F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.02.2024

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Hamilton: Transfer do Ferrari byłby niemożliwy bez Vasseura

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Motorsport-Total: Seidl potencjalnym następcą Hornera w Red Bullu

Wolff: Decyzja o następcy Hamiltona zapadnie w okolicach maja

Ricciardo: Powrót do Red Bulla jest w szerszej perspektywie

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

22.02.2024

Konkurs z okazji nadchodzącego sezonu F1

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Leclerc: Ferrari nie ma zmartwień podobnych do tych z 2023 roku

Horner: Nie powinno się krytykować Red Bulla za posiadanie dwóch ekip

Albon: Williams rozwiązał stare problemy, ale pojawiły się nowe

Ricciardo: Walka o podia to póki co tylko marzenia

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Vasseur: Musimy myśleć o sezonie 2024, nie o 2025

Ferrari ostrożne po pierwszym dniu testów

Wolff: Nasze cele na ten sezon pozostają niezmienne

21.02.2024

Marko: Za nami imponujący dzień

Russell: Nowy bolid już wydaje się przyjemniejszy w prowadzeniu

Verstappen dyktuje tempo w pierwszym dniu testów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Włoch

Marek Roczniak, 10 wrze?nia 2000, zmieniony 01.05.2006 14:15, wyświetlenia: 14252<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher po raz trzeci w swojej dotychczasowej karierze wygrał Grand Prix Włoch na torze Monza. Poprzednie dwa zwycięstwa Niemiec również wywalczył dla zespołu Ferrari, jednak w obu przypadkach wyścig przebiegał raczej w spokojnej atmosferze. Inaczej było tym razem, ponieważ na początku wyścigu miał miejsce wypadek, w którym udział brało sześciu kierowców. Karambol zapoczątkował Heinz-Harald Frentzen, który zbyt późno zaczął hamować przed drugą szykaną i przez to wpadł na kolegę z zespołu, Jarna Trullego. Następnie w wyniku reakcji łańcuchowej z wyścigu odpadli: David Coulthard, Rubens Barrichello, Pedro de la Rosa i Johnny Herbert. Wszyscy kierowcy mieli sporo szczęścia, ponieważ żadnemu z nich nic się nie stało, natomiast koło oderwane z jednego z bolidów śmiertelnie raniło strażaka, 30-letniego Paola Ginslinbertiego. Właśnie to zdarzenie w połączeniu z 41 zwycięstwem, co stawia Schumachera na równi z nieżyjącym Ayrtonem Senną spowodowało, iż Niemiec podczas konferencji prasowej załamał się i nie był w stanie odpowiadać na pytania. Siedzący obok niego kierowcy, którzy wyścig ukończyli na drugiej i trzeciej pozycji – Mika Hakkinen oraz Ralf Schumacher także byli wstrząśnięci.

Zarówno zwycięstwo Michaela Schumachera jak i druga pozycja Miki Hakkinena były łatwe do przewidzenia już po kilku okrążeniach po opuszczeniu toru przez samochód bezpieczeństwa, natomiast o trzecią pozycję walczyło aż czterech kierowców: Jacques Villeneuve, Ralf Schumacher, Ricardo Zonta i Jos Verstappen. Villeneuve z walki wyeliminowany został przez kłopoty techniczne, natomiast szanse Zonty gwałtownie zmalały kiedy okazało się, że jego strategia zakłada dwa postoje w boksach. Tak czy inaczej Brazylijczyk był najbardziej aktywnym kierowcą w tym wyścigu, stoczył wiele pojedynków i nie popełnił przy tym żadnego poważnego błędu, a wyścig ostatecznie ukończył na szóstej pozycji, zdobywając drugi punkt w tym sezonie. Oprócz Zonty także Verstappen wywarł na mnie duże wrażenie, a zwłaszcza pojedynek, jaki stoczył właśnie z Zontą o trzecią pozycję tuż przed połową dystansu wyścigu. Co prawda nie wyszedł z niego zwycięsko, ale przynajmniej zmusił Brazylijczyka do większego wysiłku, a przy tym wszystko odbyło się fair. Holender na mecie był czwarty, chociaż gdyby nie problemy Giancarla Fisichelli podczas postoju w boksach byłby najprawdopodobniej piąty. Honor stajni Benetton zdołał w tym wyścigu obronić Alexander Wurz poprzez ukończenie wyścigu na piątej pozycji. Jest to pierwszy zarobek punktowy Austriaka w tym sezonie.

Ralf Schumacher być może przejechał wyścig najspokojniej ze wszystkich kierowców, ale właśnie taka jazda zaowocowała drugą z rzędu wizytą Niemca na podium. Natomiast drugi kierowca z zespołu Williams – Jenson Button odpadł z wyścigu częściowo z braku doświadczenia, ponieważ źle odczytał intencje Michaela Schumachera, który w specyficzny sposób starał się rozgrzać opony tuż przed zjazdem samochodu bezpieczeństwa z toru. Napisałem częściowo, ponieważ wydaje mi się, że skoro Ralf Schumacher i Giancarlo Fisichella także o mało co nie pożegnali się w tym momencie z wyścigiem, to być może część winy leży również po stronie Michaela Schumachera, który zbyt gwałtownie zahamował.

Kierowcy z zespołu Sauber szansę na zarobek punktowy stracili praktycznie rzecz biorąc na pierwszym okrążeniu, ponieważ bolidy Miki Salo i Pedra Diniza zostały uszkodzone w wyniku niewyjaśnionego manewru Eddiego Irvine'a. Dzięki obecności samochodu bezpieczeństwa na torze, mechanicy z zespołu Sauber zdołali dokonać niezbędnych napraw w bolidach obu kierowców, jednak nie wszystko dało się naprawić i od tego momentu obaj kierowcy mieli problemy z prowadzeniem swoich bolidów. Biorąc to pod uwagę można uznać, iż siódma pozycja Salo i dziewiąta Diniza nie jest aż tak złym osiągnięciem.

Po tym wyścigu Michael Schumacher ma już tylko dwa punkty straty do Miki Hakkinena w klasyfikacji generalnej kierowców i pozostałe do końca sezonu trzy wyścigi zapowiadają się bardzo emocjonująco, zwłaszcza, że zespół Ferrari powrócił do dobrej formy. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że nie przydarzy się podczas któregoś z następnych wyścigów kolejna tragedia, bo co prawda tego typu wypadków nie da się do końca uniknąć, ale każda kolejna śmierć powoduje (przynajmniej u mnie) pewne zniechęcenie do tego sportu. Zresztą z zachowania kierowców na konferencji prasowej można wywnioskować, że ta śmierć również i na nich wywarła duże wrażenie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.02.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
23.01.2024  Punkty karne przed sezonem 2024
01.12.2023  Russell wzywa do zmian odciążających personel zespołów
26.11.2023  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia w wyścigu
26.11.2023  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Monza

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca