F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Takuma Sato - amator czy bohater?

Marek Roczniak, 31 maja 2004, wyświetlenia: 1124<< | lista | T- | T+ | >>
Takuma Sato we wczorajszym wyścigu na torze Nurburgring próbę wyprzedzenia Rubensa Barrichello podczas walki o drugą pozycję przypłacił koniecznością wymiany przedniego skrzydła w swoim bolidzie B.A.R 006. Kierowca Ferrari po wyścigu tak skomentował wyczyn Japończyka: „Przykro mi to mówić, ale to było zbyt amatorskie posunięcie ze strony Sato, ponieważ nie znajdował się w pozycji umożliwiającej próbę wyprzedzania. Kiedy nadjechał, jego bolidem rzucało na boki, ale na szczęście zobaczyłem nos i udało mi się zrobić unik. W końcu i tak mógłby mnie wyprzedzić, ponieważ był wystarczająco szybszy, ale nie musiał tego robić akurat na tym okrążeniu”.

Owszem, manewr Sato był dosyć ambitny, ale kierowca ten doskonale panował nad swoim autem, co widać na powtórkach telewizyjnych i dosyć wcześnie wyjechał z martwej strefy prawego lusterka Ferrari podczas hamowania przed pierwszym zakrętem, więc Barrichello powinien wcześniej zareagować, a nie dopiero wtedy, gdy zobaczył obok nos B.A.R 006. Wówczas było już po kolizji. Tłumaczenie, że nie musiał tego robić akurat na tym okrążeniu też nie ma specjalnie sensu, bo trudno oczekiwać, aby wyprzedzanie następowało tylko wtedy, kiedy akurat atakowana osoba sobie tego życzy. Skoro nie chciał, aby Japończyk go wyprzedził, to wystarczyło wcześniej zablokować wewnętrzny tor jazdy. Tymczasem pozwolił Sato na zrównanie się ze sobą, ale nie zostawił mu wystarczającej ilości wolnego miejsca na zakręcie i kolizja była nieunikniona.

Postawę swojego kierowcy broni szef zespołu B.A.R – David Richards. „Z pewnością będzie debata na temat tego, czy był to zbyt optymistyczny manewr i ludzie będą mieli swoje opinie. Jednakże koniec końców zatrudniamy kierowców wyścigowych i chcemy, żeby się ścigali do ostatniego okrążenia. Jeśli nadarza się okazja, to trzeba próbować ją wykorzystać. Tak powinien postępować zespół i tak powinni postępować kierowcy. Taku był bohaterem – tacy właśnie są kierowcy wyścigowi. Tego rodzaju ludziom należy bić brawo. Sport potrzebuje bohaterów. Potrzebuje kierowców, którzy nie wygrywają wyścigów poprzez kalkulację rezultatu na komputerze dzień wcześniej. Potrzebuje ludzi, którzy wykorzystują każdą nadarzającą się okazję i walczą do ostatniego okrążenia, a nie kalkulują wcześniej wszystko i sprawdzają na symulatorze, jak sobie poradzą. To powoduje, że wyścigi są nudne dla wszystkich. Ekipa Ferrari jest znakomita i nikt nie chce jej tego ujmować, ale nie takiego ścigania oczekują ludzie siedzący na trybunach”.

Trudno nie zgodzić się z Richardsem, gdyż właśnie za waleczność i bezkompromisowość doceniało się kiedyś takich wielkich kierowców, jak Ayrton Senna czy Gilles Villeneuve. Na koniec chciałbym jeszcze wspomnieć o tym, że kiedy w 1999 roku pod koniec wyścigu o Grand Prix Hiszpanii Damon Hill (Jordan) wyprzedził przy okazji dublowania ścigającego się wówczas w barwach zespołu Stewart Barrichello, Brazylijczyk także był niezadowolony. Według niego Hill nie powinien tego zrobić, skoro nie była to walka o punktowaną pozycję. Było to jedno z nielicznych wyprzedzeń podczas tego wyścigu i to dosyć efektowne, bo po zewnętrznej, ale jak widać nie spodobało się Barrichello. A przecież nie jest to wcale zły kierowca, tylko chyba już zapomniał, na czym polega prawdziwy sport.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2014  Sato: Long Beach nie nadaje się do F1
22.04.2013  Sato odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w IndyCar
28.09.2012  Garść informacji z innych serii wyścigowych
21.12.2011  Sato optymistą po testach z Hondą
25.06.2011  Sato zdobył pierwsze pole position w IndyCar
Tagi:
Sato T.
Barrichello R.
BAR

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca