F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mosley: Przyszłość F1 jest bezpieczna

"Myślę, że F1 będzie w bardzo dobrej kondycji, z producentami czy bez nich".
Marek Roczniak, 31 lipca 2009, wyświetlenia: 2053<< | lista | T- | T+ | >>
Prezydent FIA – Max Mosley jest przekonany, że przyszłość Formuły 1 rysuje się w jasnych barwach pomimo decyzji BMW o wycofaniu się z tego sportu z końcem sezonu 2009.

Zdaniem Mosleya decyzja niemieckiego koncernu nie stanowi powodu do obaw dla FIA, jeśli chodzi o przyszłość F1. „Mamy trzy nowe zespoły i kilka więcej, które także chciałyby wejść” – powiedział Brytyjczyk w wywiadzie dla BBC Sport. „Jeśli więcej producentów samochodów odejdzie to mamy ludzi, którzy ich zastąpią”.

„Myślę, że F1 będzie w bardzo dobrej kondycji, z producentami czy bez nich. Żałuję odejścia BMW, ponieważ to bardzo ważny koncern i byli bardzo konkurencyjni w F1, ale to jest coś, czego spodziewaliśmy się po dużych producentach. Nie ma takiej możliwości, aby wydawali takie sumy na F1 jak obecnie, podczas gdy przemysł samochodowy jako całość ma tak duże problemy”.

„Wszystkie te koncerny mają problemy, zamykają swoje fabryki, zatrudniają ludzi na krótkie kontrakty i w wielu przypadkach polegają nawet na pieniądzach podatników, poprzez takie rzeczy jak tzw. scrapping scheme (przyznawanie dotacji na nowe samochody wszystkim, którzy złomują stare). Nie pasuje do tego zbytnio wydawanie wielkich sum na F1, zatem musimy obniżyć koszty, aby pokazać im, że nie marnują pieniędzy”.

Źródło: GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
24.05.2021  Max Mosley nie żyje
15.04.2020  Mosley: Sezon 2020 powinien zostać odwołany
12.02.2019  Mosley popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo do F1
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
Tagi:
FIA
BMW
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 31.07.2009 12:20[!]
Producenci zrzeszeni w FOTA w 2010 mający fabryczne teamy to już tylko Ferrari (FIAT), Renault, Toyota. Jest też Mercedes mający McLarena, ale nie posiada tam przecież większości udziałów. Mamy zatem definitywny odwrót wielkich koncernów samochodowych z F1. Ci, którzy przyszli pod koniec lat 90-tych i na początku XXI w. stopniowo się wycofują. Pamiętajmy, że mimo różnych oświadczeń z tego roku (nawet z ostatnich dni) to żaden zespół z tej trójki tak naprawdę nie jest na 100% pewien, że będzie w F1 za rok. Mamy więc powrót zespołów prywatnych. Czyż nie tego chcieli kibice?
Dżejson, 31.07.2009 13:55[!]
McLaren to jest taki półprywatny, bo ok. 40% akcji (jak nie więcej) ma Mercedes :)
ergie, 31.07.2009 18:38[!]
I oby ta tendencja się utrzymała. Żeby jeszcze jakiś prywaciarz wykupił SF to byłbym cały happy. I znowu mógłbym z czystym sercem stać się czerwony o pięt po czubek głowy.
rafaello85, 31.07.2009 21:40[!]
ergie--> hehe, Ty to masz marzenia:D


Nie wydaje mi się żeby jakikolwiek producent jeszcze opuścił F1. BMW na pewno ktoś wykupi, a jesli nawet nie to i tak będziemy mieć 12 zespołów w stawce.
tzw79, 31.07.2009 22:27[!]
@ergie - Ferrari to nikt nie wykupi bo Ferrari jest legendą zarabiającą sama na siebie,
nie tylko na sprzedazy aut (które nawet w keyzysie znajda chętnych) ale tez na całej otoczce zwiazanej legenda marki np. gadżety itp.
Fiat nie odda takiej perły komukolwiek, prędzej pozbędzie sie innych marek.
Kamikadze2000, 01.08.2009 15:08[!]
Ja również wierzę, że F1 swoje problemy ma za sobą. Szkoda, że BMW odeszło, no ale trzeba się z tym pogodzić. Teraz, po podpisaniu Concorde Agreement, ten sport, przynajmniej do roku 2012 (rzekomego końca świata!) powinien być bezpieczny. Ja wierzę, że wszystko będzie dobrze...

@ergie - F1 musi mieć w swych szeregach, zarówno prywatne stajnie, jak i fabrycznych! To są MŚ, a nie juniorskie serie, gdzie startują sami prywaciarze.
YAHoO, 02.08.2009 20:43[!]
FIAT byłby głupcem, gdyby sprzedał Ferrari. Ktoś wyżej napisał - na dobrą sprawę ta firma zarabia sama na siebie i jest to jedna z nielicznych marek, która przynosi zysk (czytałem że w 2008 roku Ferrari miało zysk "na czysto" 340 mln). Tak więc FIAT "od siebie" nie dokłada do F1 tak dużo jak mogłoby się wydawać :)

No i nie liczyłbym McLaren'a jako do końca zespołu prywatnego - Mercedes ma na ten zespół tak wielki wpływ, że głowa mała.

EDIT/
Gwoli ścisłości - Ferrari zaczęło należeć do FIAT'a od 1969, czyli już 40 lat jest w rękach włoskiego koncernu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca