|
|
|
|
|
|
Zmiana w przepisach dotyczących samochodu bezpieczeństwa |
|
•Marek Roczniak, 30 maja 2004, wyświetlenia: 936 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Po ostatnich incydentach związanych z obecnością samochodu bezpieczeństwa na torze podczas wyścigu o Grand Prix Monako, FIA postanowiła wprowadzić kilka zmian w przepisach. Przede wszystkim tuż po pojawieniu się informacji o neutralizacji wyścigu większość kierowców nie zachowywała bezpiecznej prędkości, spiesząc się z jak najszybszym zjazdem do boksów. Aby ukrócić takie praktyki, boksy będą zamknięte tuż po wypuszczeniu na tor samochodu bezpieczeństwa, dopóki wszystkie bolidy nie ustawią się za nim w zwartej grupie. Dzięki temu kierowcy mający dużą stratę do lidera nie stracą okrążenia, jeśli któryś kierowca z czołówki zrezygnuje z postoju podczas neutralizacji, tak jak to miało np. miejsce w Monako w przypadku Juana Pablo Montoi. Od teraz wszyscy będą mieli równe szanse niezależnie od tego, w jakim miejscu toru znajdowali się w momencie wypuszczenia samochodu bezpieczeństwa. Podobny przepis od kilku lat obowiązuje w amerykańskich seriach wyścigowych.
Druga zmiana w przepisach jest oczywiście związana z praktyką rozgrzewania hamulców i opon tuż przed wznowieniem wyścigu, co już kilkakrotnie doprowadziło do niebezpiecznej sytuacji, a w Monako skończyło się kolizją. Aby więcej do tego nie dopuścić, od tej pory kierowcy nie będą informowani o tym, kiedy samochód bezpieczeństwa powróci do boksów (zamontowane na jego dachu "koguty" będą gasły dopiero w boksach). W tej sytuacji nikt nie powinien mieć już wątpliwości, że do kolizji w Monako doprowadziła głównie nieroztropność Michaela Schumachera.
Źródło: GrandPrix.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|