|
|
|
|
|
|
Michael Schumacher nadal najszybszy w Monako, ale już tylko minimalnie |
|
•Marek Roczniak, 22 maja 2004, wyświetlenia: 3432 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:14,014 | - | - | 25 |
2. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:14,016 | 0,002 | 0,002 | 27 |
3. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:14,020 | 0,004 | 0,006 | 37 |
4. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:14,138 | 0,118 | 0,124 | 26 |
5. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:14,212 | 0,074 | 0,198 | 25 |
6. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:14,646 | 0,434 | 0,632 | 29 |
7. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:14,670 | 0,024 | 0,656 | 26 |
8. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:14,752 | 0,082 | 0,738 | 24 |
9. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:15,034 | 0,282 | 1,020 | 33 |
10. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:15,174 | 0,140 | 1,160 | 26 |
11. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:15,709 | 0,535 | 1,695 | 25 |
12. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:15,861 | 0,152 | 1,847 | 37 |
13. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:16,101 | 0,240 | 2,087 | 43 |
14. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:16,273 | 0,172 | 2,259 | 23 |
15. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:16,332 | 0,059 | 2,318 | 19 |
16. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:16,385 | 0,053 | 2,371 | 27 |
17. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:16,431 | 0,046 | 2,417 | 26 |
18. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:16,700 | 0,269 | 2,686 | 32 |
19. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:19,467 | 2,767 | 5,453 | 18 |
20. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | - | - | - | 3 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:19,195 |
|
Rezultat końcowy sobotnich treningów bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Monako jest ewidentnie zapowiedzią emocjonującej walki o pole position pomiędzy najszybszymi kierowcami z zespołów Ferrari, Renault i B.A.R. Michael Schumacher (Ferrari) był co prawda kolejny raz najszybszy, ale jego przewaga nad Jarno Trullim (Renault) i Takumą Sato (B.A.R) wyniosła zaledwie 0.002 i 0.006 sekundy, czyli była wręcz minimalna. Kolejni dwaj kierowcy: Fernando Alonso (Renault) i Juan Pablo Montoya (Williams) także nie zostali zbyt daleko w tyle (strata poniżej 0.2 sekundy), tak więc nie należy ich jeszcze skreślać, podobnie jak i Jensona Buttona, który bez trudu powinien na kwalifikacjach uzyskać co najmniej tak dobry czas, jak jego partner z zespołu B.A.R. Na razie jednak to Japończyk wypadł wyraźnie lepiej, natomiast Button musiał zadowolić się szóstym czasem i stratą ponad pół sekundy do Michaela Schumachera.
Poniżej jednej sekundy straty do najszybszej trójki zmieścili się jeszcze tylko dwaj kierowcy: David Coulthard (McLaren) i partner Montoi – Ralf Schumacher, który ze względu na wymianę silnika do wyścigu będzie musiał wystartować z niższej o 10 pozycji w stosunku do rezultatu uzyskanego na kwalifikacjach. Pierwszą dziesiątkę zamknęli drudzy kierowcy z zespołów McLaren i Ferrari – Kimi Raikkonen i Rubens Barrichello.
Z pozostałych kierowców najlepiej wypadł Giancarlo Fisichella (Sauber), pokonując kierowców Toyoty i Jaguara, jeżdżących na oponach Michelin. Nienajlepiej spisał się jednak partner Fisichelli – Felipe Massa, który podczas pierwszej z dwóch 45-minutowych sesji zaliczył poślizg już na pierwszym okrążeniu pomiarowym i na tym zakończyła się jego aktywność. W drugiej sesji Massa zaliczył już 19 okrążeń i w ten sposób nadrobił nieco zaległości, ale na koniec od Fisichelli wolniejszy był o ponad sekundę, co dało mu 15 miejsce.
Oprócz Massy problemy podczas dzisiejszych treningów mieli również kierowcy Minardi – Gianmaria Bruni i Zsolt Baumgartner, a także Mark Webber. Zespół Jaguar po wczorajszych kłopotach z silnikiem postanowił nie wymieniać uszkodzonej jednostki napędowej w bolidzie Australijczyka i była to niezbyt mądra decyzja, gdyż po przejechaniu zaledwie czterech okrążeń w drugiej sesji Webber zjechał z toru z dymiącym silnikiem. W tej sytuacji wymiana silnika jest już raczej nieunikniona. Tymczasem kierowcy Minardi w pierwszej sesji zaliczyli bliskie spotkania z bandą, co Bruniego kosztowało w zasadzie całkowity brak udziału w dzisiejszych treningach. Baumgartner miał nieco więcej szczęścia, gdyż uszkodzenia jego auta okazały się mniej poważne i Węgier przejechał w sumie 18 okrążeń. Zderzenia z bandą nie uniknął również Montoya, ale w tym przypadku skończyło się tylko na wymianie przedniego skrzydła.
Źródło: Formula1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|