni kierowcy testowi – Luca Badoer i Felipe Massa, uzyskując najlepsze czasy, a także były kierowca testowy Ferrari z 2002 roku – Luciano Burti, który ze stratą ponad sekundy do Badoera uplasował się na piątej pozycji (aktywność Brazylijczyka ograniczyły problemy techniczne). Wszyscy trzej kierowcy mieli do dyspozycji bolidy F2003-GA, a do ich obowiązków należała głównie praca związana z programem rozwojowym opon Bridgestone, elektroniki i silnika.

Trzeci czas uzyskał Giancarlo Fisichella, zaliczając pierwszy test za kierownicą bolidu Sauber C22. Włoch od swojego przyszłorocznego partnera – Massy, który podczas testów w tym tygodniu reprezentuje jeszcze barwy Ferrari, był wolniejszy o zaledwie 0.4 sekundy i w dodatku przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców (prawie 100). Zwycięzca tegorocznego wyścigu o Grand Prix Brazylii miał co prawda z początku problemy z optymalnym ustawieniem siedzenia, ale kiedy zostały one rozwiązane, mógł skupić się na zaplanowanym testowaniu amortyzatorów. Zarówno Fisichella, jak i główny inżynier do spraw wyścigów w zespole Sauber – Jacky Eeckelaert byli bardzo zadowoleni z przebiegu pierwszego dnia testów. Włoch będzie kontynuował testy w Barcelonie do czwartku włącznie, natomiast od 8 do 10 grudnia w testach szwajcarskiej stajni na torze Jerez uczestniczył już będzie Massa.

Ostatnim zespołem obecnym na torze Catalunya był B.A.R. Takuma Sato zasiadł za kierownicą tegorocznego bolidu 005, który po raz pierwszy pojechał na oponach Michelin. Japończyk był tylko nieznacznie wolniejszy od Fisichelli i uplasował się na czwartej pozycji. Tymczasem drugiemu kierowcy z zespołu B.A.R – Jensonowi Buttonowi przypadł zaszczyt odbycia pierwszej jazdy próbnej tzw. concept car'a, który ma posłużyć do testowania nowych elementów mających ostatecznie znaleźć się w przyszłorocznym bolidzie 006. Ów concept car jest pomalowany w całości na czarno, z umieszczonymi na bokach srebrnymi napisami Lucky Strike i białym napisem Honda na tylnym spojlerze, jednak jego debiut nie wypadł zbyt pomyślnie. Button ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie pięć okrążeń i nie zdołał ustanowić reprezentatywnego czasu.

W Walencji testy przeprowadzały zespoły Williams, McLaren, Renault, Jaguar i Toyota. Pierwszy dzień testów całkowicie zdominowali główni reprezentanci stajni Williams – Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher i kierowca testowy Marc Gene, przy czym Hiszpan miał już ponad sekundę straty do Montoi. Łącznie kierowcy ci przejechali aż 167 okrążeń, skupiając się na sprawdzaniu ustawień bolidu FW25 i testach różnych typów opon Michelin. Ponadto testy pomyślnie przeszła nowa skrzynia biegów.

Tuż za kierowcami ze stajni z Grove uplasował się kierowca testowy zespołu McLaren – Alex Wurz. Austriak miał do dyspozycji tegoroczny bolid MP4-17D, za którego kierownicą przeprowadzał testy opon Michelin. Tymczasem David Coulthard pomyślnie zaliczył pierwszą jazdę próbną nowego bolidu – MP4-19, przejeżdżając bez większych problemów 47 okrążeń. Samochód ten z wyglądu bardzo przypomina niedoszłego debiutanta sezonu 2003 – MP4-18, który był dosyć zawodny i w dodatku nie przeszedł testów zderzeniowych FIA. Z następcą tego auta zespół McLaren wiąże wielkie nadzieje, zwłaszcza, że ze względu na tak wczesne testy będzie miał sporo czasu na wyeliminowanie jego ewentualnych wad konstrukcyjnych przed rozpoczęciem sezonu 2004. Szkot co prawda miał blisko dwie sekundy straty do Montoi i uzyskał dziewiąty czas, jednak celem pierwszego testu było przede wszystkim sprawdzenie poprawności działania wszystkich systemów MP4-19.

Zespół Renault podobnie jak i McLaren reprezentowali kierowca testowy (Franck Montagny) i jeden z głównych kierowców (Jarno Trulli). Montagny uzyskał nieznacznie lepszy czas od Trullego i znalazł się na piątej pozycji, natomiast Włoch musiał się zadowolić siódmą pozycją. Francuska stajnia testowała głównie hamulce i przeprowadzała prace nad rozwojem aerodynamiki i systemów bolidu R23B. Ponadto Montagny część dnia musiał poświęcić na dostosowanie ustawień bolidu do wymogów krętego toru Ricardo Tormo, na którym po raz pierwszy pojechał w aucie Formuły Jeden. Obaj kierowcy łącznie przejechali 173 okrążenia, zapoznając się przy okazji z systemem ręcznej, sekwencyjnej zmiany biegów (w pełni automatyczne skrzynie biegów będą zabronione od przyszłego sezonu).

Zgodnie z zapowiedziami zespół Jaguar podczas pierwszych zimowych testów sprawdzał umiejętności dwóch obiecujących kierowców. Pierwszym z nich jest tegoroczny wicemistrz F3 EuroSeries – Austriak Christian Klien, który pierwszego dnia uplasował się na ósmej pozycji, mając mniej niż dwie sekundy straty do Montoi. Trochę słabiej wypadł były kierowca serii CART, który w tym roku startował w mistrzostwach Formuły 3000 – Townsend Bell. Amerykanin od Kliena wolniejszy był o niecałe 0.4 sekundy i uplasował się na przedostatniej pozycji (10). Od obydwu kierowców szybszy był obecny także w Walencji główny kierowca zespołu Jaguar – Mark Webber, uzyskując szósty czas.

Ostatnim uczestnikiem testów w Walencji był kierowca testowy Toyoty – Ryan Briscoe. Australijczyk ze stratą ponad 2.5 sekundy uplasował się na ostatniej pozycji. Japońska stajnia w tym tygodniu przeprowadza również testy na francuskim torze Paul Ricard, w których uczestniczy główny kierowca testowy Ricardo Zonta. Brazylijczyk za kierownicą zmodyfikowanego, tegorocznego bolidu TF103-B przeprowadza testy nowych podzespołów, które znajdą się w przyszłorocznym aucie (TF104).

Źródło: Ferrari.com, Sauber.ch, BMW.WilliamsF1.com, RenaultF1.com, Jaguar-Racing.com, F1Racing.net, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Catalunya
Ricardo Tormo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca