Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) w przyszłym roku będą stosowały taki system kwalifikacji, jak od pewnego czasu obowiązuje w Formule 1. FIA ustaliła, że 30 minutowa sesja kwalifikacyjna zostanie podzielona na dwie części. Dziesięciu najszybszych kierowców z pierwszej fazy będzie przechodziło do drugiej i walczyło o czołowe pozycje.
Pierwsza faza ma trwać 20 minut, druga – już z udziałem tylko najszybszych 10 zawodników – tylko 10 minut. Kierowcy, którzy nie zakwalifikują się do drugiej fazy, tj. zajmą miejsce 11 albo niższe, będą zajmowali miejsca na starcie według rezultatów z pierwszej fazy.
Kierowcy, którzy znajdą się w czołowej 10 w pierwszej fazie będą mieli anulowane czasy i w drugiej fazie kwalifikacji będą od początku walczyli o miejsca na starcie. Na torach ulicznych fazy kwalifikacji mają być wydłużone stosownie do 30 i 15 minut. O kolejności na starcie do drugiego wyścigu będą decydowały rezultaty pierwszego wyścigu, przy czym kierowcy z pierwszej ósemki będą ponownie startowali w odwróconej kolejności.
Z doniesień na temat innych serii wyścigowych warto wspomnieć o opublikowanym wczoraj kalendarzu Formuły 3 Euro Series na sezon 2009. Kalendarz ten został poprawiony ze względu na zmiany w harmonogramie wyścigów DTM, którym zwykle towarzyszy właśnie F3 Euro Series.
Przesunięcie o trzy tygodnie do przodu pierwszej rundy sezonu DTM, która ma zostać rozegrana w dniach 16-17 maja oznacza, że koliduje ona z rundą WTCC we francuskim Pau, a więc F3 Euro Series nie będzie mogła się tam wtedy pojawić. Tym samym runda w Pau została usunięta z kalendarza F3 Euro Series, a więc w tym roku wszystkie jej wyścigi będą się odbywały w trakcie weekendów DTM. Pozostała zmiana w kalendarzu to przeniesienie rundy w Le Mans do Dijon.
•Kalendarz wyścigów F3 Euro Series na sezon 2009 | | | | | P. | Data | Tor | Kraj | Flaga |
|
1. | 16-17 maja | Hockenheimring | Niemcy | |
2. | 30-31 maja | EuroSpeedway Lausitz | Niemcy | |
3. | 27-28 czerwca | Norisring | Niemcy | |
4. | 18-19 lipca | Zandvoort | Holandia | |
5. | 1-2 sierpnia | Oschersleben | Niemcy | |
6. | 15-16 sierpnia | Nürburgring | Niemcy | |
7. | 5-6 września | Brands Hatch | Wlk. Brytania | |
8. | 19-20 września | Catalunya | Hiszpania | |
9. | 10-11 październik | Dijon | Francja | |
10. | 24-25 październik | Hockenheimring | Niemcy | |
| |
|
|
Źródło: Autosport.com