F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: Huff i Farfus dominują - Tarquini mistrzem

Włoch dzięki drugiemu i piątemu miejscu zapewnił sobie mistrzowską koronę.
Bartosz Pyciarz, 22 listopada 2009, wyświetlenia: 5102<< | lista | T- | T+ | >>
Ostatni weekend wyścigowy sezonu 2009 tradycyjnie rozegrany został w Makau. Już kwalifikacje pokazały, że tor jest trudny, wymagający i niebezpieczny. To właśnie tutaj po raz kolejny rozstrzygnęły się losy mistrzowskiego tytułu. W tym roku Guia Circuit okazał się szczęśliwy dla Gabriele Tarquiniego, który został najstarszym mistrzem świata WTCC.

Wyścig 1

Już na starcie do pierwszego wyścigu mieliśmy małe niespodzianki, bowiem jak z katapulty na starcie wystrzelił Gabriele Tarquini i po starcie z siódmego pola w zakręt Lisboa Bend wjeżdżał na trzecim miejscu, za świetnie dysponowanymi Robertem Huffem i Tiago Monteiro. Słabo ruszyli kierowcy BMW: Andy Priaulx został zepchnięty do bandy i uszkodził auto, natomiast Farfus stracił kilka pozycji.

Pierwszy zakręt kierowcy przejechali bezpiecznie i właściwie kolejność z tego momentu utrzymała się do ostatnich okrążeń. W międzyczasie Jorg Muller przepuścił walczącego o tytuł Augusto Farfusa, którego szanse i tak były minimalne, ponieważ jego główny rywal Tarquini jechał na trzeciej pozycji. Dopiero ósmy był Yvan Muller i jego szanse na tytuł także nie były duże.

Wtedy jednak BMW zdecydowało się na zadziwiający ruch, bowiem nakazali obu swoim kierowcom w ósemce przepuszczenie rywali, aby na starcie drugiego wyścigu mieć szansę na tytuł wśród konstruktorów i tym sposobem, dodatkowo dzięki problemom Tiago Monteiro (spadł na szóste miejsce), J. Muller zakończył wyścig siódmy, a Farfus ósmy.

Wygrał w dominującym stylu Robert Huff, który nie pozostawił złudzeń rywalom i drugiego Tarquiniego wyprzedził na mecie o blisko osiem sekund. Dla Włocha najważniejsze było jednak to, że miał olbrzymie szanse na tytuł mistrzowski, ponieważ jego przewaga nad jedynym już rywalem w walce – Y. Mullerem wynosiła 6 punktów. Podium uzupełnił Jordi Gene, co dawało Seatowi sporą szansę na tytuł wśród konstruktorów.

WTCC > 2009 > Makau 1, Guia Circuit - 6,117 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT923:02,62710
2. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI9+0:07,9528
3. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI9+0:08,9966
4. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT9+0:10,3285
5. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI9+0:13,5344
6. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI9+0:15,5173
7. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si9+0:15,7822
8. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si9+0:15,9671
9. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si9+0:16,301
10. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si9+0:16,527
11. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI9+0:16,618
12. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT9+0:18,476
13. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI9+0:21,356
14. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si9+0:21,961
15. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI9+0:29,923
16. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+0:30,468
17. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+0:44,647
18. 49Nobuteru Taniguchi (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si9+0:46,571
19. 52Takayuki Aoki (N)Wiechers-SportBMW 320si9+0:56,298
20. 51Henry Ho (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+1:23,908
21. 67Kit Meng Lei (N)China Dragon Racing - RPMBMW 320si9+2:02,061
22. 55Jo Merszei (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si9+2:02,321
23. 18Jaap van LagenLADA SportLADA 110 2.072 okr.
24. 53Alex Liu (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si72 okr.
25. 66Andre Couto (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI72 okr.
Niesklasyfikowani
6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si2
Nie wystartowali
36James ThompsonLADA SportLADA Priora0
27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si0
19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora0
Pole position: Robert Huff (Chevrolet) - 2:32,141
Najszybsze okrążenie: Tiago Monteiro (SEAT) - 2:32,076 na 6 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


Wyścig 2

Drugi wyścig ułożył się po myśli dla koncernu z Bawarii i Augusto Farfus oraz Jorg Muller – wystartowali bardzo dobrze, utrzymując dwa czołowe miejsca. Tymczasem na trzecie miejsce awansował Yvan Muller, co odnowiło jego szanse na mistrzostwo, ponieważ Tarquini stracił na starcie dwie pozycje i jechał tuż za punktowaną ósemką.

Włoch zdołał jednak wkrótce wyprzedzić trzech rywali i był już na szóstym miejscu, dającym mu tytuł mistrzowski. Tymczasem na drugim okrążeniu doszło do okresu neutralizacji z powodu wypadku Toma Boardmana w Solitude Esses. Sprzątanie toru nie szło zbyt sprawnie porządkowym i wyścig wznowiono dopiero po trzech okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa.

Oczywiście dystans wyścigu został wydłużony do jedenastu okrążeń, ale jak się później okazało, nie było to potrzebne. Po wznowieniu Tarquini zyskał jedną pozycję, natomiast na ósmym kółku jadący na siódmym miejscu Nicola Larini został wypchnięty z trasy przez Alexa Zanardiego w Lisboa Bend i tak zakończyła się kariera w WTCC dla Włocha.

Na tym samym okrążeniu na ostatnim zakręcie doszło do karambolu, gdy Felix Porteiro pojechał za szeroko, wpadł na bandę i stanął wzdłuż trasy. Nie mógł go ominąć Franz Engstler i doszło do uderzenia. Obaj kierowcy zablokowali tor, a nadjeżdżający Andre Couto praktycznie zignorował żółte flagi powiewające w tym miejscu i z pełnym impetem uderzył w stojące auto Engstlera. Hiszpan i Niemiec zostali odwiezieni karetką do punktu medycznego i najprawdopodobniej trafią do szpitala.

Po tym karambolu nad torem zawisły czerwone flagi, a po kilkunastu minutach nerwowego wyczekiwania na wiadomość dotyczącą ewentualnego wznowienia, można było usłyszeć szalone okrzyki radości z obozu Seata. Wyścig nie będzie wznowiony. Tarquini i Seat zostali mistrzami świata!

Ostatni wyścig sezonu wygrał tymczasem Farfus, dla którego było to już szósye zwycięstwo w tym sezonie, jednak prawdopodobnie zbyt gorąca głowa nie pozwoliła wywalczyć Brazylijczykowi w tym roku mistrzowskiego tytułu. Podium uzupełnili Jorg Muller i Yvan Muller.

Wśród kierowców niezależnych triumfował po raz drugi w karierze Tom Coronel, który o 13 punktów wyprzedził Felixa Porteiro. Trzecie miejsce zajął Franz Engstler. Kolejny sezon WTCC rozpocznie się 7 marca 2010 roku tradycyjnie w brazylijskiej Kurytybie.

WTCC > 2009 > Makau 2, Guia Circuit - 6,117 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si722:20,16610
2. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si7+0:00,8018
3. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7+0:01,2016
4. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7+0:01,9805
5. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7+0:03,8154
6. 4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7+0:05,0183
7. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT7+0:05,3592
8. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT7+0:05,8951
9. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si7+0:06,167
10. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI7+0:06,712
11. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si7+0:07,764
12. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si7+0:08,290
13. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si7+0:08,583
14. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si7+0:09,390
15. 49Nobuteru Taniguchi (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si7+0:10,635
16. 52Takayuki Aoki (N)Wiechers-SportBMW 320si7+0:12,819
17. 51Henry Ho (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si7+0:27,175
18. 66Andre Couto (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI7+0:43,531
19. 67Kit Meng Lei (N)China Dragon Racing - RPMBMW 320si7+0:54,275
20. 55Jo Merszei (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si7+0:57,530
21. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT52 okr.
Niesklasyfikowani
21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI4
22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI2
26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si2
Nie wystartowali
18Jaap van LagenLADA SportLADA Priora0
53Alex Liu (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si0
36James ThompsonLADA SportLADA Priora0
27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si0
19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora0
Najszybsze okrążenie: Jörg Müller (BMW) - 2:32,671 na 2 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
natan, 22.11.2009 09:04[!]
oj działo sie warto było wstać o 5, gratulacje dla Gabriele wreszcie został zasłużenie mistrzem
Kamikadze2000, 22.11.2009 09:36[!]
Tak jest Gabriele!!! Nareszcie mój ulubieniec zdobył tytuł, na który w pełni zasłużył! Myślę, że po tym sezonie zakończy karierę, ale osobiście tego nie chce. GABRIELE IS THE BEST!!! :))
Grekyy, 22.11.2009 10:08[!]
WTCC bez Tarquiniego i Lariniego to już nie będzie to samo :P Ale dobrze, że Gabriele ma w końcu tytuł ; ] Cholera, ileż ja się wczoraj/dzisiaj natłumaczyłem dlaczego nie będzie to Farfus :D
bam, 22.11.2009 19:30[!]
Grekyy zgadzam sie z tobą w 100% to nie będzie to samo zabraknie tych szaleńczych manewrów lariniego i tarquiniego no ale cóż gratulacje dla tarquiniego i seata:)
Damos, 22.11.2009 21:02[!]
Panowie... czasy Tarquiniego i Lariniego w Hondzie i Alfie już nie wrócą. A szkoda... wtedy się działo ! :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca