|
|
|
|
|
|
Ekstrom na pole position w DTM, Tarquini w WTCC |
Krótki raport i wyniki kwalifikacji DTM w Lausitz oraz WTCC w Walencji. |
|
•Marek Roczniak, 30 maja 2009, wyświetlenia: 2915 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Mattias Ekstrom zdobył pole position do jutrzejszego wyścigu DTM w Lausitz, choć niewiele brakowało, a udział w kwalifikacjach zakończyłby już na Q1 po tym, jak Audi założyło opady deszczu w dalszej fazie rywalizacji i nie wysłało swoich kierowców od razu na tor w celu ustanowienia czasu na slickach.
Zamiast tego wyjechali oni na deszczowych oponach, aby zetrzeć z nich trochę gumy i przygotować je do uzyskiwania od razu dobrych czasów, gdy spadnie deszcz. Deszcz spadł jednak wcześniej i gdy wielu innych kierowców miało już ustanowiony czas na slickach, Ekstrom, Martin Tomczyk, Tom Kristensen Oliver Jarvis i Alexandre Premat znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji.
Jedynie aktualny mistrz Timo Scheider zdołał wcześniej zapewnić sobie awans do Q2, a wymienieni wyżej kierowcy musieli walczyć na mokrym torze o ostatnie miejsce premiowane awansem do dalszej części. Uplasował się na nim Ekstrom, który później przeszedł także do Q3 i Q4, pokonując tam dwójkę kierowców Mercedesa – Gary'ego Paffetta i Paula di Restę. Paffett ze względu na karę za kolizję w Hockenheim wystartuje jednak z siódmej pozycji, a więc w pierwszym rzędzie obok Ekstrooma ustawi się di Resta.
Scheider nie zdołał wejść do Q4 i musiał zadowolić się czwartą pozycją startową – wraz z nim z drugiego rzędu wystartuje Mike Rockenfeller w zeszłorocznym Audi A4. Największym pechowcem był Ralf Schumacher, który ze względu na problemy z silnikiem w swoim Mercedesie nie przejechał ani jednego okrążenia w kwalifikacjach i wystartuje jutro z ostatniej pozycji.
Bardziej spokojny przebieg miały dzisiejsze kwalifikacje WTCC w Walencji, gdzie cztery czołowe pozycje startowe przypadły kierowcom fabrycznym Seata. Pole position na ostatnim okrążeniu w Q2 zapewnił sobie Gabriele Tarquini, pokonując zespołowego kolegę i zarazem lidera mistrzostw Yvana Mullera o 0,232 sekundy.
Z drugiego rzędu do pierwszego z jutrzejszych wyścigów na torze Ricardo Tormo wystartują Jordi Gene i Tiago Monteiro, a za nimi ustawią się na starcie najszybsi kierowcy BMW i Chevroleta – Augusto Farfus i Alain Menu. Z kierowców niezależnych zdecydowanie najlepiej spisał się Tom Coronel w benzynowym Seacie, który nie tylko wszedł do Q2, ale pokonał tam także Roberta Huffa i Nicolę Lariniego z Chevroleta oraz fabrycznego kierowcę Seata – Rickarda Rydella.
Tymczasem oprócz Farfusa do Q2 nie wszedł dzisiaj żaden inny kierowca fabryczny BMW. Najszybszy z nich – Jorg Muller zakwalifikował się n 11 pozycji, a tuż za nim na starcie ustawią się Alex Zanardi, Sergio Hernandez i Andy Priaulx.
•Kwalifikacje WTCC w Walencji | | | | | P. | Kierowca | Samochód | Czas okr. |
|
1. | Gabriele Tarquini | SEAT | 1:44.414 |
2. | Yvan Muller | SEAT | 1:44.646 |
3. | Jordi Gene | SEAT | 1:44.826 |
4. | Tiago Monteiro | SEAT | 1:44.896 |
5. | Augusto Farfus | BMW | 1:45.080 |
6. | Alain Menu | Chevrolet | 1:45.314 |
7. | Tom Coronel | SEAT | 1:45.423 |
8. | Robert Huff | Chevrolet | 1:45.440 |
9. | Rickard Rydell | SEAT | 1:45.538 |
10. | Nicola Larini | Chevrolet | 1:45.702 |
11. | Jorg Muller | BMW | 1:46.126 |
12. | Alex Zanardi | BMW | 1:46.221 |
13. | Sergio Hernandez | BMW | 1:46.250 |
14. | Andy Priaulx | BMW | 1:46.331 |
15. | Felix Porteiro | BMW | 1:46.426 |
16. | Stefano D'Aste | BMW | 1:46.525 |
17. | Mehdi Bennani | SEAT | 1:46.615 |
18. | Marin Colak | SEAT | 1:46.633 |
19. | Tom Boardman | SEAT | 1:47.439 |
20. | Vito Postiglione | BMW | 1:47.462 |
21. | Franz Engstler | BMW | 1:47.547 |
22. | Viktor Shapovalov | Lada | 1:47.901 |
23. | Kristian Poulsen | BMW | 1:48.492 |
24. | Kirill Ladygin | Lada | 1:48.530 |
25. | Jaap van Lagen | Lada | - |
| |
|
|
•Kwalifikacje DTM w Lausitz | | | | | P. | Kierowca | Samochód | Czas okr. |
|
1. | Mattias Ekstrom | Audi | 1:33.205 |
2. | Paul di Resta | Mercedes | 1:33.534 |
3. | Mike Rockenfeller | Audi | - |
4. | Timo Scheider | Audi | 1:33.983 |
5. | Bruno Spengler | Mercedes | 1:34.188 |
6. | Jamie Green | Mercedes | 1:34.758 |
7. | Gary Paffett | Mercedes | 1:33.435 |
8. | Maro Engel | Mercedes | 1:35.683 |
9. | Katherine Legge | Audi | 1:35.526 |
10. | Markus Winkelhock | Audi | 1:35.854 |
11. | Tomas Kostka | Audi | 1:36.424 |
12. | Mathias Lauda | Mercedes | 1:36.553 |
13. | Christian Bakkerud | Audi | 1:37.522 |
14. | Susie Stoddart | Mercedes | 1:38.581 |
15. | Alexandre Premat | Audi | 1:33.578 |
16. | Martin Tomczyk | Audi | 1:33.957 |
17. | Tom Kristensen | Audi | 1:34.571 |
18. | Oliver Jarvis | Audi | 1:34.648 |
19. | Ralf Schumacher | Mercedes | - |
| |
|
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|