F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

IndyCar: Znów fotofinisz na Chicagoland Speedway

Ryan Briscoe po dzisiejszym zwycięstwie jest coraz bliższy mistrzostwa w tym sezonie.
Bartosz Pyciarz, 30 sierpnia 2009, wyświetlenia: 3398<< | lista | T- | T+ | >>
Ryan Briscoe pokonał Scotta Dixona w bardzo emocjonującym wyścigu IndyCar Series na owalu w Chicago. Australijczyk pomimo sporej starty na pit-stopie w środku wyścigu, pokonał Nowozelandczyka o 0,0077 sekundy, a 13 aut zmieściło się w 0,8 sekundy starty do zwycięzcy. Pierwsze podium w tej serii zdobył Mario Moraes z zespołu KV Racing.

Briscoe po starcie pole position kontrolował pierwszą część wyścigu, a jego plecy osłaniał partner z zespołu Penske – Helio Castroneves. Trzeci jechał Scott Dixon, który jak na mistrza przystało został liderem w pit-stopach, ale zdołał prowadzić tylko przez część okrążenia, bowiem za chwilę został wyprzedzony przez Briscoe.

Jednak za chwilę czwórka liderów (po dwa auta Ganassi i Penske) wjechała w dublowanych kierowców i zaczęło się zamieszanie. Lider spadł na czwarte miejsce, a Castroneves świetnie się odnalazł w tłoku i awansował z trzeciego na pierwsze miejsce na 75. okrążeniu. Niedługo potem duży wypadek miał Hideki Mutoh i na torze pojawił się pace car. Liderzy zjechali do boksów, a tam fatalny błąd popełnił Briscoe, który stanął za daleko od swojej obsługi i po wyjeździe z alei był poza czołową dziesiątką.

Kolejny okres żółtej flagi spowodował Marco Andretti i prawie cała stawka zdecydowała się kolejny raz zjechać do boksów, poza Tonym Kanaanem i Tomasem Scheckterem, którzy zostali liderami. Castroneves natomiast stracił dużo czasu i spadł w dół stawki, zostawiając duet Dixon-Franchitti na czele stawki. Briscoe zdołał dzięki przyciskowi push-to-pass w ciągu kilku okrążeń wrócić do czołówki, a błąd w boksie przytrafił się Franchittiemu, który w boksie najechał na przewód od "pistoletu" do przykręcania kół, a ten zaplątał mu się wokół koła. Szkot wrócił na tor na czwartym miejscu.

Opóźniony ostatni pit-stop pozwolił Castronevesowi wrócić na trzecie miejsce (a jechał już nawet na 12. miejscu), lecz problem w zawieszeniem w tylnym kole spowodował uderzenie w ścianę na 16. okrążeń przed metą i ostatni okres żółtej flagi. Ostatnie dziewięć okrążeń przebiegło pod znakiem walki Dixon-Briscoe, gdzie Australijczyk wyprzedzał rywala po zewnętrznej ostatniego zakrętu, a Nowozelandczyk odpowiadał tym samym na przeciwległej stronie toru. Na ostatnim okrążeniu sytuacja się powtórzyła i obaj niemal równocześnie przekroczyli linię mety. Wygrał jednak Briscoe, a był to czwarty w historii najciaśniejszy finisz.

Podium uzupełnił Mario Moraes, który ostatecznie pokonał Dario Franchittiego. Kolejny wyścig serii odbędzie się za dwa tygodnie na torze Motegi w Japonii. Będzie to już przedostatnia runda sezonu. Czy już tam Ryan Briscoe zapewni sobie mistrzostwo serii?

IndyCar Series > 2009 > PEAK Indy 300, Chicagoland - 2,413 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 6Ryan BriscoePenske RacingDallara Honda2001h42m34,30550
2. 9Scott DixonTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda200+0:00,00840
3. 5Mario MoraesKV Racing TechnologyDallara Honda200+0:00,07035
4. 10Dario FranchittiTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda200+0:00,10032
5. 02Graham RahalNewman/Haas/Lanigan RacingDallara Honda200+0:00,13030
6. 20Ed CarpenterVision RacingDallara Honda200+0:00,16728
7. 06Oriol ServiaNewman/Haas/Lanigan RacingDallara Honda200+0:00,26126
8. 23Tomas ScheckterDreyer & Reinbold RacingDallara Honda200+0:00,26824
9. 2Raphael MatosLuczo-Dragon RacingDallara Honda200+0:00,33622
10. 18Justin WilsonDale Coyne RacingDallara Honda200+0:00,43420
11. 26Marco AndrettiAndretti Green RacingDallara Honda200+0:00,52319
12. 7Danica PatrickAndretti Green RacingDallara Honda200+0:00,58418
13. 11Tony KanaanAndretti Green RacingDallara Honda200+0:00,82717
14. 67Sarah FisherSarah Fisher RacingDallara Honda1991 okr.16
15. 14Ryan Hunter-ReayA. J. Foyt EnterprisesDallara Honda1991 okr.15
16. 24Mike ConwayDreyer & Reinbold RacingDallara Honda1991 okr.14
17. 13Ernesto VisoHVM RacingDallara Honda1982 okr.13
18. 33Robert DoornbosHVM RacingDallara Honda1973 okr.12
19. 98Jacques LazierTeam 3GDallara Honda1955 okr.12
20. 3Helio CastronevesPenske RacingDallara Honda18416 okr.12
21. 23Milka DunoDreyer & Reinbold RacingDallara Honda15545 okr.12
22. 4Dan WheldonPanther RacingDallara Honda95105 okr.12
23. 27Hideki MutohAndretti Green RacingDallara Honda90110 okr.12
Pole position: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) - 1:41,633 (+1 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Tomas Scheckter (Dreyer/Reinbold #43) - 0:25,057 na 193 okrążeniu
Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) +2 pkt.
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025
03.08.2023  O'Ward i Palou bliscy startu w piątkowych sesjach z McLarenem
23.06.2023  Alex Palou łączony z awansem do F1 w 2024 roku
21.10.2022  Latifi: Informacje o moim przejściu do IndyCar są nieprawdziwe
25.01.2022  Herta: Chciałbym spróbować sił w F1, gdyby pojawiła się okazja
Tagi:
IndyCar

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Anderis, 30.08.2009 21:01[!]
13 samochodów w 0,8 sekundy. :o Nigdy by mi nie przyszło do głowy, że takie coś jest wogóle możliwe. Jestem w szoku. :o
Dżejson, 30.08.2009 22:24[!]
W końcu to owal, więc pewnie jechało ich tam 2-3 rzędy po 4-5 samochodów w jednej linii :P
Mnichal, 30.08.2009 22:30[!]
Są gdzieś zdjecia foto finiszu tak jak np. w biegach?:D
Jacho, 30.08.2009 22:34[!]
Kamikadze2000, 30.08.2009 22:59[!]
Jest, jest, jest!!! :-)) - jak mawiał Kaziu Marcinkiewicz. Świetna robota Ryan !!! Mam nadzieje, że kolejne wyścigi również padną twym łupem !!! :-)) Co do ogólnego wyścigu, owal owalem, ale tak małe różnice, pomiędzy 13 samochodami, po 200 okrążeniach jest wręcz szokujące!!! Cieszy mnie tym bardziej fakt, że tym najlepszym okazał się mój faworyt - Briscoe !!! :-))
Hans_Kloss, 31.08.2009 00:16[!]
Briscoe! Ryan odnosi sukcesy :)
Adakar, 31.08.2009 05:24[!]
Dzejson,
W końcu to owal, więc pewnie jechało ich tam 2-3 rzędy po 4-5 samochodów w jednej linii :P

Wyobraźnia Cie ponosi Dzejson. 3-wide to maks, jakim mogą przez 1-3 kółka kierowcy pojechać obok siebie. 4-5 ? Nie wiem z JAKĄ prędkościa musiałby ten na zewnetrznej jechac i jaki miec super pakiet aero, żeby utrzymać pozycie wzgledem najniższego po wewnętrznej.

Chicagoland jest stworzony do takich finiszy i nie każdy owal gwarantuje takie wyniki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca