F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Makinen: Raikkonen stanie na podium

Raikkonen zajmuje obecnie czwarte miejsce w grupie N i siedemnaste w klasyfikacji ogólnej.
Mateusz Furgał, 31 lipca 2009, wyświetlenia: 5639<< | lista | T- | T+ | >>
Czterokrotny rajdowy mistrz świata Tommi Makinen uważa, że Kimi Raikkonen będzie walczył o miejsce na podium w Grupie N w trwającym właśnie Rajdzie Finlandii.

Abarth Grande Punto Raikkonena jest obecnie czwarty w swojej klasie. Przed swoim debiutem w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Fin przejechał jedynie 250 km na odcinkach szutrowych, ale już niejednokrotnie w ciągu dnia plasował się w czołowej trójce na poszczególnych odcinkach specjalnych.

Mistrz Formuły 1 z sezonu 2007 przyznał, że był zbyt ostrożny na niektórych sekcjach dziś rano, ale Makinen stwierdził, że jazda sprawia Raikkonenowi dużo przyjemności. Zapytany o to, czy był zaskoczony jego szybkością, Makinen odpowiedział: „Nie, nie jestem. Wy możecie być, ale ja siedziałem z nim i patrzyłem jak prowadzi. Jest bardzo naturalny w sposobie, jakim jeździ. Nie jest agresywny, ani nic z tych rzeczy i wie, gdzie się znajduje. Nie sądzę, że jest wielu kierowców, którzy mogliby wsiąść do samochodu i zrobić to, co on robi”.

Makinen dodał, że Raikkonen na pewno byłby rajdowym mistrzem świata, jeśli zdecydowałby się wcześniej na rajdy zamiast wyścigów: „Z pewnością byłby mistrzem, jeśli przyszedłby tu bezpośrednio. Nie ma co do tego wątpliwości od strony jego umiejętności. Jedyną rzeczą, która może go w tej chwili spowalniać to komunikacja z pilotem. To jest coś zupełnie nowego dla niego. To jest duże wyzwanie w porównaniu do F1”.

Pomimo wytypowania Raikkonena jako pretendenta do podium, Makinen uważa, że powinien on skoncentrować się na ukończeniu imprezy: „Zdobędzie wiele doświadczenia, jeśli uda mu się ukończyć rajd bez problemów” – powiedział. „Obszary takie jak komunikacja z pilotem naprawdę się poprawią, jeśli będzie jechał przez trzy dni – na to czekamy”.

Raikkonen przyznał, że planuje przyspieszyć drugiego dnia rajdu: „Z pewnością mogłem pojechać szybciej, ale w tej chwili nie ma to sensu” – powiedział. „Pod koniec dnia starałem się jechać nieco szybciej i czułem się coraz pewniej. Dziś rano popełniłem dwa błędy: dwukrotnie przestrzeliłem zakręt – na drugim i czwartym odcinku specjalnym. Popołudniu nie popełniłem żadnego błędu.”

Kaj Lindstrom, pilot Raikkonena dodał: „Wszystko idzie bardzo dobrze. W niektórych bardzo szybkich miejscach zrobienie notatek jest nieco kłopotliwe, ale nie wprowadzamy zmian do nich. Nie trzeba tego robić jeśli od początku zrobi się je dobrze. W porządku, poprawiliśmy je w dwóch miejscach, w których straciliśmy czas dziś rano, ale poza tym nie zmieniliśmy nic.”

Raikkonen nie jest jedyną gwiazdą Formuły 1, która jest obecna na imprezie. Oprócz niego, jako kibic pojawił się Sebastian Vettel, a Heikki Kovalainen będzie oglądał swojego rodaka od jutra.

Partner Raikkonena z zespołu Tommi Makinen Racing – Anton Alen, jest drugi w Grupie N. Liderem jest Juho Hanninen z przewagą ponad 50 sekund. Dziś do rozegrania pozostał jedynie superoes.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
15.04.2023  Kwiat: Miałem propozycję zastąpienia Raikkonena w Ferrari
11.11.2022  Kimi Raikkonen - wyjątkowa biografia
19.09.2022  Brown: System punktów uniemożliwiłby debiuty Kimiego i Maksa
18.05.2022  Surer: Alfa Romeo złapała oddech po odejściu Raikkonena
Tagi:
Raikkonen K.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marrcus, 01.08.2009 11:58[!]
S2000 są klasyfikowane w gr. N4, FIA dokłada im kilogramy żeby 'wyrównać' szanse z N'kami, S2000 wcale nie jest aż takie szybkie widać w MP czy PWRC, że N'ka wygrywa z S2000. Zalezy od tras ale na szybkichszutrach N se dobrze radzą.
paolo, 01.08.2009 14:52[!]
marrcus: Zapytaj Bufiego co jest lepsze. Zgadnij co odpowie? Jeśli S2000 przegrywa z Nką to wina w 100% leży po stronie kierowcy. Gdziekolwiek. Stare przepowiednie, że wyższy moment pomoże w walce na wolnych grząskich szutrach dawno legł w gruzach. N ka jest za ciężka i się w piachu zapada, a S2000 mimo gorszej charakterystyki silnika przelatuje nad koleinami. V max można sobie wsadzić nawet na naszych (bardzo szybkich) szutrach. Wszelkie tego typu mity dawno zostały obalone. Ostatnio nawet ci co je szerzyli przyznają (jeżdżąc już w s2000) że nie korzystają z "najdłuższych" skrzyń. Njajlepszym przykładem był Meeke, który na naszym "niebezpiecznie" szybkim polskim objechał S1600 w C2R2 z Vmax 162 km/h. Wyniki w MP i PWRC wskazują jedynie na to, że Bufi jest kosmitą, a w PWRC (PCWRC) jeżdżą frajerzy (z reguły wygrywa szejk Nasser, czterokrotny olimpijczyk w strzelaniu do rzutków i rywal Hołka w piaskownicy). Chcesz sprawdzić Nkę? Wystaw ją w IRC. Powodzenia.
Kamikadze2000, 01.08.2009 15:17[!]
Powodzenia Kimi!!! Oby tak dalej!!!
marrcus, 01.08.2009 15:56[!]
no w irc nie isnieją niemal N'ki, ale czołowi w nich tez nie jezdzą, na równych asfaltach nie mają szans. ale naniektórych trasach strata nie wcale taka wielka

ale Sandel (mis JWRC) w PWRC w s2000 dostał lanie od szejka w równej walce na sardynii
kumien, 01.08.2009 16:57[!]
FIA się w rajdach wypaliła. Nie ma pomysłu, a wprowadzenie S2000+ to tylko takie łatanie na szybko. Nikt nie chce usiąść do sprawy poważnie i znależć jakieś rozwiązanie. Niby mają zrobić 4-5 klas, bo teraz jest tak, że w N1 staruje jedna osoba lub dwie. Jak odeszły papierosy to wszystko się posypało :/ Dla mnie dzień, w którym UE zakazal reklam papierosów to koniec rajdów. Po tym dniu w Polsce zaczęła się posucha, a w świecie kłopoty Mistubishi, później Subaru.
To co zauważył Paolo. Nasi kierowcy to kolesie z kasą, którzy udają, że potrafią jeździć. Niestety, ale takie talenty jak Witas i Pelikan to talenty zmarnowane. Najdosadniej pokazał to Boufier, który objechał naszych mistrzów w pierwszym roku startów. Oni znają OSy jak własną kieszeń, upalają a i tak złoił im skórę.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca