F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kimi Raikkonen potwierdza dominację opon Michelin na Nurburgring

Marek Roczniak, 28 maja 2004, wyświetlenia: 3573<< | lista | T- | T+ | >>
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:29,355--18
2. 9Jenson ButtonBAR 0061:29,6180,2630,26316
3. 4Ralf SchumacherWilliams FW261:29,6770,0590,32228
4. 5David CoulthardMcLaren MP4-191:29,7000,0230,34517
5. 7Jarno TrulliRenault R241:29,9190,2190,56423
6. 2Rubens BarrichelloFerrari F20041:29,9430,0240,58824
7. 35Anthony DavidsonBAR 0061:30,0280,0850,67332
8. 8Fernando AlonsoRenault R241:30,1630,1350,80822
9. 1Michael SchumacherFerrari F20041:30,2270,0640,8729
10. 10Takuma SatoBAR 0061:30,2830,0560,92817
11. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:30,3370,0540,98220
12. 14Mark WebberJaguar R51:30,4660,1291,11129
13. 17Olivier PanisToyota TF1041:30,4970,0311,14224
14. 16Cristiano da MattaToyota TF1041:30,5310,0341,17625
15. 38Ricardo ZontaToyota TF1041:30,9490,4181,59433
16. 11Giancarlo FisichellaSauber C231:30,9740,0251,61926
17. 37Bjorn WirdheimJaguar R51:31,7800,8062,42526
18. 39Timo GlockJordan EJ141:32,0800,3002,72529
19. 15Christian KlienJaguar R51:32,2170,1372,86215
20. 12Felipe MassaSauber C231:32,3100,0932,95512
21. 20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:32,6430,3333,28819
22. 21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:32,9860,3433,63118
23. 18Nick HeidfeldJordan EJ141:33,1750,1893,82020
24. 19Giorgio PantanoJordan EJ141:33,3930,2184,03817
25. 40Bas LeindersMinardi PS04B1:34,5381,1455,18319
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:35,610

Wygląda na to, że opony Michelin rzeczywiście spisują się lepiej od konkurencji na torze Nurburgring, skoro podczas drugiej sesji treningowej poprzedzającej wyścig o Grand Prix Europy nie jeden, a już pięciu kierowców korzystających z ogumienia francuskiego producenta uplasowało się na czele klasyfikacji. W dodatku najszybszym kierowcą okazał się być Kimi Raikkonen, co mogło wywołać zdziwienie na twarzach wielu osób. Zespół McLaren nie zapowiadał na najbliższy wyścig istotnych ulepszeń bolidu MP4-19, ale z drugiej strony już w Monako stajnia ta prezentowała się nieco lepiej, więc być może jest to głównie zasługa opon. Grand Prix Europy to także domowy wyścig dla Mercedesa i osiągnięcie sukcesu właśnie tutaj, na torze Nurburgring jest dosyć pożądane. Wszystko zależało będzie jednak o niezawodności auta, a w szczególności silnika, który w zeszłym roku zawiódł jadącego na prowadzeniu Fina. Na potwierdzenie lepszej dyspozycji McLarena drugi kierowca z tej stajni – David Coulthard uzyskał czwarty czas, mając mniej niż 0.4 sekundy straty do swojego partnera.

Pomiędzy kierowcami ze stajni z Woking znaleźli się Jenson Button (B.A.R) i Ralf Schumacher (Williams). Nieco słabiej podczas drugiej sesji spisał się najszybszy kierowca z przedpołudniowych treningów – Anthony Davidson. Oficjalny tester zespołu B.A.R był jednak szybszy od drugiego głównego reprezentanta stajni z Brackley – Takumy Sato i uplasował się na siódmej pozycji. Tymczasem będący sprawcą zamieszania na początku wyścigu w Monako Japończyk zamknął pierwszą dziesiątkę, mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Mniej niż sekundę straty do Fina miał także drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya. Co ciekawe Sato i Montoya mieli zaledwie 0.1 sekundy straty do Michaela Schumachera, który dzisiejsze treningi zakończył dopiero na ósmej pozycji, spędzając ostatnią połowę drugiej sesji w boksach ze względu na problemy z hydrauliką bolidu F2004. Nieco szybszy od Niemca był drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Brazylijczyk uzyskał szósty czas, ale nie był dzisiaj najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone, gdyż nie zdołał poprawić czasu uzyskanego przez swojego partnera podczas porannej sesji – 1:29.631. Rezultat ten zapewniłby Schumacherowi trzecie miejsce w drugiej sesji.

Przed obydwoma kierowcami Ferrari na piątej pozycji znalazł się zwycięzca ostatniego wyścigu – Jarno Trulli. Włoch miał niewiele ponad pół sekundy straty do Raikkonena i ponownie uzyskał lepszy czas od swojego partnera z zespołu Renault – Fernando Alonso. Hiszpan musiał zadowolić się ósmą pozycją, a jego strata do najszybszego kierowcy z zespołu McLaren wyniosła już ponad 0.8 sekundy. Z pozostałych kierowców najlepiej wypadł Mark Webber, który za kierownicą Jaguara R5 uplasował się tuż za Montoyą na 12 pozycji. Na kolejnych trzech pozycjach znaleźli się wszyscy reprezentanci Toyoty – Olivier Panis, Cristiano da Matta i kierowca testowy Ricardo Zonta. Brazylijczyk tym razem musiał ustąpić miejsca głównym kierowcom z japońskiej stajni, ale podobnie jak podczas porannej sesji treningowej przejechał najwięcej okrążeń.

Po problemach z silnikiem, które ograniczyły do minimum udział w porannej sesji, Giancarlo Fisichella podczas drugiej sesji uplasował się na 16 pozycji, mając ponad półtorej sekundy straty do Raikkonena. Niestety konieczność wymiana silnika w praktyce oznacza dla Włocha start do niedzielnego wyścigu z ostatniej pozycji. Niewiele więcej szczęścia miał dzisiaj drugi kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa. Brazylijczyk ze względu na problemy z elektroniką bolidu C23 w popołudniowej sesji zaliczył tylko 12 okrążeń i sklasyfikowany został na 20 pozycji. Przed Massą znaleźli się pozostali reprezentanci Jaguara – kierowca testowy Bjorn Wirdheim i Christian Klien, a także kierowca testowy zespołu Jordan – Timo Glock. Tymczasem główni reprezentanci irlandzkiej stajni – Nick Heidfeld i Giorgio Pantano byli dzisiaj wolniejsi od głównych kierowców z zespołu Minardi, co z pewnością nie wywołało uśmiechu na twarzy Eddiego Jordana.

Podczas drugiej sesji treningowej kierowcy także popełniali dosyć dużo błędów. Tym razem poślizg lub krótką wizytę na poboczu zaliczyli między innymi Klien (pierwszy zakręt), Massa (zakręty nr 1 i 4), Sato (zakręt nr 2) i Pantano (zakręty nr 1 i 7). Problemy z pokonaniem pierwszego zakrętu mieli również Ralf Schumacher, Barrichello i da Matta. Tymczasem starszy z braci Schumacherów i Wirdheim popełnili błędy podczas pokonywania szykany. Rezultat dzisiejszych treningów na pierwszy rzut oka może być dosyć zaskakujący, jednak należy pamiętać o tym, iż piątek jest przeznaczony głównie na wybór typu opon na dalszą część weekendu. Tym niemniej kierowcy korzystający z opon Michelin jak na razie dysponują niewielką przewagą i jutrzejsze kwalifikacje także mogą sprawić kilka niespodzianek.

Źródło: Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu
24.03.2024  GP Australii: wyniki wyścigu
24.03.2024  Carlos Sainz dominuje w Grand Prix Australii
23.03.2024  GP Australii: wyniki kwalifikacji
23.03.2024  Verstappen zdobywcą pole position do Grand Prix Australii
Tagi:
Grand Prix F1
Nurburgring

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca