F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Malezji

Marek Roczniak, 22 pa?dziernika 2000, wyświetlenia: 12823<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher odniósł dziewiąte zwycięstwo w tym sezonie i w ten sposób zespół Ferrari do tytułu mistrzowskiego kierowców, wywalczonego również przez Niemca, dorzucił drugie z rzędu zwycięstwo w klasyfikacji konstruktorów. Podobnie jak w poprzednim wyścigu, tak i tym razem przynajmniej jeden kierowca z zespołu McLaren miał szansę na wygranie wyścigu, jednak w tym przypadku to nie strategia postojów zadecydowała o przegranej. Najpierw Mika Hakkinen pozbawił się szansy na zwycięstwo poprzez ewidentny falstart, a następnie David Coulthard, będąc liderem wyścigu z pięciosekundową przewagą nad Schumacherem wypadł na chwilę z toru, przez co musiał przyśpieszyć swój pierwszy postój w boksach i to w głównej mierze spowodowało, że nie udało mu się wygrać tego wyścigu, ale przynajmniej pokazał, że jest w stanie jechać tak samo, albo nawet szybciej od Niemca. Tego samego nie da się niestety powiedzieć o Rubensie Barrichello, ponieważ Brazylijczyk był wyraźnie wolniejszy od Schumachera i tylko dzięki temu, że Hakkinen musiał odbyć karę 10-sekundowego postoju w boksach, udało mu się stanąć na podium. Natomiast Fin zrobił wszystko, co w jego mocy, aby odrobić straty wynikające z falstartu i pomimo strategii zakładającej tylko jeden postój w boksach, co oznaczało, że ze względu na dużą ilość paliwa miał nawet trudności z wyprzedzeniem bolidu Minardi, wyścig udało mu się ukończyć na czwartej pozycji.

Trzecie miejsce w klasyfikacji zespołowej miał już zagwarantowane zespół Williams i z tego powodu nikt specjalnie nie przejął się faktem, że żaden kierowca z tej stajni nie zdołał dojechać do mety. Natomiast walka o czwartą pozycję w klasyfikacji zespołowej została rozstrzygnięta na korzyść zespołu Benetton, chociaż dzięki bardzo dobrej postawie Jacquesa Villeneuve'a w tym wyścigu (piąta pozycja) zespół BAR zdołał zrównać się punktami, jednak decydującym czynnikiem były wyższe pozycje końcowe uzyskane przez kierowców z zespołu Benetton, a konkretnie przez Giancarla Fisichellę. Szkoda tylko, że w drugiej połowie sezonu Włoch nie zdobył żadnego punktu. Honor stajni Benetton w tym wyścigu próbował ratować Alexander Wurz, dla którego wyścig ten był ostatnim występem w barwach tego zespołu, ale pomimo startu z piątej pozycji, Austriak wyścig ukończył dopiero na pozycji siódmej. Również drugi kierowca z zespołu BAR, Ricardo Zonta po raz ostatni reprezentował barwy swego aktualnego zespołu, jednak ze względu na awarię silnika nie udało mu się ukończyć wyścigu.

Eddie Irvine dopiero drugi raz w tym sezonie wyścig ukończył na punktowanej pozycji. Rezultat ten nie wpłynął jednak na pozycję zespołu Jaguar w klasyfikacji konstruktorów i w swym debiutanckim sezonie zespół ten uplasował się dopiero na dziewiątej pozycji. Nie jest to jednak prawdziwy debiut, ponieważ w poprzednim sezonie zespół ten występował pod nazwą Stewart i zarobił znacznie więcej punktów. Niestety dla drugiego kierowcy reprezentującego barwy tej stajni ostatni wyścig sezonu okazał się wyjątkowo nieudany, ze względu na groźnie wyglądający wypadek. Na szczęście Johnny Herbert, bo o nim właśnie mowa, wyszedł z tego wypadku bez poważniejszych obrażeń, chociaż słowo "wyszedł" jest nieodpowiednie, ponieważ w opuszczeniu bolidu Brytyjczykowi pomagali członkowie ekipy ratunkowej. Być może nie jest to zbyt szczęśliwe zakończenie przygody z Formułą Jeden, aczkolwiek zaczęła się ona w bardzo podobnych okolicznościach, ponieważ kiedy Herbert brał udział w swoim pierwszym wyścigu Formuły Jeden w 1989 roku, mechanicy z zespołu Benetton musieli pomagać mu przy wsiadaniu do bolidu. Było to spowodowane brakiem pełnego powrotu do sił po wypadku, jaki Brytyjczyk miał podczas wyścigu Formuły 3000 kilka miesięcy wcześniej.

Dla kierowców z zespołu Jordan ostatni wyścig sezonu nie okazał się zbyt łaskawy, zresztą podobnie jak i cały sezon 2000. Heinz-Harald Frentzen z wyścigu wycofał się po zaledwie siedmiu okrążeniach, natomiast Jarno Trulli dojechał do mety, ale na ostatniej pozycji. Obaj kierowcy w poprzednim sezonie zdobyli więcej punktów, zwłaszcza Frentzen i z pewnością chcieliby jak najszybciej zapomnieć o tegorocznym sezonie. Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku zespół Jordan co najmniej odzyska formę z sezonu 1999.

Trochę lepiej w stosunku do poprzedniego sezonu spisał się zespół Arrows. Nie jest to jakaś wielka rewolucja, ale jeśli w przyszłym sezonie zespół będzie się nadal rozwijał, to możliwa będzie rywalizacja z takimi zespołami jak Benetton czy Jordan. Na razie jednak trudno cokolwiek przewidzieć, zwłaszcza, że od przyszłego sezonu zespół ten będzie wyposażony w zmodyfikowaną wersję tegorocznych silników Peugeot, używanych przez zespół Prost, a właśnie ten zespół okazał się najgorszym zespołem sezonu. Kierowcy reprezentujący barwy tego zespołu: Jean Alesi i Nick Heidfeld nie zdobyli w tym roku żadnego punktu i niejednokrotnie wyścigi kończyli na gorszych pozycjach od kierowców z zespołu Minardi. Być może zmiana producenta silników z Peugeot na Ferrari pomoże w odzyskaniu dobrej formy.

Do podsumowania pozostał już tylko zespół Sauber, ale w stosunku do poprzedniego sezonu zespół ten nie poczynił wyraźnych postępów i podobnie jak w przypadku zespołu Arrows, tu również trudno przewidzieć, jak zespół ten będzie się sprawował w następnym sezonie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Ricciardo: czternaste pole nie jest złe
19.04.2024  Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu
19.04.2024  Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu
19.04.2024  Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach
Tagi:
Grand Prix F1
Sepang

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca