F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: Zespoły fabryczne redukują ilość samochodów w 2010

BMW i Seat mają wkrótce ogłosić swoje plany wobec serii w sezonie 2010.
Bartosz Pyciarz, 28 listopada 2009, wyświetlenia: 2880<< | lista | T- | T+ | >>
BMW i Seat planują w przyszłym tygodniu ogłosić zmniejszenie swojego zaangażowania w wyścigi WTCC i zredukować liczbę fabrycznych aut. Szef BMW Motorsport – Mario Theissen potwierdził tylko, że BMW ogłosi swoje plany na przyszłość 5 grudnia. Niestety dobre wiadomości raczej nie są spodziewane.

Spekuluje się, że BMW zmniejszy liczbę wystawianych aut fabrycznych z 5 do zaledwie 2. Co bardziej sceptyczni obserwatorzy twierdzą, że bawarski koncern może w ogóle wycofać się z mistrzostw. Roberto Ravaglia, szef ROAL Motorsport, który w tym sezonie wystawiał auta dla Alexa Zanardiego i Sergio Hernandeza prawdopodobnie również odejdzie z rywalizacji.

Schnitzer Motorsport pozostanie fabrycznym zespołem BMW w sezonie 2010, ale pojawiają się plotki, jakoby mieli porzucić rywalizację w WTCC dla serii wyścigów długodystansowych VLN, której odbywają się na północnej pętli toru Nurburgring. Mieliby tam wystawiać BMW M3 w klasie GT2. Decyzja o zmniejszeniu liczby aut może oznaczać także koniec startów dla zespołu RBM, a jedynymi kierowcami BMW byliby Augusto Farfus i Andy Priaulx.

BMW jako oficjalny powód miałoby podać „niezadowolenie z manipulowania przepisami serii w środku sezonu”, o czym otwarcie mówili już na początku obecnego sezonu. Natomiast jeżeli chodzi o Seata to także wspomina się nawet o całkowitym wycofaniu, ale bardziej realne wydaje się być pozostanie przy dwóch samochodach.

Już w trakcie sezonu powiadomiono, że z rywalizacji wycofa się firma Oreca, która wystawiała Leony dla Yvana Mullera i Tiago Monteiro. Szef serii WTCC – Marcello Lotti sądzi, że Seat utrzyma przynajmniej dwa fabryczne samochody: „Na pewno BMW i Seat mocno zredukują swoje przyszłoroczne programy, ale wciąż będziemy mieli czterech producentów w następnym sezonie. Cały czas ciężko pracujemy, aby pozyskać przynajmniej dwóch nowych producentów w sezonie 2011, kiedy wejdą w życie nowe przepisy. Jestem pewien, że będzie ich więcej niż czterech”.

Oczekuje się, że ewentualnymi kierowcami Seata mogliby być Gabriele Tarquini i Jordi Gene. Kolejni nowi kierowcy będą prawdopodobnie pay-driverami. Chevrolet zapewnia, że wystawi przynajmniej trzy fabryczne auta w przyszłym sezonie, a także Łada prawdopodobnie utrzyma trzyosobowy skład na przyszły sezon.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 28.11.2009 10:46[!]
Najlepszy skład dla Seata moim zdaniem składałby się oczywiście z Gabriele i zamiast Gene, dałbym Rickarda. Wydaje mi się, że jest po prostu pewniejszym i równiejszym kierowcą. Wielka szkoda, że dojdzie do takiej redukcji, ale są i pozytywy. Wreszcie zespół Chevroleta będzie mógł realnie marzyć o tytule, gdyż wcześniej z zaledwie trzema woza mogli co najwyżej pomarzyć.

No cóż, pożyjemy zobaczmy... :))
Maraz, 28.11.2009 10:59[!]
Zapowiada się cienki rok dla WTCC...
Saruto, 28.11.2009 12:42[!]
Na chwile obecną marne są szanse, że Rydell będzie jeździł Seatem.
Czemu cienki? W prywatnych będzie dużo ciekawszy niż ostatni ;)
Co do fabrycznych to i tak ich mało walczyło, większość jeździła jako pomocnicy. W przyszłym sezonie każdy będzie musiał walczyć.
Maraz, 28.11.2009 16:07[!]
No ale jednak stawka się skurczy, choć masz dużo racji, że część kierowców robiło tylko za pomocników od pewnego momentu, ale mimo wszystko ta redukcja aut fabrycznych będzie odczuwalna.
ksAnderson, 28.11.2009 16:53[!]
Bezsens to trochę... po dwa BMW i Seaty (Łady nie liczę, oni to jak prywaciarze jeżdżą :P, a Chevroleta i tak jest mało, tylko 3 samochody), pół stawki zaraz będzie pay-driverami. Może fakt, że kryzys to i producenci odchodzą na rzecz prywatnych, ale oni nie mają takich budżetów i technologii, więc to grozi obniżeniem poziomu widowiska, niższą popularnością, mniejszą kasą i tak dalej, aż w końcu się okaże, że kasy będzie za mało dla prywatnych zespołów żeby się utrzymać i pozostaną tylko fabryczne zespoły, które będą dotowane z "centrali" swoich fabryk. O ile wcześniej wogóle producenci nie odejdą na dobre.
Simi, 28.11.2009 18:01[!]
Oj kiepsko.
WTCC zdaje się sypać...
W SEACIE widziałbym Mullera i Gene, a w BMW Farfusa i Priaulx. SEAT to mój ulubiony zespół, a Farfus to mój ulubiony kierowca. Dlatego wciąż marzy mi się jego przejście do hiszpańskiego zespołu.
MADMAX777, 28.11.2009 21:56[!]
Wszystko tłumaczy się kryzysem, a może lepiej byłoby przyjrzeć się dokładniej FIA.
Ciągłe zmiany regulaminów w sportach motorowych, niejasne zasady itp.
Cosik mi się wydaje, że nadchodzą chude lata dla fanów sportów motorowych, ale jednocześnie może w końcu FIA doczeka się większej "konkurencji" i przestanie być monopolistą.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca