F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trzeci dzień testów na torach Catalunya i Jerez

Marek Roczniak, 4 grudnia 2003, wyświetlenia: 1218<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Catalunya (Barcelona)
1.Franck Montagny Renault 1:16,291   138 
2.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:16,423 +0,132 80 
3.David Coulthard McLaren Mercedes 1:16,831 +0,540 70 
4.Ricardo Zonta Toyota 1:16,903 +0,612 88 
5.Ryan Briscoe Toyota 1:17,284 +0,993 69 
6.Christian Klien Jaguar Cosworth 1:17,431 +1,140 83 
7.Heikki Kovalainen Renault 1:17,822 +1,531 59 
8.Mark Webber Jaguar Cosworth 1:17,974 +1,683 87 
Czasy uzyskane na torze Jerez
1.Luca Badoer Ferrari 1:25,432   124 
2.Felipe Massa Ferrari 1:26,043 +0,611 53 
3.Nick Heidfeld Jordan Ford 1:26,541 +1,109 50 
4.Marc Gene Williams BMW 1:26,597 +1,165 76 
5.Luciano Burti Ferrari 1:26,630 +1,198 
6.Jenson Button B.A.R Honda 1:26,709 +1,277 26 
7.Ralf Schumacher Williams BMW 1:26,956 +1,524 69 
8.Takuma Sato B.A.R Honda 1:27,437 +2,005 49 
9.Nelson Piquet Jr Williams BMW 1:28,640 +3,208 46 
10.Jarek Janis Jordan Ford 1:29,001 +3,569 46 
11.Nico Rosberg Williams BMW 1:30,262 +4,830 30 
Po środowych opadach deszczu tor Catalunya dzisiaj przez większą część dnia ponownie był suchy i w takich warunkach najszybszy kierowca z pierwszego dnia testów – Franck Montagny znów uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia. Kierowca testowy Renault zaliczył ponad dwa pełne dystanse wyścigów, uzyskując lepszy o zaledwie 0.1 sekundy czas od kolegi po fachu z zespołu McLaren. Drugi reprezentant francuskiej stajni – Heikki Kovalainen, który wczoraj na mokrym torze przejechał zaledwie osiem okrążeń i zdążył jedynie zaznajomić się z systemami bolidu R23B, dzisiaj zaliczył bardziej produktywny dzień i z czasem gorszym o ponad półtorej sekundy do Montagny'ego uplasował się na przedostatniej pozycji. Harmonogram ostatniego dnia testów obejmował dalsze prace nad zawieszeniem do przyszłorocznego bolidu R24, a także testy opon Michelin.

Podczas trzeciego dnia testów w Barcelonie tegoroczny bolid MP4-17D był nieznacznie szybszy od nowego auta zespołu McLaren – MP4-19, za którego kierownicą ponownie zasiadł David Coulthard. Szkot ze stratą 0.4 sekundy uplasował się tuż za kierowcą testowym stajni z Woking – Alexem Wurzem. Obaj kierowcy łącznie przejechali 150 okrążeń.

Na kolejnych pozycjach znaleźli się kierowcy testowi Toyoty – Ricardo Zonta i Ryan Briscoe. Obaj kierowcy zmieścili się poniżej jednej sekundy straty do kierowcy testowego Renault, łącznie przejeżdżając kilka okrążeń więcej od reprezentantów zespołu McLaren.

Zdecydowanie najsłabiej wypadł dzisiaj zespół Jaguar. Kierowcy reprezentujący barwy tej stajni – Christian Klien i Mark Webber uplasowali się odpowiednio na szóstej oraz ostatniej pozycji i mieli już ponad sekundę straty do Montagny'ego. Dla Kliena była to jednak i tak najmniejsza jak dotąd strata do najszybszego kierowcy, a poza tym Austriak pierwszy raz był szybszy od bardziej doświadczonego Webbera.

Trzeci dzień testów na położonym w południowej części Hiszpanii torze Jerez de la Frontera został zdominowany przez kierowców testowych Ferrari – Lucę Badoera i Felipe Massę. Przyczyniły się do tego z pewnością opady deszczu, a w takich warunkach opony Bridgestone nadal spisują się znakomicie. Trzeci reprezentant włoskiej stajni – Luciano Burti przejechał zaledwie dziewięć okrążeń i ze stratą ponad sekundy do Badoera uplasował się na piątej pozycji. Ze względu na zaistniałe warunki zespół Ferrari przeprowadzał dzisiaj głównie testy deszczowych opon, a poza tym sprawdzał systemy elektroniczne.

Pomimo trudnych warunków drugi dzień testów w barwach zespołu Jordan Nick Heidfeld z pewnością zaliczy do bardziej udanych. Niemiec uzyskał trzeci czas, mając niewiele ponad sekundę straty do Badoera. O tym, że wyposażony także w opony Bridgestone bolid EJ13 na mokrym torze spisuje się rewelacyjnie, mogliśmy się jednak przekonać już podczas tegorocznego wyścigu o Grand Prix Brazylii, w którym pierwsze zwycięstwo odniósł Giancarlo Fisichella. Oprócz Heidfelda irlandzką stajnie ponownie reprezentował dzisiaj Jarek Janis. Dla Czecha była to pierwsza jazda bolidem Formuły Jeden na mokrym torze, stąd nikogo nie powinna dziwić jego strata do najszybszego kierowcy, która wyniosła ponad trzy i pół sekundy. Na pocieszenie Janis nie był jednak najwolniejszym kierowcą.

Kierowca testowy zespołu Williams – Marc Gene uzyskał czwarty czas, kontynuując testy przejściowego bolidu FW25B, wyposażonego w nowy silnik i skrzynię biegów. Tymczasem po zdominowaniu pierwszych dwóch dni testów główny kierowca stajni z Grove – Ralf Schumacher dzisiaj na mokrym torze Jerez musiał zadowolić się dopiero siódmą pozycją i stratą ponad półtorej sekundy do Badoera. Oprócz Niemca w testach uczestniczyli dzisiaj obydwaj synowie dawnych mistrzów świata – Nelsona Piqueta i Keke Rosberga. Nelson Jr za kierownicą trzeciego bolidu FW25 zasiadł przed południem i uplasował się na dziewiątej pozycji, natomiast Nico wziął udział w popołudniowej sesji, jednak ze względu na blisko pięciosekundową stratę uplasował się na ostatniej pozycji.

Ostatnim zespołem obecnym dzisiaj na torze Jerez był B.A.R. Kierowcy reprezentujący stajnię z Brackley – Jenson Button i Takuma Sato uplasowali się odpowiednio na szóstej i ósmej pozycji, mając niewiele ponad sekundę i dwie sekundy straty do Badoera. Jutro testy na torze Jerez w odosobnieniu przeprowadzały będą tylko zespoły korzystające z opon Bridgestone.

Źródło: F1Racing.net, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Catalunya
Jerez

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca