F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trzeci dzień testów na torach Imola i Ricardo Tormo

Marek Roczniak, 19 lutego 2004, wyświetlenia: 982<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Imola
1.Luca Badoer Ferrari 1:31,078   54 
2.Jarno Trulli Renault 1:31,346 +0,268 28 
3.Giancarlo Fisichella Sauber Petronas 1:32,406 +1,328 48 
4.Felipe Massa Sauber Petronas 1:32,662 +1,584 51 
5.Fernando Alonso Renault 1:33,147 +2,069 48 
6.Giorgio Pantano Jordan Ford 1:35,341 +4,263 52 
7.Nick Heidfeld Jordan Ford 1:35,502 +4,424 29 
8.Zsolt Baumgartner Minardi Cosworth 1:39,044 +7,966 54 
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo
1.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes 1:08,995   69 
2.Mark Webber Jaguar 1:09,096 +0,101 128 
3.Ralf Schumacher Williams BMW 1:09,406 +0,411 76 
4.Juan Pablo Montoya Williams BMW 1:09,436 +0,441 119 
5.David Coulthard McLaren Mercedes 1:09,493 +0,498 106 
6.Takuma Sato B.A.R Honda 1:09,615 +0,620 94 
7.Jenson Button B.A.R Honda 1:09,706 +0,711 82 
8.Ricardo Zonta Toyota 1:10,092 +1,097 120 
9.Anthony Davidson B.A.R Honda 1:10,292 +1,297 53 
10.Cristiano da Matta Toyota 1:10,733 +1,738 56 
11.Christian Klien Jaguar 1:11,323 +2,328 124 
Czwartek był trzecim i zarazem ostatnim dniem testów na torze Imola, podczas którego najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Ferrari – Luca Badoer. Włoch powrócił po wczorajszym wypadku za kierownicę zeszłorocznego bolidu F2003-GA i dokończył testy opon Bridgestone, ale tym razem przeznaczonych do jazdy po mokrej nawierzchni, gdyż ze względu na poranne opady deszczu tor im. Enzo i Dino Ferrarich był przez cały dzień mokry. Tymczasem opady deszczu ze śniegiem na innym włoskim torze – Mugello uniemożliwiły dzisiaj Michaelowi Schumacherowi kontynuowanie testów nowego bolidu F2004.

Zespół Renault nie był zbyt zadowolony z pogorszenia pogody, ponieważ z tego powodu tor Imola oferował bardzo niewielką przyczepność. Ponadto aktywność jednego z kierowców francuskiej stajni – Jarno Trullego, który uzyskał drugi czas dnia, ograniczyły nieco problemy z hydrauliką. Poza tym bolidy R24 nie sprawiły jednak żadnych przykrych niespodzianek i dzięki temu Fernando Alonso bez przeszkód dokończył testy wytrzymałościowe specyfikacji A silnika Renault RS24 V10, plasując się na piątej pozycji, przy czym Hiszpan miał ponad dwie sekundy straty do Badoera. Zarówno Trullemu, jak i Alonso deszcz umożliwił lepsze poznanie zachowania się bolidów R24 w trudnych warunkach.

Tymczasem zespół Sauber był nawet zadowolony z pogorszenia pogody podczas ostatniego dnia testów. Do tej pory szwajcarska stajnia nie trafiła na mokry tor podczas testów poprzedzających rozpoczęcie sezonu 2004 i dzięki temu mogła wreszcie sprawdzić zachowanie się bolidów C23 w takich warunkach jeszcze przed pierwszym wyścigiem. Zespół ponownie reprezentowali główni kierowcy – Giancarlo Fisichella i Felipe Massa, plasując się kolejno na trzeciej i czwartej pozycji. Massa testował opony Bridgestone przeznaczone do jazdy po mokrym torze, natomiast Fisichella skupił się na dostosowaniu ustawień auta do śliskiej nawierzchni. Ogólnie rzecz biorąc zespół Sauber jest bardzo zadowolony z przebiegu ostatnich testów przed rozpoczęciem sezonu, podczas których doskonale przygotował się do wyścigu o Grand Prix Australii.

Kierowcy z zespołu Jordan – Giorgio Pantano i Nick Heidfeld uplasowali się kolejno na szóstej oraz siódmej pozycji, mając ponad cztery sekundy straty do Badoera. Ze względu na trudne warunki obaj kierowcy zaliczyli niewiele okrążeń za kierownicami bolidów EJ14, podobnie zresztą jak i pozostali uczestnicy ostatniego dnia testów na torze Imola.

Podczas drugiego i zarazem ostatniego dnia testów zespołu Minardi na torze Imola Zsolt Baumgartner przejął od Gianmarii Bruniego bolid PS04B i kontynuował przygotowania do pierwszego wyścigu sezonu. Dla Węgra była to pierwsza okazja do jazdy nowym bolidem Minardi po mokrym torze, która uzmysłowiła mu, iż musi jeszcze popracować nad swoimi umiejętnościami. Szczególne problemy sprawiała mu jazda po jeszcze mokrym, ale zaczynającym już wysychać torze. Ostatecznie Baumgartner miał blisko osiem sekund straty do Badoera i uplasował się na ostatniej pozycji. Oprócz rozpoczętych wczoraj testów aerodynamicznych komponentów oraz ustawień bolidu włoska stajnia przeprowadzała również dzisiaj testy deszczowych opon Bridgestone. Co prawda zespół liczył na lepszą pogodę, ale i tak jest zadowolony z przebiegu ostatnich testów przed rozpoczęciem sezonu, które wykazały wysoką niezawodność bolidu PS04B.

Trzeci dzień testów w Walencji także rozpoczął się przy mokrej nawierzchni toru Ricardo Tormo, jednak słoneczna pogoda z temperaturą powietrza dochodzącą do 17 stopni Celsjusza dosyć szybko doprowadziła do całkowitego wyschnięcia toru. Warunki stały się na tyle dobre, iż kierowca zespołu McLaren – Kimi Raikkonen zdołał poprawić nieoficjalny rekord toru w Walencji, ustanowiony wczoraj przez Juana Pablo Montoyę. Tym samym stajnia z Woking w końcu zdołała zademonstrować szybkość bolidu MP4-19 i być może nie jest jeszcze na straconej pozycji. Drugi kierowca zespołu McLaren – David Coulthard uzyskał piąty czas i miał mniej niż pół sekundy straty do swojego partnera.

Po wczorajszym nadzwyczaj udanym występie Christiana Kliena (trzecia pozycja) dzisiaj przyszła kolej na drugiego kierowcę zespołu Jaguar – Marka Webbera, który ze stratą zaledwie 0.1 sekundy uplasował się tuż za Raikkonenem na drugiej pozycji. W dodatku Australijczyk przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich obecnych na hiszpańskim torze kierowców. Klien pod tym względem był niewiele gorszy, ale jego strata do najszybszego kierowcy z zespołu McLaren wyniosła ponad dwie sekundy, co dało Austriakowi ostatnie miejsce. Obaj kierowcy kontynuowali rozpoczęte wczoraj prace związane z aerodynamicznymi ustawieniami bolidu R5 i optymalnym rozłożeniem balastu, a także testy opon Michelin.

Juan Pablo Montoya musiał się dzisiaj zadowolić dopiero czwartą pozycją, ale jego głównym zadaniem był przejazd pełnego dystansu wyścigu za kierownicą bolidu Williams FW26, który udało mu się zresztą zaliczyć bez większych problemów, a nie uzyskanie jak najlepszego czasu przejazdu jednego okrążenia. Tuż przed Kolumbijczykiem znalazł się jego partner – Ralf Schumacher, zastępując dzisiaj kierowcę testowego stajni z Grove – Marca Gene. Niemiec wypróbowywał różne ustawienia bolidu, a także testował opony Michelin i system kontroli trakcji, zaliczając ponadto kilka symulowanych startów. Zarówno Montoya, jak i młodszy z braci Schumacherów zmieścili się poniżej pół sekundy straty do Raikkonena.

Zespół B.A.R ponownie reprezentowali aż trzej kierowcy. Takuma Sato i Jenson Button kontynuowali testy bolidów 006 i uplasowali się kolejno na szóstej oraz siódmej pozycji, natomiast kierowca testowy Anthony Davidson miał znów do dyspozycji '04 concept car i uzyskał dziewiąty czas, przy czym Brytyjczyk od Raikkonena wolniejszy był już o ponad sekundę. Drugi dzień testów stajni z Brackley obejmował prace nad doskonaleniem ustawień bolidów oraz testy opon Michelin.

Kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta uplasował się na ósmej pozycji, a oprócz niego japońską stajnię ponownie reprezentował Cristiano da Matta. Brazylijczyk zamknął pierwszą dziesiątkę i zaliczył ponad dwa razy mniej okrążeń od Zonty, a jednocześnie był wolniejszy o ponad pół sekundy od swojego rodaka (strata 1.7 sekundy do Raikkonena).

Źródło: BARf1.com, BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, Jaguar-Racing.com, Minardi.it, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Imola
Ricardo Tormo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca