F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Reorganizacja w departamencie technicznym zespołu Williams

Marek Roczniak, 25 maja 2004, wyświetlenia: 986<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół BMW WilliamsF1 dokonał dzisiaj oficjalnego otwarcia nowego tunelu aerodynamicznego przy swojej głównej siedzibie w Grove, a także poinformował o zmianach personalnych przeprowadzonych w departamencie technicznym. Jeden z głównych udziałowców zespołu, będący jednocześnie jego dyrektorem technicznym – Patrick Head postanowił przekazać swoje stanowisko w ręce Sama Michaela, aby móc skupić się na długoterminowej strategii technicznej, na co składa się między innymi analiza zmian w regulaminie technicznym i rozwój zaawansowanych technologii.

Innymi słowy Head obejmie stanowisko szefa działu inżynierii w zespole Williams i wbrew różnym plotkom będzie jeszcze bardziej zaangażowany w pewne aspekty techniczne. Brytyjczyk jednocześnie zapewnił, że jako udziałowiec nadal będzie zaangażowany w zarządzanie całym zespołem. Tymczasem 33-letni Sam Michael przejmie dzienny nadzór nad funkcjonowaniem departamentu technicznego i będzie od samego początku nadzorował powstawanie i rozwój przyszłorocznego bolidu FW27. Australijczyk skończył studia inżynieryjne na Uniwersytecie w Nowej Południowej Walii i do zespołu WilliamsF1 dołączył w 2001 roku, wcześniej będąc pracownikiem zespołów Lotus i Jordan.

Otwarty dzisiaj tunel aerodynamiczny jest jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów. Jego budowa rozpoczęła się w listopadzie 2002 roku i trwała zaledwie 12 miesięcy. Przez następnych kilka miesięcy przeprowadzany był proces kalibracji, który właśnie został ukończony. W połączeniu z dotychczasowym tunelem zespół zyskał zaplecze, które umożliwi mu opracowanie nowatorskich rozwiązań aerodynamicznych w znacznie krótszym czasie. Nowy tunel oferuje między innymi większą aż o 30% dokładność w stosunku do starego i podobnie jak tunel aerodynamiczny zespołu Sauber wyposażony jest w urządzenie symulujące przesuwającą się pod badanym obiektem drogę, czyli szeroki stalowy pas poruszający się z prędkością 80 metrów na sekundę.

Założyciel zespołu – Frank Williams powiedział, że otwarcie nowego tunelu i reorganizacja w departamencie technicznym idą w parze i zapewnią duży krok naprzód w kierunku poprawy konkurencyjności zespołu. Zmiany personalne mają także umożliwić lepszą integrację zespołu z dostawcą silników – monachijskim koncernem BMW. Tegoroczna forma zespołu Williams z pewnością nie jest tak słaba jak McLarena, ale tak czy inaczej jest znacznie gorsza niż w poprzednim sezonie i dlatego nikogo nie powinny dziwić próby naprawienia tej sytuacji. Biorąc pod uwagę całkowitą zmianę składu kierowców, która już prawie na pewno nastąpi po zakończeniu tego sezonu, stajnia z Grove wkroczy w zupełnie nowy okres swojej działalności. Sukces na pewno nie przyjdzie od razu, ale postępy mogą być widoczne już w tym sezonie, jeśli korzyści wynikające z nowego tunelu będą tak duże, jak wynika z wypowiedzi pracowników działu aerodynamiki.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.04.2024  Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
05.04.2024  Sargeant: Popełniłem głupi błąd w pierwszym treningu
05.04.2024  Vowles: Nadwozie Sargeanta zostanie naprawione w ten weekend
Tagi:
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca