|
|
|
|
|
|
Kubica jedenasty w klasie R3 na mecie Rallye du Var |
Pomimo przygód Polacy zdołali dojechać do mety rajdu rozgrywanego na Lazurowym Wybrzeżu. |
|
•Marek Roczniak, 29 listopada 2009, wyświetlenia: 3944 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Robert Kubica i Michał Kuśnierz, jadący samochodem Renault Clio R3 Maxi, pomimo przygód zdołali dojechać do mety Rajdu Var, kończąc rywalizację w klasie R3 na jedenastej pozycji, a w ogólnej klasyfikacji zajmując 29. miejsce.
Polacy stracili zatem kilka pozycji w stosunku do tego, jak miała się sytuacja na koniec drugiego dnia rajdu, ale mimo wszystko Kubica był zadowolony ze swojego występu, zwłaszcza że udało mu się zrealizować cel zadeklarowany na piątkowej konferencji prasowej, kiedy to powiedział, że chce poprawić osiągnięcie Alaina Prosta, który wystartował w Rallye du Var w 1982 roku, ale nie dojechał do mety.
„To był trudny weekend, pełen przygód” – powiedział Kubica portalowi PIT STOP. „Trasy były trudne i przytrafiło nam się kilka problemów. Pierwszego dnia praktycznie nie mieliśmy hamulców. Drugiego działały, ale nie tak, jakbym tego chciał. Ostatniego dnia, podczas pierwszego odcinka specjalnego zaparowała nam szyba, a na ostatnim jechaliśmy na deszczówkach i kiedy nawierzchnia zaczęła przesychać, pod koniec oesu opony praktycznie się 'skończyły'”.
„Cel został jednak zrealizowany – jesteśmy na mecie, a Clio jest w jednym kawałku, z wszystkimi czterema kołami” – dodał kierowca Renault F1 Team. Ogólnymi zwycięzcami rajdu, pomimo spadku wczoraj na drugie miejsce z powodu kary, zostali Sebastien i Severine Loeb (Citroen C4 WRC), wygrywając dziewięć z jedenastu odcinków specjalnych. Drugie miejsce zajęła inna francuska załoga – Stephane Sarrazin (uczestnik jednego GP w barwach Minardi) i Jacques-Julien Renucci, jadąca Peugeot 207 S2000, tracąc niespełna dwie minuty do Loebów.
•Klasyfikacja końcowa rajdu | | | | | P. | Załoga | Nar. | Samochód | Czas | W klasie |
|
1. | Sebastien Loeb / Severine Loeb | | Citroën C4 WRC | 2:31.17,6 | 1. WRC |
2. | Stephane Sarrazin / Jacques-Julien Renucci | | Peugeot 207 S2000 | +1.56,5 | 1. A7S |
3. | Patrick Henry / Magali Lombard | | Peugeot 307 WRC | +2.27,1 | 2. WRC |
4. | Cedric Robert / Mathieu Duval | | Fiat Punto Abarth S2000 | +2.38,6 | 2. A7S |
5. | Pieter Tsjoen / Eddy Chevaillier | | Ford Focus RS WRC 08 | +3.03,4 | 3. WRC |
6. | Guillaume Canivenq / Sebastien Grimal | | Peugeot 207 S2000 | +3.53,7 | 3. A7S |
7. | Dany Snobeck / Gilles Mondesir | | Peugeot 307 WRC | +4.19,6 | 4. WRC |
8. | Emmanuel Guigou / David Marty | | Renault Clio R3 Maxi | +6.47,2 | 1. R3 |
9. | Michel Boetti / Emmanuelle Nas de Tourris | | Peugeot 306 Maxi | +9.06,5 | 1. A7K |
9. | Mathieu Arzeno / Sebastien Moulias | | Renault Clio R3 Maxi | +9.07,4 | 2. R3 |
11. | Pierre Campana / Sabrina de Castelli | | Renault Clio R3 Maxi | +9.40,1 | 3. R3 |
12. | Bryan Bouffier / Mathieu Baumel | | Citroën C2 R2 Max | +9.42,0 | 1. R2 |
29. | Robert Kubica / Michał Kuśnierz | | Renault Clio R3 Maxi | +16.37,3 | 11. R3 |
| |
|
|
Źródło: F1.sport.pl, Autoklub.pl
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|