F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Statystyki z testów po sezonie 2008: Catalunya

Rozpoczynamy prezentację ostatnich w tym roku statystyk z testów F1.
Pyciek & Maraz, 27 grudnia 2008, wyświetlenia: 4120<< | lista | T- | T+ | >>
Rozpoczynamy prezentację ostatnich w tym roku statystyk z testów F1. Po podsumowaniu w marcu testów przedsezonowych i we wrześniu testów w trakcie sezonu, tym razem przedstawiamy statystyki obejmujące testy po zakończeniu sezonu 2008, a więc w okresie od listopada do grudnia. Na pierwszy ogień idzie tor Catalunya.

Pierwsze zimowe testy po zakończeniu sezonu 2008 odbyły się w dniach 17-19 listopada pod Barceloną. Najszybszym kierowcą podczas nich okazał się Sebastian Vettel, wykręcając w standardowym bolidzie Red Bull RB4, ale na gładkich oponach slick czas 1:19,295.

Przed Niemcem bolid RB4 gościnnie poprowadził pięciokrotny rajdowy mistrz świata Sebastien Loeb, który spisał się całkiem nieźle podczas swoich pierwszych oficjalnych testów F1, jednak to nie na nim skupiona była główna uwaga pierwszego dnia testów. Obiektywy fotoreporterów skierowane były bowiem przede wszystkim na przejściowy bolid BMW Sauber F1.08B ze skrzydłami w specyfikacji na sezon 2009.

Samochód ten wywołał bardzo mieszane odczucia – pojawiły się wręcz stwierdzenia, że jest to najbrzydszy bolid F1, głównie za sprawą szerokiego, nisko umocowanego przedniego skrzydła z dużymi zakończenia po bokach, które bardzo rzucały się w oczy ze względu na biały kolor. Dla porównania nowe przednie skrzydło Williamsa nie rzucało się już tak bardzo w oczy dzięki ciemnej kolorystyce.

F1 to jednak nie konkurs piękności i trzeba przyznać, że na Circuit de Catalunya przejściowy bolid BMW prezentował całkiem przyzwoite osiągi, biorąc pod uwagę mniejszą siłę dociskową. Zespół Roberta Kubicy wydawał się mieć najdalej posunięty program rozwojowy na sezon 2009 z czołówki, gdyż już na początku zimowych testów sprawdzał zarówno nowe elementy aerodynamiczne w mocno zmodyfikowanym bolidzie, jak i system odzyskiwania energii kinetycznej KERS.

Uwagi do poniższych statystyk: ze względu na fakt, że nie zawsze były dostępne dane na temat tego, kto przejechał ile okrążeń w danej wersji bolidu i w którym ustanowił swój najlepszy czas, statystyki nie zostały rozbite na poszczególne wersje. Zamiast tego jest jedynie zaznaczone, z których wersji korzystał dany zespół/kierowca: standardowej, z aerodynamiką na sezon 2009 (A) lub z systemem KERS (K). Dodatkowo w przypadku BMW i kilku innych zespołów w oznaczeniu bolidu nie podaliśmy litery 'B', aby nie powodować niepotrzebnego zamieszania. Wszystkie zespoły korzystały z opon slick.

W następnej kolejności przedstawimy statystyki z dwóch serii zimowych testów na torze Jerez.

Catalunya (4,655 km, 17-19.XI) - najlepsze czasy okrążeń
P.Kierowca Nar. Zespół Bolidy Czas okr. Strata  
1.Sebastian Vettel Red Bull RB4 1:19,295    
2.Sebastien Bourdais Toro Rosso STR3 1:19,839 +0,544  
3.Takuma Sato Toro Rosso STR3 1:20,017 +0,722  
4.Sebastien Buemi Toro Rosso STR3 1:20,154 +0,859  
5.Gary Paffett McLaren MP4-23/K 1:21,140 +1,845  
6.Alex Wurz Honda RA108A 1:21,198 +1,903  
7.Jenson Button Honda RA108A 1:21,387 +2,092  
8.Pedro de la Rosa McLaren MP4-23K 1:21,417 +2,122  
9.Robert Kubica BMW Sauber F1.08A 1:21,521 +2,226  
10.Nico Rosberg Williams FW30A/K 1:21,525 +2,230  
11.Christian Klien BMW Sauber F1.08A/K 1:21,534 +2,239  
12.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08A/K 1:21,592 +2,297  
13.Bruno Senna Honda RA108/A 1:21,676 +2,381  
14.Luca Badoer Ferrari F2008K 1:22,038 +2,743  
15.Adrian Sutil Force India VJM-01 1:22,073 +2,778  
16.Nelsinho Piquet Renault R28 1:22,148 +2,853  
17.Lucas di Grassi Honda RA108 1:22,283 +2,988  
18.Nico Hulkenberg Williams FW30A/K 1:22,410 +3,115  
19.Sebastien Loeb Red Bull RB4 1:22,503 +3,208  
20.Marc Gene Ferrari F2008 1:22,772 +3,477  
21.Giancarlo Fisichella Force India VJM01 1:23,068 +3,773  
22.Pedro de la Rosa Force India VJM01 1:23,103 +3,808  
23.Giedo van der Garde Renault R28 1:23,250 +3,955  
24.Vitantonio Liuzzi Force India VJM01 1:23,794 +4,499  
Litera A w oznaczeniu bolidu - przednie i/lub tylne skrzydło na 2009, litera K - KERS lub jego namiastka

Catalunya (4,655 km, 17-19.XI) - dystans pokonany przez kierowców
P.Kierowca Nar. Zespół Bolidy Okr.Km 
1.Luca Badoer Ferrari F2008K 3411587,355 
2.Sebastien Buemi Toro Rosso STR3 3311540,805 
3.Nelsinho Piquet Renault R28 2591205,645 
4.Gary Paffett McLaren MP4-23/K 2361098,580 
5.Jenson Button Honda RA108A 204949,620 
6.Takuma Sato Toro Rosso STR3 200931,000 
7.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08A/K 187870,485 
8.Pedro de la Rosa Force India VJM-01 174809,970 
9.Sebastien Bourdais Toro Rosso STR3 170791,350 
10.Nico Hulkenberg Williams FW30A/K 168782,040 
11.Lucas di Grassi Honda RA108 158735,490 
12.Adrian Sutil Force India VJM01 146679,630 
13.Bruno Senna Honda RA108/A 146679,630 
14.Sebastian Vettel Red Bull RB4 145674,975 
15.Christian Klien BMW Sauber F1.08A/K 141656,355 
16.Robert Kubica BMW Sauber F1.08A 132614,460 
17.Nico Rosberg Williams FW30A/K 113526,015 
18.Giancarlo Fisichella Force India VJM01 93432,915 
19.Vitantonio Liuzzi Force India VJM01 86400,330 
20.Sebastien Loeb Red Bull RB4 82381,710 
21.Alex Wurz Honda RA108A 77358,435 
22.Giedo van der Garde Renault R28 69321,195 
23.Pedro de la Rosa McLaren MP4-23K 65302,575 
24.Marc Gene Ferrari F2008 63293,265 
Litera A w oznaczeniu bolidu - przednie i/lub tylne skrzydło na 2009, litera K - KERS lub jego namiastka

Catalunya (4,655 km, 17-19.XI) - dystans pokonany przez zespoły
P.Zespół Bolidy Liczba okr.Dyst. w km
1.Toro Rosso Ferrari STR3 7013263,155
2.Honda RA108/A 5852723,175
3.Force India Ferrari VJM01 4992322,845
4.BMW Sauber F1.08A/K 4602141,300
5.Ferrari F2008/K 4041880,620
6.Renault R28 3281526,840
7.McLaren Mercedes MP4-23/K 3011401,155
8.Williams Toyota FW30A/K 2811308,055
9.Red Bull Renault RB4 2271056,685
Suma okrążeń: 3786, suma kilometrów: 17623,830

Zobacz także: Harmonogram zimowych testów 2008/2009 z odnośnikami do poszczególnych raportów
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.12.2008  Statystyki z testów po sezonie 2008: pozostałe tory
28.12.2008  Statystyki z testów po sezonie 2008: Jerez
15.10.2008  Statystyki z testów w sezonie 2008: Podsumowanie
14.10.2008  Statystyki z testów w sezonie 2008: Monza i Mugello
13.10.2008  Statystyki z testów w sezonie 2008: Jerez
Tagi:
Testy (statystyki)
Catalunya
Kubica R.
Testy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sisiorex, 27.12.2008 14:05[!]
Kto wg. was wygrywa w walce o fotel w STR ?
Endrju Szopen, 27.12.2008 14:12[!]
Buemi i Bourdais - chyba... :P
Carlo's, 27.12.2008 14:13[!]
Buemi już pewny, a na drugim fotel usiądzie Sato.
McLuke, 27.12.2008 14:35[!]
Raczej Buemi i Sato... ;)
michu_194, 28.12.2008 09:57[!]
Buemi - Sato :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca