F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari prosi o zgodę na testy Schumachera w F60

SpeedTV twierdzi, że zespoły należące do FOTA udzieliły już na to zgody.
Marek Roczniak, 31 lipca 2009, wyświetlenia: 7872<< | lista | T- | T+ | >>
Ferrari wysłało list do FIA i innych zespołów startujących obecnie w Formule 1 z prośbą o zgodę na jeden dzień testów Michaela Schumachera w tegorocznym bolidzie na torze Mugello.

Przepisy o zakazie testów w trakcie sezonu oznaczają, że Schumacher nie może poprowadzić poza weekendem GP tegorocznego bolidu F1 ze zmienioną aerodynamiką i oponami slick, którym jeszcze nigdy nie jeździł. Dozwolone są jedynie ograniczone testy aerodynamiczne w linii prostej, a to nie zadowala Niemca, dlatego rozpoczął on dzisiaj jazdę Ferrari z 2007 roku na torze Mugello, aby móc jak najlepiej przygotować się do swojego powrotu.

Okazuje się jednak, że Ferrari wystąpiło z prośbą o uczynienie wyjątku i umożliwienie Schumacherowi przeprowadzenia jednodniowego testu za kierownicą F60, aby mogli dobrze ocenić, czy siedmiokrotny mistrz świata może rzeczywiście zastąpić Felipe Massę w Grand Prix Europy. Amerykańska telewizja SpeedTV twierdzi, że zespoły należące do FOTA udzieliły już na to zgody, a więc Ferrari czeka już tylko na odpowiedź Williamsa, Force India i oczywiście FIA.

Wiceprezes FOTA – John Howett powiedział amerykańskiej telewizji: „Sądzę, że wszystkie zespoły należące do FOTA wyraziły już na to zgodę. Sytuacja z Felipe jest bardzo niefortunna i jest to sportowy gest, jaki – jesteśmy pewni – zostanie doceniony przez Ferrari”. Zamknięcie fabryk na dwa tygodnie w trakcie letniej przerwy oznacza, że test Schumachera w F60 musi się odbyć albo w ten weekend, albo w tydzień, na końcu którego rozegrane zostanie już GP Walencji.

Źródło: GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
FOTA
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Falarek, 31.07.2009 21:39[!]
Ludzie ale p...... Przecież nikt nie zmuszał Toro Rosso aby zmieniali kierowców to była decyzja zespołu i wiedzieli co się z tym wiąże. Z Ferrari jest inna sytuacja bo musieli nagle szybko szukać zastępcy oni się o to nie prosili.
zgf1, 31.07.2009 21:41[!]
Smiesza mnie te slowa nienawisci skierowane juz w Ferrari i MS.


Oni poprosili o testy, wiele zespolow sie zgodzilo nawet McLaren wiec dlaczego robic wojne?!
To ostatnia szansa zobaczyc Schumachera, chyba chcecie aby on prezentowal pelnie formy?
Zeby mogl powalczyc czy to z Raikkonenem czy Hamiltonem?

Czyz nie chcieliscie zobaczyc takich potyczek?!


Jeden dzien testow to nie duzo, MS nie jezdzil praktycznie od trzech lat, inni kierowcy sa wjezdzeni, maja za soba zimowe testy, wyscigi w roznych warunkach, co zlego w sprobowaniu wyrownania szans?

A moze przeciwnicy MS wlasnie obawiaja sie rownych szans, ze moze kogos pokonac, byc szybszy bo wtedy trzeba bedzie uznac, ze jednak ten kierowca jest na prawde wspanialy? Ludzie troche luzu.



Kolejna sprawa to tez kwestia bezpieczenstwa.
akkim, 31.07.2009 21:52[!]
zgf1>>> ależ ja mam pełny luz i nie mam w sobie za grosz jakiejś nienawiści. Cieszę się, bo Go obejrzę w Belgii /jeżeli będzie tam jechał oczywiście/. Chodzi o to, że zdarzało się dawniej dość szczególne traktowanie Mistrza i przeciwnik jego talentu a jest ich tu wielu wykorzystuje taki incydent aby Mu / Im / dokopać. McLaren i Ferrari to od bardzo wielu lat zdecydowane i różne "obozy". Ja, całkiem poza tymi obozami jestem.

Ps. Powstał precedens, a skoro powstał trudno go nie skomentować. I tyle.
kondi2111, 31.07.2009 22:12[!]
rafaello85@ - Proszę Cię, powiedz zupełnie szczerze czy gdyby chodziło o McLarena a nie Ferrari miałbyś to samo zdanie? :)
zgf1@- Ja nie widzę tutaj słów nienawiści. Chodzi o równe traktowanie wszystkich zespołów. Wiecie doskonale, że gdyby Toro Rosso poprosiło o dzień testów, zostaliby co najmniej wyśmiani.

Pomyślcie Panowie i Panie. Ferrari ma kierowców testowych, tak? Jeśli nie chcą jechać w wyścigu w razie gdy pierwsza dwójka jest niedysponowana, to powiedzcie mi proszę po jakiego są zatrudnieni w zespole jako kierowcy testowi? W takim razie Ferrari mogło zatrudnić Szumiego jako trzeciego kierowcę, a nie doradcę i nie byłoby tego całego cyrku.

I proszę Was, nie piszcie, że wszystkie zespoły FOTA wyraziły zgodę, włącznie z McLarenem! Przecież w całym tym zamieszaniu z Szumim chodzi tylko o kasę i próbę zmycia złego wizerunku po ostatnich gorących miesiącach, więc jak mogliby się nie zgodzić?

Kończąc: jest to bardzo nie fair! Jeśli Schumi nie jest pewny, jest cała masa innych kierowców, którzy wskoczą do bolidu bez tych całych ceregieli.
akkim, 31.07.2009 22:19[!]
kondi2111><>>
Pytasz się po co to, i w sumie dlaczego ???
A sam sobie Tutaj już odpowiedziałeś, Nasz Drogi Kolego.
rafaello85, 31.07.2009 22:28[!]
kondi2111---> gdyby chodziło np o Hakkinena to JAK NAJBARDZIEJ!!!! Chciałbym go ponownie zobaczyć na torze, właśnie w McLarenie. Jak za starych dobrych lat. Ale ja tu nie mam nic do powiedzenia. Decyduje FOTA i ( przede wszystkim ) FIA.
PawełJ, 31.07.2009 22:35[!]
Po pierwsze wkur***** już ludzie powołujący się na przykład ALG. To że on nie to i Schumi nie. A to dwie zupełnie inne sytuacje. Jak ktoś trafnie zauważył ToroRosso świadomie, samo zdecydowało o takiej zmianie i nota bene ogłosili to w poniedziałek rano. A w piątek już były testy do GP! Więc nawet kwestia że czasu było mało. Ale tak czy inaczej tam świadoma zmiana. Tu wymuszona kontuzją Felipe Massy.

Aha, a Ci którzy tak głośną krzyczą że NIE powinien jeździć chcieli aby Michael się zbłżnił. Sadzą że jak po takiej długiej przerwie wsiądzie bez testów to skompromituje. I boją się że jak testowałby to wtedy byłby groźny i jak to mówi Borowczyk "konkurencyjny" :D

Konsensus leży w tym że antyfani Schumachera są przeciw bo... nie lubią go. A ja np. kibicem Ferrari i Michaela nie jestem. Ale doceniam jego klasę i teraz życzę mu jak najlepiej. I tak jak rafaello85 wymienił Hakkinena. Ja też chętnie zobaczyłbym go znowu. I chciałbym aby w McLarenie mógł testować ;]

Pozdrawiam
paolo, 31.07.2009 22:42[!]
To, że FOTA nie lubi Williamsa i Fi nie znaczy, że nie dostaną kasy od Berniego za rekordowe zyski po powrocie Schumachera. Co więcej to są zespoły, które z tej dodatkowej kasy będą najbardziej zadowolone. Skoro najwięksi rywale Ferrari są za to dlaczego kopciuchy miałyby pogardzić kasą?
kondi2111, 31.07.2009 22:50[!]
Dobre porównanie. Właśnie o to mi chodziło - równi i równiejsi. W przypadku Hakkinena zapewne byłoby podobnie. Ale jeśli powiedzmy Gene czy de la Rosa chcieliby testować byłoby to niemożliwe.
I śmiejcie się ze mnie ile chcecie, ale chodzi mi tylko o zasady, które powinny obowiązywać wszystkich, łącznie z Schumim.

Paweł,
mówiąc językiem bardziej parlamentarnym. Torro Rosso nie prosiło bo znało z góry odpowiedź. A Ferrari nie musiałoby prosić gdyby za sterami siadł Marc Gene! To był ich pomysł z Michaelem, więc powinni wiedzieć co robią decydując się na to.
akkim, 31.07.2009 22:56[!]
O tak rafaello Hakkinen to klasa,
też chciałbym zobaczyć Jego i Kimasa.
Choć z tymi Finami istna zawierucha,
jeden mówi nie pić, a drugi nie słucha.
rafaello85, 31.07.2009 23:28[!]
kondi2111---> z tymi "równymi" i "równiejszymi" to już sam sobie dopowiedziałeś...

A ja nie obstaję przy żadnej opcji w przypadku Schumachera. Pozwoluą mu testować F60 - ok. Nie pozwolą - też ok.
A.S., 31.07.2009 23:45[!]
Albo mamy w tym sporcie jakieś zasady albo nie. Nie rozumiem takiego tłumaczenia,: bo to Schumacher i trzeba dać mu szansę się przygotować. A co inni kierowcy to pies?
Jeśli Niemiec będzie mógł testować, to F1 po raz kolejny się sk..wi i pokaże, że jej podstawową zasadą to brak zasad.
Jeśli zasada braku testów w trakcie sezonu dla nowych kierowców jest zła to trzeba ją zmienić, ale dla wszystkich, a nie dla wybrańców i świętych krów!
Catolico_Bueno, 01.08.2009 00:37[!]
Wielki Miszcz Zakonu nie jest kierowcą z którym sympatyzuję. Padają tu różne stwierdzenia, m.in.: że Miszcz będzie mógł testować. Pytanie zasadnicze brzmi - co WMZ będzie testować? Nowy pakiet, który jest przygotowywany na Valencję? Moim skromnym zdaniem Wielki Miszcz Zakonu będzie testował przede wszystkim samego siebie oraz własne możliwości. Jeżeli stanie się inaczej, a Ferrari będzie chciało przemycić coś więcej, czytaj testować inne elementy prócz Wielkiego Miszcza, nie należy ich próśb spełniać nigdy więcej. Prawo przyciągania mówi - 'Proś, a będzie Ci dane.' Pomimo tego, że sympatyzuje z innymi kierowcami, nie rozumiem oburzenia tych, którzy widzą w tym niecny plan Ferrari. Ferrari prosi, Fota wyraża zgodę - po prostu wszyscy grają fair.
paolo, 01.08.2009 01:15[!]
Catolico_Bueno: Niech moc będzie z tobą.
Kamikadze2000, 01.08.2009 15:13[!]
Moim zdaniem powinni udostępnić mu takie testy. Choćby z szacunku do Michaela, Felipe i całego Ferrari. I wierzę, że taką zgodę dostaną!!!
maroo, 02.08.2009 16:21[!]
noofaq, 31.07.2009 17:39 "lubię i cenię Schumachera ale jestem przeciwny... czemu akurat on ma mieć fory? czemu ALG nie miał takiego czegoś?"

noofag -po co to ramolenie i zrzędzenie wiecznie niezadowolonego, co Ci jest? Może do lekarza? Jakie fory? Ferrari wystosowało zapytanie, uczciwie i do wszystkich - zapytali swoich konkurentów, pytają tych co rządzą. Więc gdzie tu jakieś fory które w Twoim zdaniu odebrac można nijak inaczej jak coś niesprawiedliwego? Zapytali - jeśli wszyscy się zgodza, nie widze niczego złego, nie widzę faworyzowania czy nieuczciwości. Czysta sprawa.

I przepraszam teraz wszystkich użytkowników F1WM ale nie moge już czytac tego pi*r****nia że SF to że MsC tamto , że żal że sramto siamto -kurna co za ludzie. Pisanie bzdur że to łamanie regulaminu, że inni tak nie mieli, że swieta krowa wraca - to wszystko podsycone jest zwykłą zawiścią, może jakimś trendem i moda że przecież trza MsC zrównać z błotem... Co Wy sobie jakieś frustracje wynagradzacie tymi tekstami"? Czytajcie co piszecie ludzie bo niektórzy poziom starego barana prezentują.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca