|
|
|
|
|
|
Podium pomocne dla przyszłości Renault |
Francuska stajnia nie zamierza jednak szukać nowego sponsora tytularnego. |
|
•Michał Roszczyn, 28 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 2965 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dzięki zajęciu miejsca na podium w Singapurze, przyszłość Renault w Formule 1 stała się bardziej bezpieczna – twierdzi Jean-Francois Caubet, pełniący obowiązki dyrektora zarządzającego ekipy z Enstone.
Po burzliwych kilku tygodniach dla francuskiego teamu w wyniku skandalu dotyczącego zeszłorocznego Grand Prix Singapuru, Fernando Alonso pomógł wczoraj zdobyć Renault wiele znaczące pierwsze podium w tym sezonie.
Choć francuski koncern oświadczył niedawno, że pomimo afery zamierza zostać w F1, to jednak Coubet przyznaje, iż trzecie miejsce w wyścigu przyczyni się do przekonania zarządu o słuszności ich decyzji. „Dla Renault ważne jest, aby się nie poddawać, ponieważ wszyscy pytają czy zostaniemy, czy nie. To nie jest pytanie do centrali, to kwestia zespołu. Myślę, że jeśli masz dobre wyniki w F1, to nie ma problemu, natomiast gdy idzie słabo to koniec. My byliśmy na granicy”.
Caubet pochwalił motywację i nastawienie członków zespołu w osiągnięciu tak dobrego rezultatu w trudnych okolicznościach w Singapurze – i sądzi, że sytuacja może się tylko polepszyć pod jego nową, tymczasową strukturą zarządzania. „Szef zespołu Bob Bell spisuje się bardzo dobrze. Zgadza się, Pat Symonds opuścił nas, ale mamy kogoś innego na jego miejsce, więc nie jest to wielka zmiana”.
„Flavio to wielka postać, Myślę, że musimy go szanować, bo wygraliśmy z nim dwa mistrzostwa, ale nie w tym rzecz. Problemem jest budowanie przyszłości w trochę innej kulturze, bardziej odpowiadającej Renault, ponieważ jesteśmy w F1 od 35 lat i kultura Renault jest prawdopodobnie inna – nie diametralnie, ale różni się. Musimy dzielić z Renault wiele rzeczy, których nie dzieliliśmy”.
Jean-Francois Coubet poinformował również, że francuska stajnia nie zamierza szukać nowego sponsora tytularnego. W wyniku skandalu 'crash-gate' z tej roli wycofała się holenderska grupa finansowa ING, która i tak planowała wycofać się z F1 po sezonie 2009. Choć Briatore planował znaleźć nowego partnera w miejsce ING, to nowe kierownictwo teamu jest innego zdania. „Nie sądzę, by przyszłością dla zespołów fabrycznych było posiadanie sponsora tytularnego, jakiego mieliśmy w przeszłości” – powiedział Caubet.
Francuz ujawnił, iż koncern Renault jest gotów zwiększyć swój wkład finansowy w zespół F1. „Tak, to nie jest problem. Dziesięć lat temu sponsoring w Formule 1 był zdominowany przez firmy tytoniowe. Dwa czy trzy lata temu były to banki, jednak jestem zdania, iż w przyszłości niemożliwym będzie znaleźć sponsora tytularnego pokroju ING czy cokolwiek innego”.
Źródło: Autosport.com, OneStopStrategy.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|