| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
Czasy uzyskane na torze Jerez (Hiszpania) | |
1. | Takuma Sato | B.A.R Honda | | 1:27,234 | | 107 |
2. | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | | 1:27,955 | +0,721 | 78 |
3. | Christian Klien | Jaguar Cosworth | | 1:29,131 | +1,897 | 103 |
4. | Marc Gene | Williams BMW | | 1:29,329 | +2,095 | 100 |
5. | Ricardo Zonta | Toyota | | 1:30,527 | +3,293 | 96 |
|
Czasy uzyskane na torze Vallelunga (Włochy) | |
1. | Gianmaria Bruni | Minardi Cosworth | | 1:02,216 | | 130 |
2. | Norbert Siedler | Minardi Cosworth | | 1:04,305 | +2,089 | 47 |
3. | Narain Karthikeyan | Minardi Cosworth | | 1:08,505 | +6,289 | - |
| |
|
|
Ostatni w tym roku dzień testów na torze Jerez odbył się na mokrej nawierzchni, jednak tym razem nie była to zasługa deszczu. Hiszpański tor został sztucznie zmoczony, aby umożliwić zespołom korzystającym z opon Michelin testy ogumienia do jazdy po mokrej nawierzchni. Bez obecności zespołów korzystających z konkurencyjnych opon Bridgestone pozostałe na torze stajnie – B.A.R, McLaren, Jaguar, Williams i Toyota ostatni dzień testów wykorzystały niemal do maksimum. Najwięcej okrążeń przejechał kierowca zespołu
B.A.R – Takuma Sato, który jednocześnie uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia. Z kolei najmniej okrążeń (78) przejechał kierowca testowy zespołu
McLaren – Pedro de la Rosa, ale i tak była to największa liczba okrążeń zaliczona przez Hiszpana za kierownicą nowego bolidu MP4-19 podczas jednego dnia. De la Rosa uzyskał drugi czas, mając 0.7 sekundy do Sato, a tuż za nim uplasował się kierowca zespołu
Jaguar – Christian Klien. Austriak miał już blisko dwie sekundy straty, ale zdołał przejechać ponad 100 okrążeń i było to dla niego kolejne, bardzo cenne doświadczenie przed debiutanckim sezonem 2004. Pozostałymi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy testowi zespołów
Williams i
Toyota – Marc Gene i Ricardo Zonta. Kierowcy ci uplasowali się na ostatnich pozycjach, mając odpowiednio ponad dwie i trzy sekundy straty do Sato.
Podczas ostatniego dnia testów na torze Vallelunga zespół
Minardi reprezentowali kolejni dwaj młodzi kierowcy, startujący w tym roku w wyścigach Superfund World Series by Nissan – Norbert Siedler (15 pozycja w klasyfikacji generalnej) i Narain Karthikeyan (4 pozycja). Dla 20-letniego Siedlera był to pierwszy kontakt z bolidem Formuły Jeden i trzeba przyznać, że Austriak spisał się całkiem nieźle, mając dwie sekundy straty do kierowcy testowego włoskiej stajni – Gianmarii Bruniego, który także uczestniczył w ostatnim dniu testów. Tymczasem Karthikeyan po raz pierwszy za kierownicą bolidu Formuły Jeden zasiadł w 2001 roku, przeprowadzając testy dla zespołu Jordan. Tym razem 26-letni Hindus otrzymał możliwość przejechania zaledwie kilku okrążeń w bolidzie PS03 i to w dodatku rano, tak więc miał dosyć znaczną stratę zarówno do Bruniego, jak i Siedlera. Na Brunim spoczął obowiązek przeprowadzenia głównych testów związanych z przygotowaniami do sezonu 2004. Włoch, który jest wymieniany jako główny kandydat do reprezentowania barw zespołu Minardi w przyszłym roku, choć uzależnione jest to od znalezienia sponsorów, przejechał aż 130 okrążeń, co przekłada się na ponad 400 kilometrów.
Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Minardi.it, F1Racing.net, F1-Live.com