F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toyota pozostaje w F1 i dementuje plotki o Kobayashim

Tymczasem w przyszłym sezonie japońska stajnia liczy na doskonałą niezawodność.
Pyciek+Igor+Maraz, 23 grudnia 2008, wyświetlenia: 2969<< | lista | T- | T+ | >>
Szefowie Toyoty w Japonii zapewniają, że nadal są zdecydowani na utrzymanie swojego zespołu w Formule 1, pomimo spodziewanych na koniec obecnego roku fiskalnego strat w wysokości 1,7 miliarda USD.

Będą to pierwsze straty japońskiego koncernu od 1941 roku i zaczęto spekulować, że Toyota w ślad za Hondą także może wycofać się z F1. Prezes Toyota Motor Corporation – Katsuaki Watanabe powiedział jednak, że nie kwestionują swojego zaangażowania w ten sport, choć zmniejszą swoje wydatki na motosport.

„Stoimy przed bezprecedensową krytyczną sytuacją.” – przyznał Watanabe podczas konferencji prasowej w Nagoi. O wpływie obecnej sytuacji ekonomicznej na ich zaangażowanie w sporty motorowe powiedział jednak: „Kontynuujemy zaangażowanie w Formułę 1 i inne formy motosportu, przy jednoczesnym zmniejszeniu wydatków na ten cel”.

Japoński zespół zdementował także plotki mówiące o tym, jakoby Jarno Trulli miał być zastąpiony przez innego kierowcę przed startem nowego sezonu. Toyota już wcześniej potwierdziła, że 34-letni Włoch, który do zespołu z Kolonii przyszedł w 2004 roku po opuszczeniu Renault, będzie startował w przyszłym roku u boku Timo Glocka. Jednakże w Japonii pojawiły się niedawno głosy, że ma go zastąpić Kamui Kobayashi.

Młody Japończyk jest obecnie kierowcą testowym Toyoty, a w międzyczasie startuje w serii GP2, gdzie może pochwalić się już kilkoma zwycięstwami. Jest też faworytem do wywalczenia mistrzostwa w obecnym sezonie GP2 Asia Series. Toyota wspiera również Kazukiego Nakajimę, który obecnie jeździ w Williamsie, korzystającym z jednostek napędowych japońskiego giganta motoryzacyjnego. Prezes zespołu – John Howett uciął jednak spekulacje na temat zmiany składu kierowców, mówiąc gazecie The Times: „Mamy podpisany kontrakt z Jarno”.

Tymczasem szef zespołu Toyoty – Tadashi Yamashina powiedział kilka dni temu, że ich celem na przyszły rok jest perfekcyjna niezawodność, pomimo tego, że od następnego sezonu będą obowiązywały zupełnie nowe zasady. Stwierdził, że zespół stracił w tym roku szansę na dobry wynik w niektórych wyścigach z powodu usterek samochodu, dlatego będą chcieli poprawić to w sezonie 2009.

„Nie powinniśmy poprzestawać na tym, co osiągnęliśmy w 2008 roku.” – powiedział Yamashina w corocznym raporcie Toyoty. „Głównym celem Toyoty w Formule Jeden jest odniesienie zwycięstwa, a tego nie osiągnęliśmy w roku 2008. Mieliśmy także rozczarowujące wyścigi, gdzie spodziewaliśmy się więcej, na przykład na Fuji Speedway”.

„Nasza niezawodność w porównaniu do innych zespołów była dobra, ale mimo to straciliśmy punkty z powodów usterek technicznych i musimy spróbować usunąć nasze problemy z niezawodnością, ponieważ strata punktów może być bardzo kosztowna, jeśli chodzi o mistrzostwa konstruktorów. Nasi kierowcy mogą być pewni, że naszym celem jest stuprocentowa niezawodność. Wiemy, że to bardzo ambitny cel, ale ciężko pracujemy nad zrealizowaniem go”.

Yamashina przyznał jednak, że jest zadowolony z wyników uzyskanych w 2008 roku, po ciężkim dla nich sezonie 2007. „Jestem bardzo dumny z postępu, jaki zespół wykonał w tym roku. Zrealizowaliśmy jeden z naszych celów, którym był powrót na podium. Pokazaliśmy także bardzo dobry potencjał, kiedy mogliśmy walczyć w czołówce w kilku wyścigach. Jednakże przed nami bardzo dużo pracy i musimy kontynuować postęp, jeżeli chcemy osiągnąć nasz cel: wygrać wyścig i walczyć o Mistrzostwo Świata”.

Źródło: Autosport.com, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.11.2023  Iltalehti: Toyota może przejąć realizację programu Audi
25.09.2023  Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem
20.07.2019  Valtteri Bottas przetestował Toyotę Yaris WRC
01.05.2019  Alonso zakończy starty w WEC z Toyotą po tegorocznym Le Mans
17.06.2018  Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Tagi:
Toyota
Yamashina T.
Trulli J.
Howett J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jędruś, 23.12.2008 11:55[!]
Czyli wszystko na razie zostaje po staremu :D

Od samego początku pomysł zastąpienia Trullego niedoświadczonym i nieutytułowanym Kobayashim był głupi.
Wprawdzie Kobayashi jest obecnie w bardzo dobrej formie , ale nawet jeśli uda mu się zdobyć mistrzostwo w GP2 Asia to wciąż za mało by dostać się do F1 nawet jeśli ma się wsparcie takiego koncernu jak Toyota.
Trulli miał rok 2008 udany, może nie taki o jakim marzył . Glock z wyścigu na wyścig się rozkręcał i pod koniec już Jarno pokonywał. Jednak mimo wszystko Toyota dysponuje obecnie bardzo mocnym składem kierowców i nie ma żadnej potrzeby by go zmieniać.
A co do Kobayashiego to poczekajmy co w 2009 zrobi w GP2 i wtedy ewentualnie można spekulować.
bicampeon, 23.12.2008 12:33[!]
Pan Nakajima bierze pod uwagę starty w Toyocie w 2010 roku, jeśli Williams się nie poprawi :)
Maraz, 23.12.2008 12:41[!]
Niech stoczy pojedynek na katany z Kobayashim o posadę w Toyocie w 2010 :D
Bebalf, 23.12.2008 15:00[!]
Toyota pod rządami Yamashiny staje się bardzo groźna. Teraz, gdy doprowadzą do dużej niezawodności [na kształt BMW w 2008], to mogą stać się czarnym koniem, pomimo trudności z KERS-em. Kierowcy są już na tym poziomie, by systematycznie ocierać się o podium lub wręcz na nim stawać. To dla Trullego ostatni dzwonek, by zdobyć PP lub pierwsze zwycięstwo dla Toyoty. Glock mu nie odpuści, więc będzie ciekawie :)

Co do Nakajimy, to prawdopodobne, że zmieni zespół, bo sądzę, że Williams zakupi standardowy silnik w 2010r., więc utrzymywanie Japończyka straci sens. Kobayashi rokuje dobrze, ale musi ostro powalczyć w GP2 i być regularnie w czołówce [najlepiej w pierwszej trójce], by Toyota na niego postawiła w F1.
zanvoort, 23.12.2008 15:30[!]
Trulli zdobył już PP dla Toyoty w niesławnym GP USA 2005.
bicampeon, 23.12.2008 15:56[!]
zanvoort -> ale Bebalf nie napisał, że pierwsze PP, tylko pierwsze zwycięstwo :) czytać dokładnie
leon, 23.12.2008 16:18[!]
...by zdobyc PP lub pierwsze zwycięstwo ."Bicampeon czytaj dokładnie !
bicampeon, 23.12.2008 16:28[!]
Czasami brak mi słów ;x "To dla Trullego ostatni dzwonek, by zdobyć PP lub pierwsze zwycięstwo dla Toyoty."
Nie wiem gdzie tu jest napisane o tym, żeby Trulli zdobył pierwsze PP. Słowo pierwsze tyczy się tylko zwycięstwa.
Nie jest napisane 'pierwsze PP lub pierwsze zwycięstwo'.
Metalpablo, 23.12.2008 17:55[!]
Ralf też zdobył PP dla Toyoty w GP Japoni,ale wtedy nieźle padało i bardziej było to przypadek oraz szczeście aczkolwiek TF105 była najlepszym bolidem Toyoty:D.Jarno musi i na bank zostanie jeszcze co najmniej rok.To jest bardzo pewne,a po za tym oni jednak zmierzają do tego żeby posiadać jakiegoś starszego,ale doświadczonego zawodnika(tak było chociaż by z Panisem który wsumie do ubiegłego roku testował Toyote a on juz ma 40 na karku:P:).Jeśli Kamua wywalczy tytuł w GP2 AS i w mocny sposób potwierdzi to w głownej seri(zajemie w generalce 1-4 miejsce) to myśle,że zastąpi Jarno w 2010 roku.
barteks2, 24.12.2008 02:55[!]
>barteks2, 19.12.2008 22:58    
>Jutro pojawi się news, że Toyota dementuje plotki...

Miałem rację ;-)
Bebalf, 25.12.2008 01:16[!]
Przepraszam za zamieszanie.
W opisie skupiłem się na mojej ocenie przyszłości Toyoty i co byłoby dobre dla Trullego by uciąć spekulacje na temat zmian kadrowych. Taka progresja może pomóc mu w zdobyciu kolejnych kontraktów. Brak mocnych akcentów może, w tak ciasnej stawce kierowców, pozbawić go miejsca w zespole a nawet w F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca