|
|
|
|
|
|
Testy w Andaluzji dzień 1/3: Soucek najszybszy |
Hiszpan już w pierwszej godzinie testów w Williamsie FW31 znalazł się na czele tabeli czasowej. |
|
•Marek Roczniak, 1 grudnia 2009, wyświetlenia: 6551 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dzisiaj na torze Jerez rozpoczęły się trzydniowe testy Formuły 1 dla młodych kierowców, mających na swoim koncie start w nie więcej niż dwóch grand prix. We wtorek najlepszy czas jednego okrążenia uzyskał Andy Soucek, dla którego test z Williamsem był nagrodą za wygranie reaktywowanej w tym roku Formuły 2.
Hiszpan już w pierwszej godzinie testów za kierownicą bolidu Williams-Toyota FW31 znalazł się na czele tabeli czasowej i do końca dzisiejszych testów plasował się w czołowej czwórce. Najlepszy czas dnia 24-latek ustanowił godzinę przed końcem sesji, a miało to miejsce jakiś czas po tym, jak na nawrocie Michelin wpadł w poślizg i zgaśnięcie silnika w jego bolidzie oznaczało, że wywieszona została na kilka minut czerwona flaga.
Drugi czas uzyskał Paul di Resta, zaproszony na testy w Jerez przez zespół Force India. Pomimo tego, że jeździł tylko w popołudniowej sesji (rano za kierownicą bolidu VJM02 zasiadł JR Hildebrand), Szkot do Soucka stracił niewiele ponad 0,2 sekundy, uzyskując swój najlepszy czas 10 minut przed końcem sesji. Pochodzący z USA Hildebrand ostatecznie zamknął pierwszą dziesiątkę, tracąc 1,4 sekundy do Soucka, który podobnie jak di Resta miał już wcześniej kontakt z bolidem F1.
Na trzeciej pozycji znalazł się najbardziej doświadczony, jeśli chodzi o jazdę bolidem F1 uczestnik dzisiejszych testów – Gary Paffett. Rywal i jednocześnie kolega zespołowy di Resty z wyścigów DTM jeździł przez większą część dzisiejszych testów, późnym popołudniem przekazując McLarena MP4-24 w ręce zdobywcy McLaren AUTOSPORT BRDC Award z 2006 roku – Olivera Turveya. Kierowca Formuły Renault 3.5 otrzymał możliwość jazdy przez 90 minut, pokonując w tym czasie 27 okrążeń i uzyskując czas gorszy od Paffetta o 1,4 sekundy, co dało mu przedostatnie miejsce.
Najwolniejszym kierowcą okazał się tymczasem Brendon Hartley, powodując wywieszenie czerwonej flagi na początku testów, wpadając w poślizg pomiędzy szykaną i zakrętem Ferrari, co skończyło się dla niego uderzeniem w bandę i uszkodzeniem przodu bolidu Toro Rosso-Ferrari STR4. Po przerwie spowodowanej koniecznością naprawy auta, Nowozelandczyk powrócił jednak na tor i w sumie przejechał dzisiaj 69 okrążeń, tracąc niewiele ponad dwie sekundy do najszybszego kierowcy. Znacznie lepiej spisał się inny kierowca wspierany przez Red Bulla – Daniel Ricciardo.
Australijczyk, prowadząc napędzany silnikiem Renault bolid RB5 przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów (112) i kilka razy znajdował się w posiadaniu najlepszego czasu, jednak ostatecznie musiał zadowolić się czwartą pozycją (0,376 sekundy straty do Soucka). Warto dodać, że aktualny mistrz brytyjskiej F3, który w przyszłym roku będzie kolegą zespołowym Hartleya w zespole Tech 1 w World Series by Renault, jechał tuż za Nowozelandczykiem, gdy ten wypadł z toru. Ricciardo próbując uniknąć zderzenia także wpadł w poślizg i znalazł się na żwirowisku, jednak udało mu się uniknąć uszkodzenia auta i mógł wkrótce wznowić jazdę.
Poniżej jednej sekundy straty do Soucka zmieścili się jeszcze dwaj kierowcy: Jules Bianchi i Mike Conway, prowadząc odpowiednio bolidy Ferrari F60 i Brawn-Mercedes BGP001. Conway jeździł tylko podczas porannej sesji, później przekazują mistrzowską maszynę z sezonu 2009 w ręce obecnego mistrza japońskiej F3 – Markusa Ericssona. Szwed uplasował się na ósmej pozycji, mając przed sobą Amerykanina Alexandra Rossiego, który testował z zespołem BMW Sauber w nagrodę za zwycięstwo w zeszłorocznym Światowym Finale Formuły BMW. Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Bertrand Baguette. Mistrz WSbR FR3.5 przejechał w Renault R29 105 okrążeń i uplasował się na dziewiątej pozycji.
Pogoda
Temperatura powietrza: 4-19°C
Temperatura toru: 8-25°C
Sucho i słonecznie
•Testy debiutantów w Andaluzji, dzień 1/3 - 01.12.2009, Jerez - 4,428 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Andy Soucek | | Williams Toyota FW31 | | 1:19,168 | - | - | 87 | 385,236 |
2. | Paul di Resta | | Force India Mercedes VJM02 | | 1:19,369 | 0,201 | 0,201 | 46 | 203,688 |
3. | Gary Paffett | | McLaren Mercedes MP4-24 | | 1:19,426 | 0,258 | 0,057 | 54 | 239,112 |
4. | Daniel Ricciardo | | Red Bull Renault RB5 | | 1:19,534 | 0,366 | 0,108 | 113 | 500,364 |
5. | Jules Bianchi | | Ferrari F60 | | 1:19,626 | 0,458 | 0,092 | 91 | 402,948 |
6. | Mike Conway | | Brawn Mercedes BGP001 | | 1:19,920 | 0,752 | 0,294 | 58 | 256,824 |
7. | Alexander Rossi | | BMW Sauber F1.09 | | 1:20,227 | 1,059 | 0,307 | 82 | 363,096 |
8. | Marcus Ericsson | | Brawn Mercedes BGP001 | | 1:20,333 | 1,165 | 0,106 | 50 | 221,400 |
9. | Bertrand Baguette | | Renault R29 | | 1:20,511 | 1,343 | 0,178 | 105 | 464,940 |
10. | John R. Hildebrand | | Force India Mercedes VJM02 | | 1:20,537 | 1,369 | 0,026 | 49 | 216,972 |
11. | Oliver Turvey | | McLaren Mercedes MP4-24 | | 1:20,856 | 1,688 | 0,319 | 27 | 119,556 |
12. | Brendon Hartley | | Toro Rosso Ferrari STR4 | | 1:21,325 | 2,157 | 0,469 | 69 | 305,532 |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|