| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:29,447 | - | - | 19 |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:29,631 | 0,184 | 0,184 | 14 |
3. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:29,865 | 0,234 | 0,418 | 12 |
4. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:31,448 | 1,583 | 2,001 | 6 |
5. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:31,587 | 0,139 | 2,140 | 23 |
6. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:31,643 | 0,056 | 2,196 | 4 |
7. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:31,673 | 0,030 | 2,226 | 9 |
8. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:31,680 | 0,007 | 2,233 | 14 |
9. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:31,768 | 0,088 | 2,321 | 16 |
10. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:31,770 | 0,002 | 2,323 | 11 |
11. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:31,782 | 0,012 | 2,335 | 10 |
12. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:31,910 | 0,128 | 2,463 | 10 |
13. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:32,301 | 0,391 | 2,854 | 5 |
14. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:32,500 | 0,199 | 3,053 | 10 |
15. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:32,696 | 0,196 | 3,249 | 15 |
16. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:32,915 | 0,219 | 3,468 | 15 |
17. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:33,925 | 1,010 | 4,478 | 15 |
18. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:33,971 | 0,046 | 4,524 | 10 |
19. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:34,402 | 0,431 | 4,955 | 11 |
20. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:34,488 | 0,086 | 5,041 | 15 |
21. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:35,043 | 0,555 | 5,596 | 9 |
22. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:35,186 | 0,143 | 5,739 | 13 |
23. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:35,455 | 0,269 | 6,008 | 17 |
24. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:37,609 | 2,154 | 8,162 | 15 |
25. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | - | - | - | 2 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:35,708 |
|
Zespół Ferrari po niepowodzeniach w Monako z pewnością zamierza powrócić jak najszybciej do doskonałej formy, jednak póki co podczas pierwszych treningów poprzedzających wyścig o Grand Prix Europy najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy zespołu B.A.R – Anthony Davidson, ustanawiając przy okazji nowy rekord toru Nurburgring. Brytyjczyk tym samym przełamał całkowitą dominację włoskiej stajni podczas pierwszych treningów i może to być zapowiedzią przewagi opon Michelin nad konkurencyjnym ogumieniem firmy Bridgestone na tym torze. W końcu miało to również miejsce w zeszłym roku i to nawet na ulicach Monte Carlo, gdzie niespełna tydzień temu Jarno Trulli odniósł pierwsze zwycięstwo w karierze, jadąc właśnie na oponach Michelin.
Przewaga Davidsona nad Michaelem Schumacherem wyniosła niespełna 0.2 sekundy, a tuż za Niemcem z podobną stratą uplasował się drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Czwarty czas pomimo przejechania zaledwie sześciu okrążeń uzyskał kierowca z zespołu Jaguar – Mark Webber. Strata Australijczyka do Davidsona wyniosła już jednak aż dwie sekundy. Na kolejnej pozycji uplasował się najbardziej aktywny uczestnik pierwszej sesji treningowej – Ricardo Zonta. Kierowca testowy Toyoty przejechał 23 okrążenia, uzyskując zaledwie 0.05 sekundy przewagi nad zeszłorocznym zdobywcą pole position na torze Nurburgring – Kimi Raikkonenem. Fin przejechał zaledwie cztery okrążenia, próbując oszczędzać swój wyjątkowo wadliwy bolid McLaren MP4-19. Pomimo niewielkiej aktywności nie zdołał jednak uniknąć błędu, zaliczając efektowny poślizg.
Najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone nie z zespołu Ferrari był Felipe Massa, który uplasował się na siódmej pozycji. Zwykle zaszczyt ten przypadał drugiemu kierowcy z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichelli, jednak Włoch ze względu na problemy techniczne przejechał tylko dwa okrążenia, w tym ani jednego pomiarowego i sklasyfikowany został na ostatniej pozycji. Ósmy czas uzyskał zeszłoroczny zwycięzca wyścigu o Grand Prix Europy – Ralf Schumacher, a oprócz Niemca w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze pechowiec z Monako – Fernando Alonso oraz Jenson Button. Poza pierwszą dziesiątką wylądowali tymczasem drudzy kierowcy z zespołów Williams, Renault i B.A.R: Juan Pablo Montoya (11 pozycja), Jarno Trulli (15 pozycja) i Takuma Sato (14 pozycja). Pomiędzy Montoyą i Sato znaleźli się David Coulthard (McLaren) i Olivier Panis.
Przebieg pierwszej sesji treningowej, której towarzyszyła słoneczna pogoda, obfitował w wiele poślizgów lub wizyt na poboczach. Oprócz Raikkonena błędy popełnili Alonso (zakręt nr 1), Zonta (ostatni zakręt), Michael Schumacher (zakręt nr 3) i Coulthard (zakręt nr 13). Drobnych pomyłek nie uniknęli również Giorgio Pantano (Jordan) i kierowca testowy Minardi – Bas Leinders.
Źródło: Formula1.com
|