F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi skupi się tylko na DTM i Le Mans 24 Godziny w 2009

Sytuacja ekonomiczna na świecie zmusiła Audi do rezygnacji ze startów w LMS i ALMS.
Mariusz Karolak, 6 grudnia 2008, wyświetlenia: 2839<< | lista | T- | T+ | >>
Audi ogłosiło w tym tygodniu swoje plany na rok 2009. Niemiecki producent samochodów zamierza skoncentrować się w przyszłym sezonie na DTM i Le Mans 24 Godziny. Audi chce zostać pierwszym producentem, który od momentu wznowienia serii DTM w 2000 roku zdobędzie trzy razy z rzędu mistrzostwo.

Aby tego dokonać, firma z Ingolstadt przygotowuje rozwiniętą niemal pod każdym względem wersję tegorocznego samochodu, której robocza nazwa to 'R14 plus'. Audi wystawi cztery nowe A4 w 2009 roku, a ponadto do pięciu aut w wersji z 2008 roku. Otrzymają je zespoły Abt Sportsline, Phoenix i Rosberg.

„Rok 2008 był najbardziej pomyślnym dla programu motosportowego w historii Audi AG. Zamierzamy kontynuować sukcesy w 2009 roku.” – powiedział Wolfgang Ullrich, szef Audi Motorsort. „Z uwagi na światowy kryzys ekonomiczny i finansowy konieczna jest redukcja wydatków także w sporcie samochodowym. Możemy być jednak zadowoleni, jako że udało nam się znaleźć pieniądze na kontynuację dwóch dużych projektów: budowę nowego samochodu do Le Mans 24 Godziny i starty w DTM”.

W 2009 roku Audi zatrzyma w DTM kierowców z tego sezonu. Inaczej sprawa wygląda z wyścigami wytrzymałościowymi. Ulrich potwierdził, że nie będzie broniony tytuł wywalczony w tym roku w Le Mans Series z nowym R15 TDi. Alexandre Premat i Mike Rockenfeller zapewnili Audi tytuł mistrzowski w tym sezonie LMS, ale zdecydowano się nie kontynuować tam startów, aby zaoszczędzić pieniądze. „Nie weźmiemy udziału w LMS.” – powiedział Ulrich. „Musimy zdać sobie sprawę z tego, że obecny klimat ekonomiczny zmusza wszystkich do oszczędności. LMS rozwija się dosyć szybko, ale fakty są takie, że przy mniejszych środkach finansowych trzeba ograniczyć program”.

Program startów w amerykańskim odpowiedniku tych mistrzostw – American Le Mans Series – także nie będzie kontynuowany. Dotychczas kierowcami Audi w tamtym rejonie byli dwaj europejczycy: Emanuele Pirro i Frank Biela. Obydwaj są jednak spodziewani na wyścigach w Europie, gdzie będą jeździli nowym R8 GT3 dla prywatnych zespołów. Tymczasem Audi oficjalnie pojawi się tylko na Le Mans 24 Godziny, jeśli chodzi o wyścigi endurance.

Źródło: TouringCarTimes.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.10.2023  Benoit: Plany Audi nie uległy zmianie
30.07.2023  Sauber: Realizacja projektu Audi przebiega zgodnie z planem
19.12.2022  Porsche nie wyklucza kolejnej próby wejścia do F1
26.08.2022  Audi tłumaczy decyzję o odrębnym programie silnikowym
26.08.2022  Wolff: Audi i Porsche sprawią, że walka w F1 będzie jeszcze cięższa
Tagi:
Volkswagen
DTM
ILMC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michael85, 06.12.2008 16:57[!]
Co tu się czarować? W Audi wiedzą, że w F1 byliby słabym ogniwem i dlatego się nie angażują ;)
Falarek, 07.12.2008 01:34[!]
F1 nie jest Audi do niczego potrzebna oni maja swoje priorytety jak choćby rozwój silników Diesla i realizują to poprzez Le Mans no chyba ze kiedyś wprowadzą ropniaki do F1 :) Ja już dawno przestałem wierzyć w coś takiego jak "postrzeganie marki" przez pryzmat uczestnictwa w F1. Takie Renault w F1 nie raz objeżdżało BMW i Mercedesa ale jako drogowe samochody to w stosunku do BMki czy Merca zawsze będzie traktowane jak coś gorszego
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca