|
|
|
|
|
|
WTCC: Zespoły fabryczne redukują ilość samochodów w 2010 |
BMW i Seat mają wkrótce ogłosić swoje plany wobec serii w sezonie 2010. |
|
•Bartosz Pyciarz, 28 listopada 2009, wyświetlenia: 2880 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
BMW i Seat planują w przyszłym tygodniu ogłosić zmniejszenie swojego zaangażowania w wyścigi WTCC i zredukować liczbę fabrycznych aut. Szef BMW Motorsport – Mario Theissen potwierdził tylko, że BMW ogłosi swoje plany na przyszłość 5 grudnia. Niestety dobre wiadomości raczej nie są spodziewane.
Spekuluje się, że BMW zmniejszy liczbę wystawianych aut fabrycznych z 5 do zaledwie 2. Co bardziej sceptyczni obserwatorzy twierdzą, że bawarski koncern może w ogóle wycofać się z mistrzostw. Roberto Ravaglia, szef ROAL Motorsport, który w tym sezonie wystawiał auta dla Alexa Zanardiego i Sergio Hernandeza prawdopodobnie również odejdzie z rywalizacji.
Schnitzer Motorsport pozostanie fabrycznym zespołem BMW w sezonie 2010, ale pojawiają się plotki, jakoby mieli porzucić rywalizację w WTCC dla serii wyścigów długodystansowych VLN, której odbywają się na północnej pętli toru Nurburgring. Mieliby tam wystawiać BMW M3 w klasie GT2. Decyzja o zmniejszeniu liczby aut może oznaczać także koniec startów dla zespołu RBM, a jedynymi kierowcami BMW byliby Augusto Farfus i Andy Priaulx.
BMW jako oficjalny powód miałoby podać „niezadowolenie z manipulowania przepisami serii w środku sezonu”, o czym otwarcie mówili już na początku obecnego sezonu. Natomiast jeżeli chodzi o Seata to także wspomina się nawet o całkowitym wycofaniu, ale bardziej realne wydaje się być pozostanie przy dwóch samochodach.
Już w trakcie sezonu powiadomiono, że z rywalizacji wycofa się firma Oreca, która wystawiała Leony dla Yvana Mullera i Tiago Monteiro. Szef serii WTCC – Marcello Lotti sądzi, że Seat utrzyma przynajmniej dwa fabryczne samochody: „Na pewno BMW i Seat mocno zredukują swoje przyszłoroczne programy, ale wciąż będziemy mieli czterech producentów w następnym sezonie. Cały czas ciężko pracujemy, aby pozyskać przynajmniej dwóch nowych producentów w sezonie 2011, kiedy wejdą w życie nowe przepisy. Jestem pewien, że będzie ich więcej niż czterech”.
Oczekuje się, że ewentualnymi kierowcami Seata mogliby być Gabriele Tarquini i Jordi Gene. Kolejni nowi kierowcy będą prawdopodobnie pay-driverami. Chevrolet zapewnia, że wystawi przynajmniej trzy fabryczne auta w przyszłym sezonie, a także Łada prawdopodobnie utrzyma trzyosobowy skład na przyszły sezon.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|