F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren z nadzieją patrzy na kalendarz z 19 wyścigami

Pomimo możliwych problemów, sezon 2010 zapowiada się ekscytująco dla Jonathana Neala.
Łukasz Godula, 29 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 2883<< | lista | T- | T+ | >>
Pomimo tego, że kalendarz na sezon 2010 musi zostać jeszcze ostatecznie zatwierdzony, dyrektor zarządzający zespołem McLaren – Jonathan Neal z optymizmem patrzy na perspektywę 19 wyścigów. Ostatni raz Formuła Jeden odwiedziła tak wiele obiektów w 2005 roku.

Neal wyjaśnił, że rozszerzenie kalendarza jest rezultatem dyskusji pomiędzy zespołami, Berniem Ecclestone'em oraz ciałem zarządzającym tym sportem. „Szefowie zespołów rozmawiali z FOM i z FIA podczas paru ostatnich lat oraz doszli do porozumienia, że rozszerzenie kalendarza z 17 do około 20 wyścigów jest czymś, czemu możemy podołać” – powiedział serwisowi ESPN Racing-Live.

Jednakże rozplanowanie 19 wyścigów w czasie od 14 marca do 7 listopada może skutkować problemami logistycznymi. „Układ wyścigów jest bardzo ważny i jest jeszcze kilka kwestii do omówienia z FOM oraz FIA” – mówi Neal. „Jednym z wyzwań jest ułożenie Monako i Turcji obok siebie z jednotygodniową przerwą między nimi. Jest to niesamowite przedsięwzięcie logistyczne. Chcemy zorganizować obie te imprezy i ważne jest, by zrobić to dobrze, ale musimy mieć świadomość, że fizyczne przeniesienie całej infrastruktury z Monako do Turcji nie jest trywialną sprawą, wiec mamy jeszcze kilka pytań odnośnie tego”.

Kolejnym aspektem są pieniądze: z możliwymi dwoma dodatkowymi wyścigami w przyszłym roku, zespoły muszą wydać więcej na przykład na transport i zakwaterowanie. Ponadto dłuższe mistrzostwa oznaczają oczywiście wydłużony czas opracowywania usprawnień do bolidu. Dyrektor zarządzający zespołem z Woking sądzi, że część tego równania została dobrze wyliczona. „Jesteśmy podekscytowani uczestnictwem w 19 wyścigach” – powiedział. „Gorszą stroną tego jest fakt, że kosztuje nas to więcej pieniędzy, ale nowe warunki, które mamy z FOM mają mechanizm, który nam to rekompensuje”.

Poza tegorocznymi obiektami, prowizoryczny kalendarz na rok 2010 daje szansę na powrót Grand Prix Kanady oraz otwiera nowy teren dla Formuły 1 – Koreę Południową. „Myślę, że kalendarz wygląda ekscytująco, jest w nim kilka bardzo atrakcyjnych perspektyw. Jest w nim kilka tradycyjnych obiektów, które wszyscy kochamy oraz kilka nowych, które udowodnią swoją atrakcyjność, gdyż nic o nich nie wiemy na chwilę obecną” – podkreślił Neal. „Z ludzkiego punktu widzenia, będzie bardzo wyczerpujący dla mechaników, ale postaramy się wyszukać i dać ludziom przerwę. Obecnie kalendarz przewiduje przerwę dla zespołów w pierwszej części sierpnia. Nie widzę żadnych większych problemów, jeśli mam być szczery. Bardziej ekscytuje mnie perspektywa dobrego kalendarza”.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
18.04.2024  Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024
07.04.2024  Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari
06.04.2024  Norris: Niewielka strata do Red Bulla to niespodzianka
Tagi:
McLaren
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
luki14, 29.09.2009 20:19[!]
Mi do pełni szczęścia brakuje Francji, + Indianapolis za coś (tylko za co?) :P
Kajek, 29.09.2009 20:31[!]
Za Singapur i Walencje ;)
MPOWER, 29.09.2009 20:42[!]
Ja bym wolał za Singapur i Węgry ( na obydwu nuda i nuda)
Ofer710, 29.09.2009 20:45[!]
@Kajek święte słowa, tory uliczne są do bani
McLuke, 29.09.2009 20:51[!]
ja tam bym wolał Imole i Montreal za Walencje i Węgry ;)
StachuLBN, 29.09.2009 20:52[!]
najgorsza jest Barcelona tam jest dopiero nuda !

Węgry muszą być, przynajmniej tam dużo naszych :D
Fagaldo, 29.09.2009 21:11[!]
@McLuke - będzie Montreal. A za Walencję rzeczywiście wolę Imolę :).
MPOWER, 29.09.2009 21:33[!]
Pfff co z tego że na Węgrzech dużo naszych jak nic się na nim nie dzieje, Jedno tylko miejsce do wyprzedzania na końcu prostej. Kto ustawi sobie pozycje na i po starcie tak dojeżdża do mety, chyba że ma awarię. Już wolę uliczne tory bo jeden SC i już zmiana wyścigu.
Huunreh, 29.09.2009 21:51[!]
Jeden Piquet i już zmiana wyścigu ;X
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca