F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Karting: UNIQ Racing najlepiej

Sukcesami zakończyli sezon polscy kartingowcy z teamu UNIQ Racing.
Inf. prasowa, 28 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 1965<< | lista | T- | T+ | >>
Sukcesami zakończyli sezon polscy kartingowcy z teamu UNIQ Racing. Polacy rywalizowali w klasie Rotax Max Senior, w ramach serii Rotax Max Euro Challenge 2009. Wyścigi Rotaxa zyskały miano jednej z najpoważniejszych serii wyścigowych Europy.

Kierowcy czterokrotnie spotykali się w doborowej obsadzie, rywalizując o punkty w tej prestiżowej serii. Barwy polskiego teamu UNIQ Racing, który zdobył już pewną markę za granicą, podobnie jak w sezonie 2008 reprezentowali: Karol Dąbski, Tomasz Krzemiński, Artur Janosz.

Od początku sezonu w walce team wspierał mistrz Ekwadoru, Jorge Matos Bedoya. Jadąc w kategorii DD2, zaliczył on Winter Cup i dwie kolejne rundy. Walczył w hiszpańskiej Zuerze i włoskiej Busce. Ekwadorczyk uplasował się na 43 miejscu w klasie DD2, pomimo udziału jedynie w dwóch pierwszych rundach. Niestety, z powodu kontuzji odniesionych w wyścigach w Ekwadorze, lekarz Matosa wycofał go z wyścigów do końca sezonu.

Dwukrotnie gościnnie w UNIQ Racing wystąpiła austriacka zawodniczka Corinna Kamper. Rywalizując w Central European Zone Karting Trophy na A1 Speed World, osiągnęła swój najlepszy rezultat. W kończącym sezon RMEC wyścigu we francuskim Salbris, Corinna ponownie miała powody do zadowolenia z życiowego wyniku. Serię Rotax Max Euro Challenge 2009 poprzedził Winter Cup, rozegrany w lutym w Hiszpani na torze w Maladze. „Nastąpił przełom. Jechaliśmy na rekonesans i nagle Karol wygrał kwalifikacje! Pomimo tego, że w samym wyścigu nie było tak różowo, to zdaliśmy sobie sprawę, że poszliśmy w dobrym kierunku i możemy szybko jechać, licząc się w czołówce. To była najlepsza motywacja dla całego zespołu” – relacjonuje szef teamu Piotr Dąbski.

Edycja Mistrzostw Europy 2009 to zdecydowana poprawa rezultatów polskich kierowców, jadących podwoziami Intrepid z oranżowym logo UNIQ. Karol Dąbski wywalczył ósme miejsce w klasyfikacji końcowej sezonu (w 2008 – 23 miejsce), Krzemiński uplasował się na 31 pozycji (w 2008 po trzech rundach dopiero w czwartej, ostatniej, ugrał kilka skromnych oczek, co zaowocowało początkiem szóstej dziesiątki), a Janosz dużo lepiej (niewiele zabrakło do jazd w finałach), ale jeszcze pozostał bez punktów (w 2008 również bez punktów i daleko do premiowanego awansu).

Rywalizację w samej serii Euro Challenge 2009 rozpoczął wyścig w Zuerze, zakończony ósmym miejscem Dąbskiego. W kolejnych wyścigach było już dużo lepiej. We włoskiej Busce do finału awansował Dąbski z drugim czasem, zajmując czwarte miejsce w rundzie. Krzemiński wykręcił szósty czas i wywalczył 13 miejsce, a Janoszowi zabrakło tylko jednego punktu do wejścia do finału. „Na torze w Busce zaliczyliśmy dodatkowo, dwudniowe sesje, na tydzień przed zawodami – opowiada szef teamu. W tym czasie, udało nam się ustawić podwozia i sprawdzić dostarczone silniki z Supertune, co okazało się kluczem do sukcesu. Ostatnią sesję przed zawodami wygrał Karol. Później był drugi w czasówce a Tomasz Krzemiński zrobił wszystkim miłą niespodziankę, lokując się na szóstym miejscu. Krzemiński, pojechał także bardzo dobry wyścig i potwierdził, że jest kierowcą z europejskiej czołówki”. Tym samym UNIQ Racing wynikiem dorównał do najmocniejszych teamów w serii.

Runda w Czechach, na dobrze znanym kartingowcom torze w Sosnovej zakończyła się fantastycznie! Karol Dąbski, wywalczył swoje pierwsze podium w serii Europejskiego Rotaxa! Trzeci stopień podium i trzecie miejsce w punktacji to najlepszy jego wynik w karierze związanej z ta serią. Tomasz Krzemiński zaliczył finał i dotarł do mety na dobrym 23 miejscu. Artur Janosz, po zaciętych bojach na uszkodzonym podwoziu, utkwił w wyścigu Second Chance. „Podobnie jak we Włoszech, w Sosnowej zaliczyliśmy dodatkowe treningi i mogę powiedzieć, że ten system sprawdził się bardzo dobrze. Wynik Karola był pewnym zaskoczeniem. W kwalifikacjach i repasażach nie był aż tak szybki i skarżył się na silny ból żeber przy pokonywaniu bardzo nierównej szykany. Zachodziła nawet obawa czy w ogóle będzie w stanie rywalizować. Tomek Krzemiński kolejny raz znalazł się w finale i zdobył cenne punkty. Artur Janosz, najmłodszy stażem z naszej grupy, zrobił duże postępy i w Sosnovej dobrze spisywał się na mokrym torze. Osiągał czasy należne kierowcom z trzeciej dziesiątki” – opowiadał Piotr Dąbski.

Podczas finałowej rundy we Francji na torze w Salbris, pierwszych ośmiu kierowców walczyło o tytuł mistrzowski. Dąbski był trzeci w punktacji, wspólnie dzieląc miejsce z Nowozelandczykiem Joschem Hartem. „Niestety w Salbris nie mogliśmy odbyć testów, tak jak we Włoszech czy w Czechach. Po pierwszych treningach potwierdziły się nasze wcześniejsze doświadczenia z tego toru. Karol był szybki, ale ewidentnie tracił w dwóch zakrętach. To były prawie trzy dziesiąte sekundy! Wspólnie z mechanikiem fabrycznym INTREPIDA robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, by dobrać optymalne nastawy podwozia. Sytuacja jednak nie uległa poprawie. Powodem tego jest potężny balast w podwoziu INTREPIDA, którym walczył niski i lekki Karol” – dodał szef teamu.

Zrobiło się nerwowo... W repasażach Dąbski, jadąc w środku stawki, w dwóch z trzech biegów oberwał i lądował w plenerze. Później musiał gonić konkurentów. W jednym z biegów wywalczył dziewiąte miejsce. Sytuacja powtórzyła się ponownie w biegu Second Chance. Niełatwo było też Krzemińskiemu i Janoszowi, którzy walczyli pod mniejszą presją i również nie ustrzegli się fauli. „Myślę, że w Salbris zabrakło nam trochę szczęścia. Staraliśmy się nie myśleć o stawce, o jaką walczyliśmy, tylko wykonywaliśmy wszystko tak, jak najlepiej mogliśmy. Ósme miejsce Karola jest i tak bardzo dobrym wynikiem, najlepszym, jaki dotąd uzyskał w serii Rotax Max Euro Challenge. Korzystając z okazji, chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy intensywnie pracowali na wyniki naszych kierowców i także tym, którzy dzielnie im kibicowali” – zakończył szef UNIQ Racing – Piotr Dąbski.

Źródło: Informacja prasowa UNIQ Racing
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2015  Karol Basz kartingowym mistrzem świata!
27.07.2015  Basz szósty na zakończenie mistrzostw Europy
22.06.2015  Basz z przygodami w Wielkiej Brytanii
11.05.2015  Basz pechowo zaczyna mistrzostwa Europy
27.04.2015  Basz drugi w WSK Super Master Series
Tagi:
Karting

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca