F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Volkswagen rozważa rolę dostawcy silników F1 od roku 2012

Hans-Joachim Stuck: "Teraz jest to wręcz zadziwiające: Formuła 1 zmierza w dobrą stronę".
Marek Roczniak, 27 listopada 2009, wyświetlenia: 3068<< | lista | T- | T+ | >>
Volkswagen poważnie rozważa możliwość zaangażowania się w Formułę 1 jako dostawca silników od roku 2012, jako że planowane nowe regulacje dotyczące jednostek napędowych mogą uczynić ten sport dostatecznie atrakcyjnym dla niemieckiego koncernu.

Co prawda z F1 odeszło aż trzech znaczących producentów samochodów w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy: Honda, BMW i Toyota, a sens dalszego angażowania się podważa Renault, jednak Volkswagen Group jest zdania, że sport w rzeczywistości staje się bardziej atrakcyjny dzięki kierunkowi wprowadzanych zmian.

Przedstawiciel VW ds. sportów motorowych Hans-Joachim Stuck powiedział, że nie myślą o staniu się partnerem jakiegoś zespołu, co było sugerowane kilka lat temu, a zależy im jedynie na dostarczaniu silników. „Jeśli jesteś największym na świecie producentem samochodów, to jest to naturalna kolej rzeczy, że myślimy o [Formule 1], ale nie przed rokiem 2012” – powiedział Stuck serwisowi AUTOSPORT.

„Poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, a Formuła 1 jest królową sportów motorowych. Dwa lata temu mówiło się, że Volkswagen zamierza wykupić udziały w zespole F1 Red Bulla, których nie musieliśmy nabyć. Dlaczego powinniśmy się trzymać jednego zespołu, skoro możemy dawać nasze silniki kilku ekipom? Jeśli kupisz Red Bulla i Adrian Newey postanowi polatać sobie lub pójść na ryby, to zespół przestanie być konkurencyjny. Popatrzmy na BMW. Kupili ten wielomilionowy tunel aerodynamiczny i superkomputer, a teraz się wycofują. Zbudowanie silnika i dostarczanie go zespołom to najlepsze rozwiązanie”.

Stuck twierdzi, że rozszerzenie stawki i przepisy ograniczające wydatki umieściły F1 w obszarze zainteresowań Volkswagena. „Teraz jest to wręcz zadziwiające: Formuła 1 zmierza w dobrą stronę” – powiedział Niemiec. „Wielu producentów wycofało się, co moim zdaniem było wielką sprawą, ponieważ mamy producentów, o których nie wiemy, jak długo będą to robić. Oni powinni stać się tylko producentami silników, a potem wynajmować, sprzedawać lub dawać je komuś. W ten sposób nie musisz przejmować się zespołami, tunelami aerodynamicznymi, czy inżynierami”.

„Taka była Formuła 1 za moich dni. Mieliśmy zespoły March i Lotus, które korzystały z silników Forda. Potem Renault weszło jako dostawca silnika, z bardzo dobrą jednostką napędową. To była idealna sytuacja. Śledziłem Formułę 1 przez ostatnie siedem lat z BMW i zawsze zadawałem sobie pytanie na prostej startowej, na której stało tylko 20 bolidów: co by się stało, gdybyśmy mieli 30 samochodów w stawce? Teraz wracamy do tego. Będą trzy nowe zespoły, 26 aut, a przy globalnym silniku, który jest opłacalny i niezawodny, możemy mieć 30 bolidów na starcie”.

Volkswagen Group ma ostatnio sporo sukcesów w sportach samochodowych ze swoimi różnymi markami. Obok licznych zwycięstw w Le Mans z Audi, tytułów w WTCC z Seatem w ostatnich dwóch latach i zwycięstwa w Dakarze w tym roku, Volkswagen dostarczył także silniki kierowcom wygrywającym mistrzostwa brytyjskiej i niemieckiej Formuły 3, kończąc sezon 2009 zwycięstwem w prestiżowym Grand Prix Makau.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.10.2023  Benoit: Plany Audi nie uległy zmianie
30.07.2023  Sauber: Realizacja projektu Audi przebiega zgodnie z planem
19.12.2022  Porsche nie wyklucza kolejnej próby wejścia do F1
26.08.2022  Audi tłumaczy decyzję o odrębnym programie silnikowym
26.08.2022  Wolff: Audi i Porsche sprawią, że walka w F1 będzie jeszcze cięższa
Tagi:
F1 ogólnie
Stuck H.J.
Volkswagen

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bicampeon, 27.11.2009 10:55[!]
Super wiadomość. Podoba mi się to podejście, że zamierzają być jedynie dostawcą silników - czyli tak jak powinno być w F1.
cichy, 27.11.2009 10:57[!]
znowu? ;P
Maraz, 27.11.2009 12:00[!]
Tymczasem BMW ogłosiło, że zespół z Hinwil trafi jednak w ręce Petera Saubera, a nie kombinatorów z Qadbak...
Kamikadze2000, 27.11.2009 12:38[!]
VW w F1?? YEAH!!! :))
deeze, 27.11.2009 13:38[!]
Hah, ten silnik z F3 wygląda na pierwszy rzut oka jak piła motorowa... Dobrze wróży silnikom, które mają zamiar produkować dla F1 :D
GroM, 27.11.2009 13:48[!]
Teraz widać jak dobrze, że producenci się wycofują i doszły nowe zespoły. Dzięki temu mamy prywaciarzy a producenci będą grali taką rolę jak dawniej. Jak dobrze pójdzie to F1 wróci w pewnym stopniu do tego co było kiedyś, ciekawe jak to dalej się potoczy. Czy ktoś jeszcze uważa Mosleya za głupca, który chciał wprowadzić prywatne zespoły?
Huckleberry, 27.11.2009 14:32[!]
No to w końcu TDI w F1 ;P
fernandof1, 27.11.2009 16:03[!]
ta najlepiej jak by jeździli z silnikami Lady
deeze@ ten silnik to z F3 a do F1 bedzię musiał posiekszyć swe rozmiary przynajmien o 2x
Vagabond, 27.11.2009 16:11[!]
"Czy ktoś jeszcze uważa Mosleya za głupca, który chciał wprowadzić prywatne zespoły?"
Jeszcze się pierwszy sezon nie zaczął z udziałem tych bidoków, więc pozwól, że będę sceptyczny. Zobaczymy za 5 lat ilu z nich zostało i jak im poszło, dobrze?
MJpoland, 27.11.2009 16:57[!]
@up

najlepiej zobaczmy co historia powie za 50 lat o pomyśle Mosleya, wtedy będzie najbardziej obiektywnie;)
Vagabond, 27.11.2009 16:59[!]
@up

O, i to jest prawidłowe podejście ;D
Banditto, 27.11.2009 18:19[!]
Za 50 lat nie będzie F1... xD
ergie, 27.11.2009 21:16[!]
Ojjjjjjjjjj będzie wielkie bum. Przejęcie Porsche, wykupienie pakietu większościowego w MANie i teraz silniki dla F1. Widzę, że doświadczenia Merca idą w las.
quattro75, 27.11.2009 22:38[!]
Huckleberry-->
No to w końcu TDI w F1 ;P ciekawe czy to jest możliwe? le mans wygrali na tdi to ciekawe co by tu zaprezentowali?
Huckleberry, 28.11.2009 10:12[!]
@quattro75 - jestem pewien, że rozważają taką możliwość. W końcu kiedyś rozwój silników zostanie odmrożony i przyjdzie czas na nowe technologie. A diesel sprawdzi się szczególnie kiedy zrezygnowano z tankowań w trakcie wyścigu (dzięki mniejszemu zużyciu paliwa). Co zresztą widać w innych seriach gdzie diesle dzięki temu pobiły silniki benzynowe i trzeba było wprowadzić inne regulacje żeby wyrównać szanse - dociążanie itp.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca