F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Giancarlo Minardi o sezonie 2009 i obecnej sytuacji w F1

Włoch jest między innymi zasmucony faktem drastycznego ograniczenia testów.
Mariusz Karolak, 21 stycznia 2009, wyświetlenia: 2336<< | lista | T- | T+ | >>
Sześćdziesiąty sezon Formuły 1 przynosi wiele zmian konstrukcyjnych w samochodach oraz w regulaminie sportowym. O komentarz na temat obecnej sytuacji przed rozpoczęciem rywalizacji został poproszony Giancarlo Minardi – założyciel zespołu Minardi, który w 2005 roku został przejęty przez Red Bulla i obecnie startuje pod nazwą Scuderia Toro Rosso.

„Z trzech pierwszych samochodów na rok 2009, jakie poznaliśmy na początku mam przeczucie, że Ferrari jest najbardziej obiecujące.” – powiedział Włoch. „Oczywiste jest, że rozpoczyna się zupełnie nowy rozdział i ci, którzy najlepiej wykorzystają najbliższe dwa miesiące przed Grand Prix Australii z pewnością będą mieli przewagę”.

„Nowe przepisy mogą pomóc małym zespołom, jeśli te będą miały szczęście i uda im się wykonać dobry projekt samochodu. Wówczas przynajmniej pod względem organizacyjnym będą miały przewagę, gdyż w takcie sezonu innym nie będzie łatwo odrobić ewentualnych strat. Jak dotąd największą niewiadomą stanowi KERS, zwłaszcza że zespoły mogą ukrywać swoje osiągnięcia na tym polu. Nadal nie wiemy, kto zdecyduje się użyć tego systemu już na początku sezonu, a ten, kto zoptymalizuje szybciej KERS, będzie miał niewielką przewagę nad pozostałymi w mocy auta, nawet kosztem przybycia dodatkowych około 40 kilogramów wagi bolidu. Interpretacja zimowych testów będzie zatem niezwykle interesująca”.

Szef Scuderii Ferrari – Stefano Domenicali zauważył niedawno, że wyeliminowanie testów w sezonie znacznie wydłuży okres oczekiwania młodych włoskich kierowców na testy w tym zespole. Minardi również jest zasmucony faktem drastycznego ograniczenia testów: „Niestety dotyczy to nie tylko Włochów, choć to naprawdę przykre, bo mamy kilku młodych zawodników, którzy nie mają czego się wstydzić wobec swoich zagranicznych kolegów. Niestety wchodzimy w trudny okres dla młodych ludzi, bo nie będą oni mieli za bardzo możliwości pokazania swego potencjału w Formule 1. W mojej opinii to nie jedyny sposób na ograniczenie kosztów, bo można to osiągnąć poprze redukcje na innych polach, a ważne jest, by zostawić młodym ludziom chcącym wejść do świata F1 otwarte okno w postaci kilku dni przeznaczonych na testy tylko dla nich”.

„Mam nadzieję, że w przepisach nadal jest miejsce na uregulowanie tej kwestii, ponieważ tego typu testy powinny pochłaniać niewielką część budżetu zespołów. Niestety w ostatnich latach mieliśmy przeważnie 'wychowanków' poszczególnych zespołów, a to nie jest metoda dla ofensywnych zespołów, których byłem częścią w tej kategorii lub tych, które aby przetrwać szukają młodych kierowców z perspektywy grubości ich portfela, ale ciągle są w tym cyrku. Kiedy wychowujesz młodych zawodników, masz większy wybór i unikasz też wysokich pensji dla kierowców. Nie zapominajmy, że Sebastian Vettel i Robert Kubica są zawodnikami, którzy pokazali się dzięki możliwości testowania w piątkowe poranki”.

Minardi skomentował też obecną sytuację kierowców w zespole Ferrari, skrytykował pomysł wprowadzenia medali do F1 i odniósł się do odejścia z zespołu Toyoty swego rodaka Luki Marmoriniego. „Życzę wszystkiego najlepszego w przyszłej karierze Luce Marmoriniemu, który podjął decyzję o zakończeniu współpracy z Toyotą. Niestety nowe przepisy i cała polityka japońskiego zespołu nie zostawiają za wiele miejsca na wykazanie się takiej osobie, jaką jest Marmorini, a to musi dawać do myślenia”.

Źródło: Minardi.it
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.01.2011  Minardi jest za wymuszeniem jazdy debiutantów w piątki
09.04.2010  Gian Carlo Minardi wspomina debiut swojego zespołu
26.01.2010  Giancarlo Minardi wchodzi do świata polityki
08.02.2009  Minardi o dotychczasowych testach i GP w Rzymie
07.01.2009  Fiorio: Alonso jest najlepszym kierowcą
Tagi:
Minardi
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca