Jeszcze przed zakoñczeniem sezonu 2003 zespo³y Ferrari i B.A.R deklarowa³y chêæ rozpoczêcia kolejnego sezonu ze zmodyfikowanymi wersjami tegorocznych bolidów. W³oska stajnia jako pomys³odawca tego rozwi±zania post±pi³a tak ju¿ dwa razy, wprowadzaj±c nowy bolid dopiero po kilku wy¶cigach. Z ostatniej wypowiedzi dyrektora sportowego – Jeana Todta wynika jednak, ¿e Ferrari powa¿nie my¶li o rozpoczêciu sezonu 2004 z nowym bolidem. Do takiego my¶lenia z pewno¶ci± sk³ania fakt, i¿ zespó³ McLaren przeprowadza ju¿ testy swojego nowego auta i bêdzie z pewno¶ci± bardzo dobrze przygotowany do pierwszego wy¶cigu sezonu, który odbêdzie siê siódmego marca w Australii.
Nowy bolid Ferrari powinien byæ zaprezentowany przed koñcem stycznia, jednak do tej pory nie przeprowadzono nawet testów na torze nowego silnika 053 V10, który bêdzie musia³ wytrzymaæ dwukrotnie wiêkszy dystans ni¿ dotychczasowe jednostki napêdowe. Podobno w chwili obecnej rozwa¿ana jest mo¿liwo¶æ zamontowania tego silnika do bolidu F2003-GA ju¿ w przysz³ym tygodniu, aby mo¿na go by³o sprawdziæ na torze jeszcze w tym roku. Tymczasem zespó³ Williams swój nowy silnik BMW P84 V10 testuje ju¿ od wrze¶nia i wyprzedza zak³adany pierwotnie harmonogram.
Tak¿e nowy silnik Hondy przeszed³ ju¿ pierwsze testy w przej¶ciowym bolidzie B.A.R, nazywanym '04 concept car. W tym tygodniu jeden egzemplarz przejecha³ bez problemów ponad 800 kilometrów, wywo³uj±c tym samym szeroki u¶miech na twarzach zarówno in¿ynierów z Hondy, jak i ca³ej ekipy B.A.R. W tej sytuacji dyrektor techniczny brytyjskiej stajni – Geoff Willis rozwa¿a mo¿liwo¶æ u¿ycia w ca³o¶ci nowego bolidu ju¿ w pierwszym wy¶cigu sezonu 2004, chocia¿ pierwotny plan tego nie zak³ada³. Ostateczna decyzja nie zosta³a jednak jeszcze podjêta, tym bardziej, ¿e bolid 006 bêdzie gotowy na pocz±tku lutego i na jego przetestowanie zostan± zaledwie trzy tygodnie. Wszystko bêdzie zale¿a³o od jego niezawodno¶ci.
¬ród³o: Pitpass.com, F1-Live.com, F1Racing.net