|
|
|
|
|
|
GP2: Hulkenberg wygrał główny wyścig w Portimao (aktualizacja) |
Niemiec pokonał startującego z pole position Pietrowa podczas rundy obowiązkowych postojów. |
|
•Marek Roczniak, 19 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 3342 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Nowy mistrz serii GP2 – Nico Hulkunberg wygrał przedostatni wyścig sezonu 2009 na torze Algarve, pokonując zdobywcę pole position Witalija Pietrowa podczas rundy obowiązkowych postojów. Dla Niemca było to już piąte zwycięstwo w tym sezonie.
Pietrow po w miarę udanym starcie prowadził w początkowej fazie wyścigu, utrzymując tuż za swoimi plecami Hulkenberga, także podczas wznowienia po neutralizacji. Była ona spowodowana koniecznością usunięcia z toru bolidu Edoardo Mortary, który spowodował kolizję z Javierem Villą w pierwszym zakręcie. Wkrótce jazdę zakończył także Karun Chandhok po awarii silnika.
Usunięcie bolidu Mortary zabrało porządkowym nadzwyczaj dużo czasu i samochód bezpieczeństwa zjechał z toru dopiero pod koniec czwartego okrążenia. Pietrow utrzymał prowadzenie podczas restartu, ale przed pierwszym zakrętem został atakowany przez Hulkenberga, który gdyby nie opóźnił zbytnio hamowania przed i nie pojechał za szeroko, już w tym momencie mógłby znaleźć się na prowadzeniu. Tak się jednak nie stało i Pietrow prowadził aż do swojego postoju.
Hulkenberg zmienił opony okrążenie wcześniej i swoje kółko wyjazdowe pokonał na tyle szybko, by po postoju znaleźć się przed Rosjaninem. Co ciekawe, kierowca ART Grand Prix ledwo co wyjechał z boksów przed Luką Filippim, który swój obowiązkowy postój wykonał kilka okrążeń wcześniej i mając przed sobą pusty tor zdołał nadrobić sporo czasu do Pietrowa i Hulkenberga. Tymczasem Pietrow po dość wolnym okrążeniu zjazdowym do boksów stracił w sumie trzy miejsca, powracając na tor za Lucasem di Grassim.
Z postojami dość długo zwlekali Michael Herck, Luiz Razia i Ricardo Teixeira, jadąc na trzech czołowych pozycjach przez kilka dobrych okrążeń. Kiedy je w końcu wykonali, Hulkenberg wyszedł na prowadzenie i nie oddał go już do końca wyścigu, choć musiał jeszcze postarać się o utrzymanie za sobą Filippiego podczas drugiego wznowienia wyścigu – tym razem neutralizacja była następstwem kolizji Alvaro Parente z Sergio Perezem w drugim zakręcie. Obaj kierowcy zakończyli od razu jazdę.
Po wznowieniu Hulkunberg zaczął powoli odjeżdżać Filippiemu, a gdy Włoch zwolnił w końcówce jazdę, skupiając się na obronie drugiego miejsca przed di Grassim i Pietrowem, przewaga kierowcy ART Grand Prix wzrosła do blisko 10 sekund. Di Grassi miał tymczasem na mecie zaledwie 0,2 sekundy straty do Filippiego, który po raz drugi w tym sezonie zajął drugie miejsce. Za Pietrowem na piątej pozycji finiszował Roldan Rodriguez, wyprzedzając w połowie wyścigu Pastora Maldonado, który zaczął mieć problemy z mocno przytartymi oponami i po kolei tracił miejsca.
Wenezuelczyka wyprzedził następnie Herck, który już na Monzy miał szansę na zapewnienie pierwszych punktów zespołowi DPR w tym sezonie. Wtedy nie udało się, ale tym razem Rumun nie popełnił już żadnego błędu i zdobył trzy punkty – swoje pierwsze w GP2. Z dobrej strony pokazał się dzisiaj także Kamui Kobayashi, który najpierw wyprzedził kilku kierowców w procesji za spowalniającym wszystkich Maldonado, a następnie i samego kierowcę ART Grand Prix, by zająć siódme miejsce. Tymczasem Wenezuelczyk został jeszcze wyprzedzony przez Davide Valsechiego i trzech innych kierowców, zatem linię mety przekroczył jako dwunasty.
Do jutrzejszego, ostatniego wyścigu w tym sezonie z pole position wystartuje Valsecchi, który dzisiaj zdobył swój pierwszy punkt od przejścia do zespołu Barwa Addax, gdzie zastąpił Romaina Grosjeana począwszy od rundy w Walencji.
Aktualizacja: Niestety duży pech prześladuje Michaela Hercka i zespół DPR, który wydawało się, że w końcu uzyskał przyzwoity wynik w tym sezonie. Po dzisiejszym wyścigu okazało się jednak, że bolid Rumuna nie jest zgodny z regulaminem pod względem wysokości zawieszenia i w związku z tym został on wykluczony z klasyfikacji. Sędziowie udzielili jednak zgody na start w jutrzejszym wyścigu, do którego Herck ruszy z końca stawki. Po jego dyskwalifikacji na miejsca 6-8 awansowali Kamui Kobayashi, Davide Valsecchi i Andreas Zuber, który jutro wystartuje z pole position.
Dodatkowo kilku kierowców zostało ukaranych za cięcie pierwszego zakrętu na starcie. Dwójka Trident – Rigon i Teixeira dostali po 25 sekund kary za ścięcie pierwszego zakrętu. Natomiast Jerome D'Ambrosio i Giedo van der Garde jako że nie ukończyli dzisiejszego wyścigu otrzymali karę przesunięcia o pięć pozycji na starcie sprintu. Michael Herck z powodu kary dyskwalifikacji nie poniósł dalszej kary tytułem cięcia zakrętu.
•GP2 Series > 2009 > Portugalia (główny), Algarve - 4,692 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 10 | Nico Hulkenberg | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 37 | 1h03m43,837 | 10 |
2. | 15 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:09,730 | 9 |
3. | 7 | Lucas di Grassi | | Fat Burner Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:09,936 | 6 |
4. | 1 | Witalij Pietrow | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:10,360 | 5 |
5. | 5 | Roldan Rodriguez | | Piquet GP | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:15,095 | 4 |
6. | 16 | Kamui Kobayashi | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:24,097 | 3 |
7. | 2 | Davide Valsecchi | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:29,337 | 2 |
8. | 20 | Andreas Zuber | | Party Poker / Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:32,301 | 1 |
9. | 8 | Dani Clos | | Fat Burner Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:34,473 | |
10. | 21 | Luiz Razia | | Party Poker / Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:35,096 | |
11. | 9 | Pastor Maldonado | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:37,551 | |
12. | 4 | Diego Nunes | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:38,478 | |
13. | 14 | Javier Villa | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:40,020 | |
14. | 19 | Davide Rigon | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:58,012 | |
15. | 18 | Ricardo Teixeira | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +1:03,143 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 25 | Alvaro Parente | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 22 | | |
| 11 | Sergio Perez | | Telmex Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 22 | | |
| 3 | Giedo van der Garde | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 22 | | |
| 6 | Alberto Valerio | | Piquet GP | Dallara GP2/08 Renault | 4 | | |
| 17 | Jerome D'Ambrosio | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 4 | | |
| 24 | Karun Chandhok | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 1 | | |
| 12 | Edoardo Mortara | | Telmex Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| 27 | Johnny Cecotto Jr | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 26 | Michael Herck | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 37 | 1h03m59,255 | |
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|