F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mosley chwali reakcję Renault na skandal 'crash-gate'

"Kiedy wysłaliśmy do Renault akta z dowodami, to nie próbowali niczego zatuszować".
Marek Roczniak, 30 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 2087<< | lista | T- | T+ | >>
Max Mosley wydaje się być całkowicie usatysfakcjonowany, że poza Flavio Briatore i Patem Symondsem reszta zarządu zespołu Renault nie wiedziała nic o spisku dotyczącym celowego spowodowania wypadku w Grand Prix Singapuru 2008 przez Nelsona Piqueta Jr i pochwalił podejście francuskiego koncernu do całej sprawy.

„To ich kompletnie zaskoczyło” – powiedział prezydent FIA londyńskiej gazecie Evening Standard. „Kiedy wysłaliśmy do Renault akta z dowodami, to nie próbowali niczego zatuszować. Od razu zarządzili wewnętrzne śledztwo, przeprowadzone przez wiodącego prawnika. To co zrobili było bez zarzutu”.

W rezultacie afery 'crash-gate' zespół Renault musieli opuścić szef całej ekipy Flavio Briatore i szef działu inżynierii Pat Symonds. Ten pierwszy otrzymał dodatkowo zakaz angażowania się w międzynarodowe sporty motorowe na czas bliżej nieokreślony, wliczając w to brak możliwości zarządzania karierami kierowców F1, podczas gdy zakaz dla Symondsa ma obowiązywać przez pięć lat.

Tymczasem zespół Renault otrzymał w zawieszeniu karę wykluczenia z mistrzostw, a także zgodził się pokryć koszty dochodzenia przeprowadzonego przez FIA i wnieść wkład do programów ciała zarządzającego na rzecz poprawy bezpieczeństwa na zwykłych drogach. Warto dodać, że według brytyjskiej prasy tajemniczym 'Świadkiem X', który potwierdził zaangażowanie Briatore i Symondsa w spisek był podobno główny inżynier wyścigowy stajni z Enstone – Alan Permane.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
24.05.2021  Max Mosley nie żyje
15.04.2020  Mosley: Sezon 2020 powinien zostać odwołany
12.02.2019  Mosley popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo do F1
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
Tagi:
Renault
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rafaello85, 30.09.2009 16:24[!]
Renówka mądrze postąpiła. Nie rżnęli głupa ( jak dwukrotnie robił to "najuczciwszy zespół w stawce" ) udając, że o niczym nie wiedzą i że nic się nie stało, tylko od razu posypali głowy popiołem i do wszystkiego się przyznali. Dzięki temu kara została złagodzona.
andy, 30.09.2009 16:31[!]
rafaello85> ferrari rżnęło głupa? coś mnie ominęło? Bo nie mam wątpliwości że mówiąc o "najuczciwszym zespole w stawce" masz na myśli właśnie ferrari. gdybyś chciał polemizować to od razu przypominam rozprawę dotyczącą legalności podwójnych dyfuzorów i stwierdzenie jednego z szefów ferrari, że zdobywali tytuły nie do końca legalnymi bolidami.
ht-hubcio, 30.09.2009 16:32[!]
No na bank, że się od razu przyznali i że żadnych procesów nie wytoczyli Piquetom, które potem musieli anulować.
rafaello85, 30.09.2009 16:34[!]
andy---> tak, ominęło Cię to, jak dwukrotnie ( 2007r i 2009r ) głupa rżnął McLaren:)
andy, 30.09.2009 16:37[!]
rafaello85> no widzisz Mclaren przynajmniej poniósł zasłużoną karę a twojej czerwonej stajni gówno za przeproszeniem zrobili. I kto tu jest ponad prawem?
rafaello85, 30.09.2009 16:40[!]
andy--> no nareszcie stwierdziłeś, że ta kara była ZASŁUŻONA:) Wymieniliśmy się "razami", wróćmy teraz do sedna tematu:)
topor999, 30.09.2009 16:45[!]
rafaello85---> a dla SF to SIĘ NIE NALEZAŁO NIC, PRAWDA?
andy, 30.09.2009 16:48[!]
rafaello85> dodam tylko na koniec, że jak będziesz chciał kiedyś krytykować jakiś zespół za przekręt i jeździć po nim jak po ślepej kobyle to tak sobie pomyśl " czy mój ulubiony zespół był zawsze uczciwy?". Może wtedy odejdzie cię ochota na wywlekanie komuś błędów. To tyle w temacie. Pozdrawiam!
YAHoO, 30.09.2009 17:25[!]
@rafaello85
Również jestem fanem Czerwonych, ale troszkę przesadzasz z tą krytyką McLarena ;-)
Nie ma zespołu, który nie miałby nic na sumieniu i Scuderia niestety nie jest tutaj wyjątkiem.
Poza tym ja na McLarena patrzę nie jak na oszustów tylko jak na wielki zespół, który jest 'odwiecznym rywalem' Ferrari i uważam, że również powinieneś mieć podobny pogląd odnośnie Srebrnych Strzał :)
Pawel, 30.09.2009 18:44[!]
Rafaello powiedział prawdę, Andy proszę Cię, żebyś chociaż w połowie się zastosował do tego co sam napisałeś, sam często prowokujesz do "jeżdżenia po McLarenie", nie wiem jak Ciebie, ale mnie z leksza wkurza wypowiedz innych gdy piszą nazwy zespołów z dużych liter, a Ferrari specjalnie z małej, albo kilka innych działań "anty Ferrari'
Ferrari podobnie jak Brawn i kilka innych zespołów wykorzystywało wykorzystywało luki w przepisach, a nie okradało innych.
Rubens, 01.10.2009 00:05[!]
Szanuje prawdziwych fanow Ferrari ale jesli mam byc szczery to bledem jest myslenie ze Ferrari nigdy nie skrzywdzilo Formuly 1. Otoz skrzywdzilo i to bardzo! W 2002 roku w gp austrii Ferrai udowodnilo ze ma gdzies zasady sportowej rywalizacji. Formula 1 bez Ferrari to jak juz kiedys Ktos tu pisal futbol bez reprezentacji Brazyllii wiec tym bardziej postawa Ferrari(jako legendy Formuly 1) w gp Austrii 2002 byla niewybaczalna!! Co do afery sziegowskiej z 2007 roku wszyscy wiemy jak bylo wiec reasumujac zarowno Ferrari jak i McLaren skrzywdzily troche wizerunek Formuly 1...
Pawel, 01.10.2009 19:44[!]
Czy ja wiem czy taka tragedia. Uważasz za "porażkę" zastosowanie TO w czasie gdy nie było ono zabronione? Teraz TO jest zabronione, a zespoły go stosują i nikt się tego specjalnie nie czepia. Wynika z tego, że gdyby w 2002 TO było zakazane, a Ferrari by go zastosowało w inny sposób (tak jak robią to teraz zespoły), to byliby bardziej w porządku, niż w sposób w jaki to wtedy zrobili?
Rubens, 01.10.2009 20:53[!]
Uwazam ze TO jesli rzeczywiscie wymaga tego interes zespolu sa nieuniknione niemniej jednak zamiana miesc tuz przed metą byla przesadą przeciez mogli to na pitstopach rozegrac.Nie wiem czym sie kierowali robiac to tuz przed metą.A poza tym to byla poczatkowa faza sezonu a nie rozstrzygający wyscig zresztą w tamtym roku i tak przewaga schumiego byla przygniatająca wiec mogli sobie odpuscic takie zagrywki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca