F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Drugi dzień testów na torach Imola, Mugello i Ricardo Tormo

Marek Roczniak, 18 lutego 2004, wyświetlenia: 1142<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Imola
1.Jarno Trulli Renault 1:21,250   76 
2.Felipe Massa Sauber Petronas 1:21,291 +0,041 67 
3.Luca Badoer Ferrari 1:21,416 +0,166 58 
4.Fernando Alonso Renault 1:21,704 +0,454 107 
5.Giancarlo Fisichella Sauber Petronas 1:21,798 +0,548 62 
6.Giorgio Pantano Jordan Ford 1:22,619 +1,369 56 
7.Nick Heidfeld Jordan Ford 1:23,275 +2,025 65 
8.Gianmaria Bruni Minardi Cosworth 1:23,997 +2,747 60 
Czasy uzyskane na torze Mugello
1.Michael Schumacher Ferrari 1:19,864   66 
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo (według zespołu Williams)
1.Juan Pablo Montoya Williams BMW 1:09,103   85 
2.Jenson Button B.A.R Honda 1:09,467 +0,364 98 
3.Christian Klien Jaguar 1:09,514 +0,411 110 
4.Takuma Sato B.A.R Honda 1:09,893 +0,790 67 
5.Mark Webber Jaguar 1:09,894 +0,791 129 
6.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes 1:10,219 +1,116 101 
7.Ricardo Zonta Toyota 1:10,250 +1,147 126 
8.Anthony Davidson B.A.R Honda 1:10,299 +1,196 81 
9.Marc Gene Williams BMW 1:10,301 +1,198 92 
10.David Coulthard McLaren Mercedes 1:10,412 +1,309 74 
11.Cristiano da Matta Toyota 1:10,532 +1,429 45 
Podczas drugiego dnia testów na torze Imola tylko jeden kierowca Renault uplasował się na czele klasyfikacji, a był nim Jarno Trulli. Fernando Alonso musiał się tymczasem zadowolić czwartą pozycją, ale za to jako jedyny przejechał ponad 100 okrążeń. Obaj kierowcy skoncentrowali się nad pracą związaną z ustawieniami bolidów R24 na przestrzeni pełnego dystansu wyścigu, a ponadto testowali opony Michelin oraz sprawdzali wytrzymałość specyfikacji A silnika Renault RS24 V10. Jednostka napędowa zamontowana w bolidzie Trullego bez problemu wytrzymała przewidywany czas życia, natomiast Alonso ze względu na liczne przerwy w dzisiejszych testach dopiero jutro zakończy testy wytrzymałościowe swojego silnika.

Wczoraj kierowcy z zespołu Sauber mieli dosyć znaczną stratę do najszybszego kierowcy Renault, jednak dzisiaj Felipe Massa miał zaledwie 0.1 sekundy straty i uzyskał drugi czas, natomiast Giancarlo Fisichella pomimo uplasowania się na niższej o jedną pozycji (5) miał niewiele ponad pół sekundy straty do Trullego. Obaj kierowcy kontynuowali dopracowywanie ustawień bolidu C23. Ponadto Fisichella testował różne elementy aerodynamiczne oraz opony Bridgestone, a tymczasem Massa zaliczył symulowany przejazd pełnego dystansu wyścigu, który niestety nie obył się bez problemów – zawiodła hydraulika nowego auta.

Zgodnie z zapowiedzią na torze Imola pojawił się dzisiaj kierowca testowy Ferrari – Luca Badoer, przeprowadzając testy opon Bridgestone za kierownicą zeszłorocznego bolidu F2003-GA. Włoch uzyskał trzeci czas dnia i miał zaledwie 0.1 sekundy straty do Trullego, jednak testy musiał zakończyć przed czasem ze względu na kraksę. Na szczęście wyszedł z niej bez szwanku i jutro będzie mógł kontynuować testy. Tymczasem Michael Schumacher na innym włoskim torze – Mugello kontynuował samotnie testy nowego bolidu F2004, za którego kierownicą przejechał 63 okrążenia. Włoska stajnia niestety nie ujawnia zbyt wielu szczegółów na temat przebiegu testów nowego auta, które według niektórych źródeł ma problemy z wytrzymałością. Sugerowana jest wręcz ponowna możliwość użycia zmodyfikowanej wersji zeszłorocznego bolidu w pierwszych wyścigach sezonu.

Drugi dzień testów zespołu Jordan na torze im. Enzo i Dino Ferrarich był nieco mniej udany, gdyż obydwaj kierowcy reprezentujący barwy irlandzkiej stajni – Giorgio Pantano i Nick Heidfeld borykali się z licznymi awariami rur wydechowych w bolidach EJ14. Mimo to obaj kierowcy łącznie zaliczyli ponad 100 okrążeń, plasując się kolejno na szóstej i siódmej pozycji. Powody do zadowolenia powinien mieć jednak Pantano, który po raz pierwszy okazał się szybszy od bardziej doświadczonego partnera zespołowego i miał mniej niż półtorej sekundy straty do najszybszego kierowcy.

Zespół Minardi rozpoczął dzisiaj ostatnie testy poprzedzające pierwszy wyścig sezonu 2004 – Grand Prix Australii. Włoską stajnię reprezentował tylko jeden kierowca – Gianmaria Bruni, przeprowadzając testy drugiego egzemplarza bolidu PS04B, które obejmowały prace nad ustawieniami auta, testy aerodynamiki i opon Bridgestone, a także dalsze prace rozwojowe nad silnikiem Cosworth CR3L V10. Ponadto Bruni zaliczył dłuższy przejazd związany z symulacją wyścigu i trenował odbywanie postojów w boksach. Jutro za kierownicą PS04B zasiądzie drugi kierowca włoskiej stajni – Zsolt Baumgartner.

Na torze Ricardo Tormo w dzisiejszych testach także uczestniczyło pięć zespołów, ale wszystkie korzystające z opon Michelin. Do pełnej obsady zespołów używających opon francuskiego producenta zabrakło tylko stajni Renault, która wraz ze wszystkimi zespołami korzystającymi z konkurencyjnych opon Bridgestone testy w tym tygodniu przeprowadza na torze Imola. W Walencji najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, poprawiając przy okazji nieoficjalny rekord toru Ricardo Tormo, ustanowiony przez drugiego kierowcę testowego stajni z Grove (Antonio Pizzonię) w zeszłym miesiącu. Tym razem oprócz Montoi w Hiszpanii obecny był główny kierowca testowy zespołu Williams – Marc Gene, który ze stratą ponad sekundy do Kolumbijczyka uplasował się dopiero na dziewiątej pozycji. Obaj kierowcy za kierownicą bolidów FW26 przeprowadzali testy opon Michelin, systemu kontroli trakcji, a także zaliczyli serię symulowanych startów wyścigu. Ponadto Montoya pracował nad ustawieniami nowego auta i sprawdzał układ chłodzenia hamulców.

Zespół B.A.R podczas pierwszego dnia testów w Walencji wystąpił w absolutnie pełnym składzie, czyli oprócz Jensona Buttona i Takumy Sato reprezentował go również kierowca testowy Anthony Davidson. Button i Sato rozpoczęli kolejną serię testów bolidów 006 i uplasowali się odpowiednio na drugiej oraz czwartej pozycji, mieszcząc się poniżej sekundy straty do Montoi. Tymczasem Davidson miał do dyspozycji przejściową wersję zeszłorocznego bolidu ('04 concept car) i uzyskał ósmy czas. Łącznie cała trójka przejechała aż 246 okrążeń.

Kierowcy reprezentujący barwy zespołu Jaguar – Christian Klien i Mark Webber uplasowali się odpowiednio na trzeciej oraz piątej pozycji. Dzisiejszy dzień testów stajni z Milton Keynes obejmował prace związane z aerodynamicznymi ustawieniami bolidu R5 i optymalnym rozłożeniem balastu, a także testy opon Michelin. Obaj kierowcy zmieścili się poniżej sekundy straty do Montoi i przejechali ponad 100 okrążeń każdy.

Dla zespołu McLaren środa była już drugim dniem testów w Walencji. Stajnię z Woking ponownie reprezentowali główni kierowcy, przy czym szybszy był tym razem Kimi Raikkonen, plasując się na szóstej pozycji ze stratą ponad sekundy do najszybszego kierowcy z zespołu Williams. Fin podczas praktykowania postoju w boksach najadł się trochę strachu, gdyż z silnika zamontowanego w jego bolidzie MP4-19 zaczęły wydobywać się płomienie, ale na szczęście mechanicy mieli pod rękami gaśnice i obyło się bez większych dramatów. Z kolei David Coulthard uzyskał dopiero dziesiąty czas, zaliczając trochę mniej okrążeń od swojego partnera.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Ricardo Tormo byli kierowcy Toyoty – Ricardo Zonta i Cristiano da Matta. Kierowca testowy japońskiej stajni uzyskał siódmy czas, natomiast da Matta znalazł się na ostatniej pozycji, mając blisko półtorej sekundy straty do Montoi.

Źródło: BARf1.com, BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, F1Jordan.com, Jaguar-Racing.com, Minardi.it, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com, F1Racing.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Imola
Mugello
Ricardo Tormo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca