|
|
|
|
|
|
IndyCar: Znów fotofinisz na Chicagoland Speedway |
Ryan Briscoe po dzisiejszym zwycięstwie jest coraz bliższy mistrzostwa w tym sezonie. |
|
•Bartosz Pyciarz, 30 sierpnia 2009, wyświetlenia: 3398 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ryan Briscoe pokonał Scotta Dixona w bardzo emocjonującym wyścigu IndyCar Series na owalu w Chicago. Australijczyk pomimo sporej starty na pit-stopie w środku wyścigu, pokonał Nowozelandczyka o 0,0077 sekundy, a 13 aut zmieściło się w 0,8 sekundy starty do zwycięzcy. Pierwsze podium w tej serii zdobył Mario Moraes z zespołu KV Racing.
Briscoe po starcie pole position kontrolował pierwszą część wyścigu, a jego plecy osłaniał partner z zespołu Penske – Helio Castroneves. Trzeci jechał Scott Dixon, który jak na mistrza przystało został liderem w pit-stopach, ale zdołał prowadzić tylko przez część okrążenia, bowiem za chwilę został wyprzedzony przez Briscoe.
Jednak za chwilę czwórka liderów (po dwa auta Ganassi i Penske) wjechała w dublowanych kierowców i zaczęło się zamieszanie. Lider spadł na czwarte miejsce, a Castroneves świetnie się odnalazł w tłoku i awansował z trzeciego na pierwsze miejsce na 75. okrążeniu. Niedługo potem duży wypadek miał Hideki Mutoh i na torze pojawił się pace car. Liderzy zjechali do boksów, a tam fatalny błąd popełnił Briscoe, który stanął za daleko od swojej obsługi i po wyjeździe z alei był poza czołową dziesiątką.
Kolejny okres żółtej flagi spowodował Marco Andretti i prawie cała stawka zdecydowała się kolejny raz zjechać do boksów, poza Tonym Kanaanem i Tomasem Scheckterem, którzy zostali liderami. Castroneves natomiast stracił dużo czasu i spadł w dół stawki, zostawiając duet Dixon-Franchitti na czele stawki. Briscoe zdołał dzięki przyciskowi push-to-pass w ciągu kilku okrążeń wrócić do czołówki, a błąd w boksie przytrafił się Franchittiemu, który w boksie najechał na przewód od "pistoletu" do przykręcania kół, a ten zaplątał mu się wokół koła. Szkot wrócił na tor na czwartym miejscu.
Opóźniony ostatni pit-stop pozwolił Castronevesowi wrócić na trzecie miejsce (a jechał już nawet na 12. miejscu), lecz problem w zawieszeniem w tylnym kole spowodował uderzenie w ścianę na 16. okrążeń przed metą i ostatni okres żółtej flagi. Ostatnie dziewięć okrążeń przebiegło pod znakiem walki Dixon-Briscoe, gdzie Australijczyk wyprzedzał rywala po zewnętrznej ostatniego zakrętu, a Nowozelandczyk odpowiadał tym samym na przeciwległej stronie toru. Na ostatnim okrążeniu sytuacja się powtórzyła i obaj niemal równocześnie przekroczyli linię mety. Wygrał jednak Briscoe, a był to czwarty w historii najciaśniejszy finisz.
Podium uzupełnił Mario Moraes, który ostatecznie pokonał Dario Franchittiego. Kolejny wyścig serii odbędzie się za dwa tygodnie na torze Motegi w Japonii. Będzie to już przedostatnia runda sezonu. Czy już tam Ryan Briscoe zapewni sobie mistrzostwo serii?
•IndyCar Series > 2009 > PEAK Indy 300, Chicagoland - 2,413 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 6 | Ryan Briscoe | | Penske Racing | Dallara Honda | 200 | 1h42m34,305 | 50 |
2. | 9 | Scott Dixon | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,008 | 40 |
3. | 5 | Mario Moraes | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 200 | +0:00,070 | 35 |
4. | 10 | Dario Franchitti | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,100 | 32 |
5. | 02 | Graham Rahal | | Newman/Haas/Lanigan Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,130 | 30 |
6. | 20 | Ed Carpenter | | Vision Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,167 | 28 |
7. | 06 | Oriol Servia | | Newman/Haas/Lanigan Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,261 | 26 |
8. | 23 | Tomas Scheckter | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,268 | 24 |
9. | 2 | Raphael Matos | | Luczo-Dragon Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,336 | 22 |
10. | 18 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,434 | 20 |
11. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,523 | 19 |
12. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,584 | 18 |
13. | 11 | Tony Kanaan | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,827 | 17 |
14. | 67 | Sarah Fisher | | Sarah Fisher Racing | Dallara Honda | 199 | 1 okr. | 16 |
15. | 14 | Ryan Hunter-Reay | | A. J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 199 | 1 okr. | 15 |
16. | 24 | Mike Conway | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 199 | 1 okr. | 14 |
17. | 13 | Ernesto Viso | | HVM Racing | Dallara Honda | 198 | 2 okr. | 13 |
18. | 33 | Robert Doornbos | | HVM Racing | Dallara Honda | 197 | 3 okr. | 12 |
19. | 98 | Jacques Lazier | | Team 3G | Dallara Honda | 195 | 5 okr. | 12 |
20. | 3 | Helio Castroneves | | Penske Racing | Dallara Honda | 184 | 16 okr. | 12 |
21. | 23 | Milka Duno | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 155 | 45 okr. | 12 |
22. | 4 | Dan Wheldon | | Panther Racing | Dallara Honda | 95 | 105 okr. | 12 |
23. | 27 | Hideki Mutoh | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 90 | 110 okr. | 12 |
| |
Pole position: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) - 1:41,633 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Tomas Scheckter (Dreyer/Reinbold #43) - 0:25,057 na 193 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) +2 pkt. Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|