|
|
|
|
|
|
Volkswagen rozważa rolę dostawcy silników F1 od roku 2012 |
Hans-Joachim Stuck: "Teraz jest to wręcz zadziwiające: Formuła 1 zmierza w dobrą stronę". |
|
•Marek Roczniak, 27 listopada 2009, wyświetlenia: 3068 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Volkswagen poważnie rozważa możliwość zaangażowania się w Formułę 1 jako dostawca silników od roku 2012, jako że planowane nowe regulacje dotyczące jednostek napędowych mogą uczynić ten sport dostatecznie atrakcyjnym dla niemieckiego koncernu.
Co prawda z F1 odeszło aż trzech znaczących producentów samochodów w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy: Honda, BMW i Toyota, a sens dalszego angażowania się podważa Renault, jednak Volkswagen Group jest zdania, że sport w rzeczywistości staje się bardziej atrakcyjny dzięki kierunkowi wprowadzanych zmian.
Przedstawiciel VW ds. sportów motorowych Hans-Joachim Stuck powiedział, że nie myślą o staniu się partnerem jakiegoś zespołu, co było sugerowane kilka lat temu, a zależy im jedynie na dostarczaniu silników. „Jeśli jesteś największym na świecie producentem samochodów, to jest to naturalna kolej rzeczy, że myślimy o [Formule 1], ale nie przed rokiem 2012” – powiedział Stuck serwisowi AUTOSPORT.
„Poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, a Formuła 1 jest królową sportów motorowych. Dwa lata temu mówiło się, że Volkswagen zamierza wykupić udziały w zespole F1 Red Bulla, których nie musieliśmy nabyć. Dlaczego powinniśmy się trzymać jednego zespołu, skoro możemy dawać nasze silniki kilku ekipom? Jeśli kupisz Red Bulla i Adrian Newey postanowi polatać sobie lub pójść na ryby, to zespół przestanie być konkurencyjny. Popatrzmy na BMW. Kupili ten wielomilionowy tunel aerodynamiczny i superkomputer, a teraz się wycofują. Zbudowanie silnika i dostarczanie go zespołom to najlepsze rozwiązanie”.
Stuck twierdzi, że rozszerzenie stawki i przepisy ograniczające wydatki umieściły F1 w obszarze zainteresowań Volkswagena. „Teraz jest to wręcz zadziwiające: Formuła 1 zmierza w dobrą stronę” – powiedział Niemiec. „Wielu producentów wycofało się, co moim zdaniem było wielką sprawą, ponieważ mamy producentów, o których nie wiemy, jak długo będą to robić. Oni powinni stać się tylko producentami silników, a potem wynajmować, sprzedawać lub dawać je komuś. W ten sposób nie musisz przejmować się zespołami, tunelami aerodynamicznymi, czy inżynierami”.
„Taka była Formuła 1 za moich dni. Mieliśmy zespoły March i Lotus, które korzystały z silników Forda. Potem Renault weszło jako dostawca silnika, z bardzo dobrą jednostką napędową. To była idealna sytuacja. Śledziłem Formułę 1 przez ostatnie siedem lat z BMW i zawsze zadawałem sobie pytanie na prostej startowej, na której stało tylko 20 bolidów: co by się stało, gdybyśmy mieli 30 samochodów w stawce? Teraz wracamy do tego. Będą trzy nowe zespoły, 26 aut, a przy globalnym silniku, który jest opłacalny i niezawodny, możemy mieć 30 bolidów na starcie”.
Volkswagen Group ma ostatnio sporo sukcesów w sportach samochodowych ze swoimi różnymi markami. Obok licznych zwycięstw w Le Mans z Audi, tytułów w WTCC z Seatem w ostatnich dwóch latach i zwycięstwa w Dakarze w tym roku, Volkswagen dostarczył także silniki kierowcom wygrywającym mistrzostwa brytyjskiej i niemieckiej Formuły 3, kończąc sezon 2009 zwycięstwem w prestiżowym Grand Prix Makau.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|