|
|
|
|
|
|
F2: Wickens wygrał pierwszy wyścig w Walencji |
Na pozostałych stopniach podium stanęli Carlos Iaconelli i Kazim Vasiliauskas. |
|
•Marek Roczniak, 30 maja 2009, wyświetlenia: 3744 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Robert Wickens zdominował pierwszy wyścig Formuły 2 w Walencji, prowadząc od startu do mety w sobotnie popołudnie. Kanadyjczyk, podobnie jak podczas obydwu sesji kwalifikacyjnych, ponownie był najszybszym kierowcą na torze Ricardo Tormo i fakt, że do drugiego wyścigu także ruszy z pole position daje mu szansę na perfekcyjny początek sezonu.
Ruszający dzisiaj także z pierwszego rzędu Tobias Hegewald popisał się kiepskim startem i szybko stracił kilka miejsc. W tej sytuacji na drugie miejsce wysunął się od razu Andy Soucek, który początkowo trzymał się w miarę blisko Wickensa, ale po ośmiu okrążeniach zaczął już wyraźnie tracić dystans, aż w końcu z wyścigu wyeliminowała go awaria samochodu.
Gdy Soucek zaczął gwałtownie zwalniać w okolicy zakrętu nr 14, za nim w niewielkiej odległości jechali Carlos Iaconelli i Hegewald. Ten pierwszy zdołał bez większych problemów wyprzedzić Hiszpana, jednak Hegewald nie wiedział za bardzo, którędy ma ominąć przeszkodę i w końcu zaczepił o tył bolidu Soucka, po czym wpadł w poślizg i wylądował poza torem, także kończąc udział w tym wyścigu.
Incydent ten spowodował wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa, pozbawiając tym samym Wickensa znacznej przewagi, jaką miał on nad jadącym teraz na drugiej pozycji Iaconellim. Restart wyścigu nie przyniósł większych niespodzianek i Wickens znowu zaczął uciekać reszcie stawki, by na koniec mieć blisko cztery sekundy przewagi nad Iaconellim. Na najniższym stopniu podium stanął Litwin Kazim Vasiliauskas, który po świetnym starcie z P9 awansował od razu na P5, by skorzystać później z pecha Soucka i Hegewalda.
Michaił Aljoszyn podczas wznowienia wyścigu próbował wyprzedzić Vasiliauskasa w pierwszym zakręcie, ale musiał odpuścić i wtedy znalazł się pod dużą presją ze strony jadących za nim kierowców. Rosjanina próbował wyprzedzić Julien Jousse, ale został zmuszony do pojechania szeroko w zakręcie nr 2 i w efekcie stracił piąte miejsce na rzecz Philippa Enga. Austriak próbował później wyprzedzić Aljoszyna, ale nie udało mu się, a jakby tego było mało, na ostatnim okrążeniu wpadł w poślizg w zakręcie nr i ostatecznie finiszował dopiero na 12 pozycji.
Za Aljoszynem i Jousse linię mety jako szósty przekroczył Mirko Bortolotti, a punktowaną ósemkę zamknęli synowie byłych kierowców F1 – Henry Surtees i Alex Brundle.
•Formula 2 > 2009 > Walencja 1, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Robert Wickens | | Red Bull Lukoil | Williams JPH1 Audi | 23 | 37:03,621 | 10 |
2. | 17 | Carlos Iaconelli | | Iaconelli.com | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:03,870 | 8 |
3. | 21 | Kazim Vasiliauskas | | Darsena | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:05,241 | 6 |
4. | 15 | Michaił Aloszyn | | Red Bull Lukoil | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:08,554 | 5 |
5. | 4 | Julien Jousse | | E Leclerc | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:09,922 | 4 |
6. | 14 | Mirko Bortolotti | | Red Bull | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:10,904 | 3 |
7. | 7 | Henry Surtees | | Surtees | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:11,319 | 2 |
8. | 5 | Alex Brundle | | Sen GAC Nasstar | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:12,326 | 1 |
9. | 10 | Nicola de Marco | | I.T.A.S Spa | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:12,913 | |
10. | 2 | Sebastian Hohenthal | | Mafi Sweden team | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:13,976 | |
11. | 18 | Natacha Gachnang | | Motorex | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:14,982 | |
12. | 33 | Philipp Eng | | European Racing Events | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:17,675 | |
13. | 11 | Jack Clarke | | KSS Design Group | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:17,916 | |
14. | 27 | German Sanchez | | Go Karts Orihuela Costa | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:17,994 | |
15. | 6 | Armaan Ebrahim | | JK Racing | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:18,942 | |
16. | 31 | Jason Moore | | Olney Tyres and Exhausts | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:20,724 | |
17. | 23 | Henri Karjalainen | | Everyman LTC Rakennus | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:22,076 | |
18. | 20 | Jens Höing | | HASKAMP and Societe Generale | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:25,218 | |
19. | 24 | Tom Gladdis | | Marrache and Co | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:27,296 | |
20. | 9 | Pietro Gandolfi | | Piscine Laghetto | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:37,711 | |
21. | 3 | Jolyon Palmer | | Comma | Williams JPH1 Audi | 23 | +0:48,195 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 22 | Andy Soucek | | FK-Automotive | Williams JPH1 Audi | 14 | | |
| 8 | Tobias Hegewald | | Interwetten | Williams JPH1 Audi | 14 | | |
| 25 | Milos Pavlovic | | Bobby Tech | Williams JPH1 Audi | 4 | | |
| 16 | Edoardo Piscopo | | Auto Capital | Williams JPH1 Audi | 3 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|