F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zmiana w przepisach dotyczących samochodu bezpieczeństwa

Marek Roczniak, 30 maja 2004, wyświetlenia: 936<< | lista | T- | T+ | >>
Po ostatnich incydentach związanych z obecnością samochodu bezpieczeństwa na torze podczas wyścigu o Grand Prix Monako, FIA postanowiła wprowadzić kilka zmian w przepisach. Przede wszystkim tuż po pojawieniu się informacji o neutralizacji wyścigu większość kierowców nie zachowywała bezpiecznej prędkości, spiesząc się z jak najszybszym zjazdem do boksów. Aby ukrócić takie praktyki, boksy będą zamknięte tuż po wypuszczeniu na tor samochodu bezpieczeństwa, dopóki wszystkie bolidy nie ustawią się za nim w zwartej grupie. Dzięki temu kierowcy mający dużą stratę do lidera nie stracą okrążenia, jeśli któryś kierowca z czołówki zrezygnuje z postoju podczas neutralizacji, tak jak to miało np. miejsce w Monako w przypadku Juana Pablo Montoi. Od teraz wszyscy będą mieli równe szanse niezależnie od tego, w jakim miejscu toru znajdowali się w momencie wypuszczenia samochodu bezpieczeństwa. Podobny przepis od kilku lat obowiązuje w amerykańskich seriach wyścigowych.

Druga zmiana w przepisach jest oczywiście związana z praktyką rozgrzewania hamulców i opon tuż przed wznowieniem wyścigu, co już kilkakrotnie doprowadziło do niebezpiecznej sytuacji, a w Monako skończyło się kolizją. Aby więcej do tego nie dopuścić, od tej pory kierowcy nie będą informowani o tym, kiedy samochód bezpieczeństwa powróci do boksów (zamontowane na jego dachu "koguty" będą gasły dopiero w boksach). W tej sytuacji nikt nie powinien mieć już wątpliwości, że do kolizji w Monako doprowadziła głównie nieroztropność Michaela Schumachera.

Źródło: GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca